شرق نوشت:

اواخر آبان ماه بود که فرمانده «ناجا»از واسپاری طرح حجاب و عفاف به وزارت کشور و شورای اجتماعی آن خبر داده بود. احمدی‌مقدم گفته بود «ناجا در این میدان تنها ماند و نمی‌تواند یک تنه مبارزه کند.» همه در انتظار جزییات این اظهارات فرمانده ناجا و سرنوشت طرح امنیت اخلاقی با همان حجاب و عفاف و گشت ارشاد بودند. حالا عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور  با اشاره به فضای بیمارستان، فضاهای فرهنگی، دانشگاه، فرودگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، می‌گوید: «گشت ارشاد نباید به این اماکن ورود پیدا کند.»
این اظهارات وزیر کشور در حالی است که در سال‌های اخیر واحد امنیت اخلاقی و گشت ارشاد ناجا به مقابله با بدحجاب‌ها در حاشیه کنسرت‌ها، فروشگاه‌های بزرگ از جمله هایپراستار، نمایشگاه کتاب، فرودگاه‌ها و... پرداخته است تا آنجا که در برهه‌ای از ورود برخی که بدحجاب تلقی می‌شدند به کنسرت‌ها جلوگیری شد. «طرح عفاف و حجاب» نخستین بار در سال ۱۳۸۲ از سوی «شورایعالی انقلاب فرهنگی» تصویب شد و براساس آن ۲۶ وزارتخانه، سازمان و دستگاه اجرایی موظف به اجرای اصولی برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف شدند.

اجرای آن اما با نام «طرح امنیت اخلاقی» از سال 84 شروع شد و نیروی انتظامی با بر عهده‌داشتن ۲۳ وظیفه، اصلی‌ترین و پیگیرترین مجری آن بود. در تمامی هشت سال گذشته اجرای این طرح از سوی نیروی انتظامی با جدیت پیگیری می‌شد. در این سال‌ها انتقادهای زیادی از شیوه برخورد با افرادی که از آنها به‌عنوان بدحجاب یاد می‌شد، مطرح شد. حالا چشم‌ها به شورای اجتماعی وزارت کشور دوخته شده است؛ شورایی که در دوران احمدی‌نژاد تعطیل شده بود. شورای متشکل از وزیران آموزش‌وپرورش، علوم، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... این شورا تاکنون دو جلسه داشته است. جلساتی که مصوباتی را در پی داشته که هنوز ابلاغ نشده‌اند و مفادش مشخص نیست.

وزیر کشور در ادامه گفت‌وگویش گفت: «موضوع طرح عفاف و حجاب و موضوع مسایل فرهنگی و اخلاقی و سایر مسایل اجتماعی از جمله آسیب‌های اجتماعی در شورای اجتماعی مورد بحث قرار گرفته و سیاستگذاری می‌شود و نهایتا دستگاه‌ها متناسب با وظیفه‌ای که دارند آن را پیگیری می‌کنند.»
وی با اشاره به سخنان فرمانده ناجا افزود: «این موضوع دستور کار شورای اجتماعی است. شورای اجتماعی طی دو جلسه اینها را بررسی کرده است و متناسب با مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی که بر اساس آن شورای اجتماعی تشکیل شده است درحال احصای مسوولیت‌های همه دستگاه‌ها هستیم و طبیعتا نیروی انتظامی هم مسوولیت‌هایی خواهد داشت و در حال ابلاغ آن مسوولیت‌ها به دستگاه‌های مربوطه هستیم.»
وزیر کشور تاکید کرد: «هر دستگاهی باید خودش وظایفش را بشناسد، متعهد باشد و انجام دهد و گزارش دهد. الان اتفاقی که افتاده در خیلی موارد دستگاه‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهند و توقع است نیروی انتظامی وارد شود و جلو خیلی اتفاقات را بگیرد. در صورتی که فضای بیمارستان، فضاهای فرهنگی، دانشگاه، فرودگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ اینها متولی دارند. متولیان آنها مجوز دارند. باید مسوولیت فضاهای خود را قبول کنند و اگر ارزش‌های انقلابی و اسلامی و باورهای دینی مردم در این فضاها دچار اشکال و ایراد می‌شود خود مسوولان باید پاسخگو باشند و نیروی انتظامی نباید به این اماکن ورود پیدا کند. متاسفانه کوتاهی برخی دستگاه‌ها در انجام وظایفشان موجب شده که بار این کار به دوش نیروی انتظامی بیفتد و در موقعیت‌هایی که نباید نیروی انتظامی وارد می‌شده، وارد شده که این عملکرد آنها هزینه‌های اجتماعی در پی داشته است.»

رحمانی‌فضلی چندی پیش پس از جلسه شورای اجتماعی گفته بود: «وزارت کشور درصدد است تا گزارش عملکرد سه‌ماهه را از دستگاه‌ها بگیرد، با توجه به ضعف‌هایی که این مصوبه از نظر شورا داشته، از جمله نبود ضمانت اجرایی قوی، نبود هماهنگ‌کننده و متولی اصلی و نبود منابع اعتباری و روش‌های حمایتی و پشتیبانی، بنابراین دستگاه‌ها ایرادهایی داشتند که موجب شد طرح مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، یا این طرح مجدد برای بازنگری به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارسال شود یا در قالب قانون لایحه‌ای تهیه و به مجلس خواهد رفت تا به صورت قانون در بیاید.»

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    178 4
    اسم گشت ارشاد میاد ناخودآگاه یاد سخنرانی جناب آقای احمد خاتمی در نماز جمعه علیه فیلم سینمایی گشت ارشاد می افتم که چه جوری زیرآبش رو زدند.
  • مهدی IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    228 3
    خسته نشدین واقعا؟!
  • مرتضی A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    ما که شدبم موش آزمایشگاهی ،یه زمان گفتند تلویزیون حرام،بعدش ویدیو،آستین کوتاه ،..... . حکومت ها بجز فرستادن مردم به بهشت وظایف دیگری هم دارند احتمالا.
    • بی نام GB ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      شما توجه نکن راحت زندگی تو بکن. این جوری موش آزمایشگاهی هم نمی شدی!
    • مجی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      9 69
      آخ که شما هم سراپا گوشین
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      49 8
      مشکل تو اینه به حرف اینها اهمیت می دی. اینها خودشون نمی دونن چی میگن و چی میخوان
  • محمدرضا A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    سلام به خواهران وبرادران عزیزم اگر همه ما برای احیای فرهنگ ناب اسلامی و رعایت احترام متقابل تلاش کنیم همچنین برای جلوگیری از سوءاستفاده دیگران همچنین رعایت عزت وحیا وشرف خودمان از حجاب استفاده کنیم دیگر نیاز به گشت ارشاد و...نخواهد بود
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      محمدرضا خان احترام خودت رو نگهدار
    • بی نام EU ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      177 5
      سلام به محمدرضاي عزيز برادر گلم اگر هر كدام از ما به عقايد يكديگر احترام بگذاريم وخود را عاقل تر و محق تر نسبت به هموطن ديگرمان نبينيم ايران گلستان ميشود باور كن هم كشف حجاب رضاخان وهم گشت ارشاد نتيجه معكوس دارد
    • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      46 8
      نیاز ی نیست شما عزت و شرف مردم رو توی پوشش خلاصه کنی
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      14 9
      چرا احترام متقابل، جلوگیری از سوء استفاده دیگران، حفظ عزت وحیا وشرف تا بحال بطور کامل در جامعه ما نهادینه نشده است ....؟
    • محمدرضا A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      6 31
      یه بار دیگه نظر منو بخونید لطفا!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    38 2
    باز هم که نگاه تادیبی است تا ارشادی اگر نگاه ارشادی باشد هرگز توقع نمی کنید که مسوولان این اماکن مسوول حجاب باشند باید توجه داشت حجاب یا هر مسئله فرهنگی اخلاقی در طی زمان و در بستر واقعی خود یک خانواده و آموزش و پرورش تبلیغ رسانه ایی و تبیین علمی جواب می دهد و لاغیر. جنبه رعایت قانون وجه دیگر است اگر قانون به صراحت بر حفظ حجاب است باید حجاب رعایت شود اما اگر در مورد شکل آن حرفی نزده است چرا ما باید مصداق را مورد هدف قرار دهیم اجازه بدهیم جامعه خودش آن را پس می زند مثل خیلی از ژست های خاص که مردم بلکه حتی تیپ ها آن چنان هم آن را پس می زنند این راه کار کلی است وگرنه همان می شود که شده بود
  • مهرداد IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    انتخاب پوشش و نوع لباس پوشیدن ابتدایی ترین حق شهروندی است. بارها و بارها شاهد برخورد زشت و به دور از ادب ماموران انتظامی با هموطنان بودم
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      180 8
      نمیدونم چرا فرهنگ و علل حجاب را از دوران مدرسه آموزش نمی دهند تا خودشان انتخاب کنند. حجاب اجباری نتیجه اش می شود همین که می بینید.جلو مامور می کشن جلو ،اونور میکشن عقب. شده بازی دزد و پلیس . به نظر من این نیمه حجاب که بدحجابی می گویند تحریک آمیز تر از بی حجابی است. لبنان را ببینید یا حجاب کامل دارند و یا اصلا ندارند و یا ترکیه یا امارات و...
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    213 2
    یعنی قبلا به این مکانها هم میرفتن؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی مردم ما به بلوغ اجتماعی نرسیدن ؟؟ یعنی بدون گشت ارشاد نمیتونیم زندگی کنیم؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    33 2
    اصل كاري همين جاهاست كه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    36 1
    یعنی چی؟! اگر پوشش کورد داره خوب بقیه جاها هم نداره دیگه!
  • ما همه لنگی هستیم IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    102 2
    عوضش ورودی های مترو تا دلت بخواد حق ورود دارن . اینم از اون حرفاس.
  • مرد آزاده A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    چه خوش گفت ریس جمهور عزیزمان جناب آقای روحانی که مقوله فرهنگ را باید به اهل فرهنگ سپرد . به نظر من برخوردهای پلیسی در مقوله فرهنگ و بسیار عریان توسط مامورین وجهه خوش آیندی برای ملت و مملکت نخواهد داشت و جامعه را به عکس العملی خواسته یا ناخواسته بنام تنفر و لجاجت وادار می کند . پس خواهشمندم در مقوله حجاب که بخشی از آزادیهای فردی و حقوق شهروندی است کمی عادلانه تر ، عاقلانه تر و ملایمتر برخورد کنید چون برخوردهای خشن پاسخ مد نظر و مناسبی نداده و نخواهد داد.
  • ایرانی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    96 0
    چرا باید قبول کنیم گشت ارشاد باید به غیر از اون اماکن ورود کنه؟ اگر مسئولین فرهنگی توان ارائه فرهنگ حجاب رو ندارن، گشت ارشاد و اجبار نمی تونه راه حل باشه.
    • بی نام GB ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      63 5
      توان ارائه خوب بوده،مورد اقبال عمومی قرار نمیگیره.حجاب اجباری مورد قبول نیست. باید قبول کنیم.
  • علی A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    124 6
    گشت ارشاد تا 100 سال دیگه هم دست بردار نیست
  • بی نام EU ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    55 10
    این فعل من درآوردی «ورود پیدا کردن» تقریباً 2 ساله که بدجوری مد شده! حتی می بینی مردم هم توی مکالمات روزمره دارن استفاده می کنن. در صورتی که توی هیچ فرهنگ لغتی موجود نیست و معلوم نیست کی اینو اولین بار از خودش درآورده.
  • سالار IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    134 3
    اینچیزا راه حل نظامی نداره نمیدونم ما چرا همه چیو با زور درست کنیم!
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    218 3
    لطفا یه همه پرسی برای وجود گشت ارشاد بزارید با تشکر
    • mehdi GB ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      31 0
      اون وقت که می‌شه دمکراسی
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    151 4
    چطوره طرح بد حجاب ها رو مثل طرح زوج و فرد از درب منازل شروع کنیم و هر کی رو که احساس کردبم بد حجابه یا فیس بوک میره فیلترش کنیم ونزاریم لز خونه بیرون بره .
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      10 0
      قشنگ بود خندیدم
  • امین A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    60 1
    اونی که این چیزا رو درک نمیکرد رفت و یکی اومد که بفهمه همه جا نمیشه پلیس بریزه با بگیر بگیر همه چیز رو درست کنه به زور مردم رو ارشاد کنه. به قول شاعر: یک شکر که این آمد و صد شکر که آن رفت
    • ریزه میزه IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      2 13
      اولاً: صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت در ثانی: همونی که درک نمی کرد اتفاقن می گفت که آیا الان مشکل جوونای ما موی آنهاست؟
  • امیر IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    204 4
    نه بابا ، لطف میکنین بیاین تو بیمارستان ها! یا مثلا سر کلاس ها! هرچند دور از ذهن هم نیست
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      23 0
      تو بیمارستانها که مردم تو سر خودشون میزنند.اونجا باید لباسات هم بفروشی تا مریضت یا مرده تون رو تحویل بگیری.حالا کیه که فکر موهاش.روسریش یا لباش باشه تو دانشگاه هم باید بفکر هزینه ترم ات باشی فکر کنم اون دنیا فاصله زمانی بزارن. به دوره ما جهنم تعلق میگیره؟ که اگر بگیره............
    • آیدا A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      12 0
      گل گفتی امیر خان
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    295 7
    بجای ممنوع بفرمایید واگذاری
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    202 0
    هیچ وقت این جمله اسمش رو نبر یادم نمیره که میگفت یعنی مشکل ما الان موی جوونای ماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    336 8
    یعنی پیاده روها ها تفکیک جنسیتی نمیشن؟
    • mohsen A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      29 1
      نه زوج و فرد میشه روزای زوج ما روزای فرد بانوان گناهم نمیشه بخوایم اونوره خیابونو ببییم
  • مهدی بختیاری LK ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    114 2
    باید همه چیز رو در اختیار مردم بگذارید هیچ کسی به جز مردم نمی توانند حافظ خودشون باشن متوسل به زور دور از اخلاقیاته حکومت اسلامیه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    251 5
    نیاز به ورود نیس همون جلو در گیر میدن!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    78 1
    دوست دارم از شورایعالی انقلاب فرهنگی بپرسم امنظورش از اینکار چی بوده ؟؟!!! این همه مسئله مهم 26 وزارت خانه درگیر چی بشند وقتی روسری و لباس بر تن دارند یعنی حجاب دارند تو عربستان هم همینطوره
  • بندرماه GB ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    البته همین که نیروی انتظامی وارد نمی شه بسیار خوب است. به امید به رسمیت شناختن حقوق شهروندی همه شهروندان
    • ایران دوست A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      48 2
      خود مردم و خوانواده هایشان را بگذارید مسئول پوشش خود
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    خيابون ها رو هم واگذار كنيد به شهرداري لطفا . نيروي انتظامي دزدا رو بگيره ببشتر احساس امنيت مي كنيم
    • مهدي A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      خيلي وقته كه نيروي انتظامي از وظيفه اصلي خودش فاصله گرفته . يا روي پشت بوم هاست يا گير دادن به جوونا. دزدا و مواد فروش ها خيلي خوش بحالشون شده .
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      خیابانها را واگذار کنند به خود مردم، می ترسم به شهرداری واگذار بشه آقای قالیباف در تهران با توجه به سابقه و نگاهشان کاری کنند گه مردم بگویند همان نیروی انتظامی خوب بود.
    • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      305 7
      حجم وسیعی که از زورگیری ، فروش مواد مخدر ، سرقت های خرد در شهرهای بزرگ داره اتفاق میافته واقعا جای بررسی داره این که نیروی انتظامی این موارد رو رها کنه و به حجاب گیر بده واقعا عجیبه و صد البته توجیح عجیب تر سردار احمدی مقدم در مورد اینکه چون بقیه نهادها کارشون رو انجام ندادن ما انجام میدیم. اینکه نیروی انتظامی با راپل و کامیون راه بیافته رو پشت بومهای مردم و ماهواره پرت کنه پایین یا اینکه در محلی که یه معتاد ولگرد داره زورگیری میکنه صد متر بالاتر 10 تا ماشین پلیس با 20 تا نیرو دارن سه تا دختر 20 ساله رو به علت بی حجابی سوار ون میکنن واقعا جای تعجب داره
    • اریا A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      بذارید مردم خودشون پوششونو انتخاب کنن...همین گیر دادن های مغرضانست که باعث شده مردم به سمت بد حجابی برن
    • فریاد A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      190 4
      هههههههههههه در نظر بگیر دزدا رو بگیره
    • رضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      42 3
      کاملا درسته الان نزدیک یکساله و نیمه در کوچه‌های میرداماد محدوده بانک مرکزی تو روز روشن ای سی یوی ماشین‌ها (مخصوصا 206) رو می‌برن 2 تا مامور نیرو انتظامی 2 رو وقت بذارن میتونن بگیرنشون منتها ظاهرا ماموران عزیز در در حال گشت ارشاد هستند!
    • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      32 1
      به نقدی اینا واگذار نشه یه وقتی !!
    • يه مامانه IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      47 8
      يعنى چى ناجا تواين"مبارزه"تنهاست.مگرجنگه ،مردم هم مبارز؟اين ديگه چه جورديدگاهيه؟
    • یوسف US ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      47 1
      گوشیمو دزدیدن رفتم کلانتری افسره گقت اگه میخوای پیدا بشه تو اظهاراتت بزن گم کردی، منم فک کردم صلاحمو میخواد که اینو میگه، بعدا فهمیدم به خاطر این گفته که آمار دزدی رو تو منطقه خودشون بیارن پایین... مملکت امام زمانی اینجوریه واقعا؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1-در اعضای شورا از نمایندگان مراجع یا علمای حوزه ، نامی نبرده شده 2-مجریان هم اگر از خودشان شروع کنند طرح حجاب نتیجه بهتری دارد 3-اگر قرار است برای حجاب نظارتی باشد این منزل افراد است که نمیتوان نظارت کرد نه این دستگاه و اون فروشگاه و...
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      23 4
      شما به مسائل خصوصی دیگران کاری نداشته باش
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      22 2
      میخای گشت ارشاد رو بزاریم تو خونه آدما رییس جمهور قبلیت که تو شرکتهای خصوصی رو هم چک میکرد دیگه وقت نداشت وگرنه تو خونه های مردم رو هم چک میکرد!!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    90 8
    خونه هاي مردم چي پشت بومها چي توي ماشينا چي اينارو بفرماييد اساسا حق دارن ورود پيدا كنن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    88 3
    تو رو خدا بیاین داخل خونه ها هم تفکیک جنسیتی راه بندازین و زن و شوهر را جدا کنید! اوضاع خیلی اسف باره!
    • مفتش A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      30 2
      خبر اومده که بعضی زن و شوهرای غربزده تو خونه هاشون یه کارایی می کنن منافی عفت .باید گشت ارشاد رسیدگی کنه!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام EU ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    52 8
    دولت میخواد با این روش کم کم کل گشت ارشاد رو جمع کنه ولی از برخی اماکن شروع کرده و از ابتدا کامل حذفش نمیکنه که بین تندروها حساسیت برانگیز نشه. اما نهایت این کار چیزی جز حذف کامل گشت ارشاد نیست.درود بر تدبیر.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    84 9
    اگر میخواهید فرهنگ عفاف را گسترش دهید و جلوی گریز مردم از دین و مذهب را بگیرید و اگر میخواهید حجاب اعتبار خود را باز یابد و زنان محجبه احترام و ارزش پیدا کنند، قانون حجاب اجباری را که هیچ پایه شرعی هم ندارد لغو کنید و بگذارید شهروندان خود نوع پوششان را انتخاب کنند.
  • حسین IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    12 2
    خو ب اگر نیروی محترم انتظامی از بحث حجاب خارج بشه چه اتفاقی خواهد افتاد جواب 1- چندین هزار پرسنل بیکار میشن 2-
  • بی نام RS ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    28 2
    واقعا بعضی ازپرسنل نیروی انتظامی بی تربیت هستند.معلوم نیست از کجا میارنشون.هیچ بویی ازانسانیت نبردن
    • جیم جارموش IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      25 0
      به لهجه ای که حرف میزنند دقت کنی متوجه میشی از کجا میارنشون ! فقط کافیه ظاهرت یکم مرتب باشه . سوار یه ماشین خوب باشی طوری نگاهت میکنند و بد حرف میزنند انگار ارث پدرشان را خوردی جوری که حتی خودت هم شک میکنی نکنه قاتل بروس لی هستی !
  • بی نام US ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    20 0
    اگر فرض کنیم در یک منطقه از تهران 5 تا ماشین گشت ارشاد موظف به انجام وطیفه باشند و هرکدوم شامل 5 مامور نیروی انتظامی باشند و هر مامور ماهینه 700 هزارتومن ماهی حقوق بگیره( شاید بیشتر) حدودا ماهی 17 میلیونو 500 هزار تومن فقط حقوق این ماموران در یک منطقه میشه ، ( ممکنه تعداد مامورین بیشتر هم باشه) ، اگر این هزینه رو در همون منطقه برای مبارزه با جرایمی مثل فروش مواد مخدر انجام بدیم ، بنظر من خیلی منطقی تره
  • بی نام NZ ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    11 3
    ناجا باید تغییر کنه
  • افسرده A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    15 1
    خدایا شکرت که مسئولین مشکل مملکتو شناختن و سالهای ساله که دارن براش هزینه میکنن.در این راستا مردمم با تمام وجود دارن همکاری می کنن.الهم اشف کل مریض
  • برهان راشدی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    16 2
    پس پارک ها چی میشه؟فرهنگی اجتماعیه دیگه باید آزاد باشه...
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    6 79
    باید برخورد نیرو انتظامی و پلیس با دخترا و پسرای بدحجاب خیلی شدیدتر از این بشه و دستگیرشون کنن و ماهواره ها رو هم جمع کنن چون مرکز فساده
    • بی نام EU ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      57 2
      آرزوی طالبانی شدن ایران رو شما به گور خواهید برد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    13 7
    مسئله حجاب یک امر اعتقادی است نه انتظامی . بکارگیری نیروی انتظامی در زمینه حجاب حتی اگر با عنوان زیبای امنیت اخلاقی باشد غیر معقول است خصوصا که همانند جرایم راهنمایی و رانندگی برای مراتب مختلف بی حجابی هم جریمه تعیین شده. در زمینه حجاب کم کاری متولیان فرهنگی و نداشتن دانش کافی آنان برای مجاب کردن مردم به دلیل صدویکم که همان دلیل بیل است اکتفا می کنیم.
  • shadi A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    19 1
    آخه نيروي انتظامي مگه وظيفه اش تامين امنيت نيست درحال حاضر دزدي هاي علني كيف قاپي ووووخيلي زيادشده حجاب هركس بخودش وخداش مربوط مگه به اجبار ميشه دين وحجاب وعفت به مردم تزريق كني چرا الان پارتي واستخر مشترك ووو زياد شده يه توريست نمياد توي اين مملكت هرجا اجبار باشد برعكس جواب ميده يه شدتي براي دزديهاي علني بيياييد خيلي ممنون ميشيم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    21 1
    ارازل و اوباش ، دزدان مسلح و زورگيرها ، قاچاقچي هاي مواد مخدر مسلح ! آخه عزيزان خودتون كلاهتون رو بزاريد قاضي گير دادن به اينها خطرش برا نيرو انتظامي بيشتر يا 4 تا خانم بد حجاب تو پاساژهاي بالا شهر تهران ؟! شما جاي اونا بودن كدوم ماموريت رو انتخاب ميكرديد ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    19 4
    طرح امنیت اجتماعی خود باعث عدم احساس امنیت می شود تا کی باید این نوع طرح های غیر کارشناسی را هموطنان تحمل کنند کمی بیاندیشید در دوران باستان زندگی نمی کنیم.
  • برره IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    19 5
    یه زمان تو سر مردم میزنند که حجابتو بردار زمان دیگر میزنند که حجاب داشته باش بابا مگه این مردم در طول تاریخ چگونه حجاب خودشون حفظ می کردن که !!!!!؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    14 0
    اگه گشت ارشاد در مکان های عمومی نمیاد پس یعنی میخواد به مکان های خصوصی بیاد؟
  • مهدی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    20 1
    یاد خدا بیامرز ایت اله طالقانی افتادم که گفت حجاب اجباری نیست و هر خانه نیاز به سرویس بهداشتی دارد !
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    17 2
    خدایا تو پاسخ گو باش...اگر این افراد در ایران به گناه میفتن با دیدن یک تار موی زنان چرا میرن کشورهای دیگه تازه چند ماه و چند سالم میمونتدد یادر سال چند بار میرن در حالی که اونجا حجاب ازاده ازاده و نیمه برهنه و برهنه هم هست یعنی نگاه به اون زنها این اشخاص و به گناه نمیندازه؟؟ یعنی کشورهای دیگه اآدم ها فرق دارن با آدم های ایران؟؟ خودتون و گول میزنید یا خدا رو؟ یک خورده فقط وجدان داشته باشید یک خورده......
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    20 5
    وظیفه نیرو ی انتظامی دستگیری مجرمین است نه اینکه با زندان انداختن و دستگیری عده دختر بچه و پسر بچه به اونا زندان و بازداشتگاه وپ خیلی جاهای دیگه رو که ترس دارن ترسشون و بریزه و با افراد بزه کارواقعی روبروشون کنه و باعث بزه کار شدن آنها بشه . واقعا قصدو نیت نیروی انتظامی از این کارها که میکنه و تاحالا هم هیچ نتیجه ای نگرفته چیه ؟ واقعا باید این سوال از آنها پرسیده شود.
  • شعیب IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    9 2
    فکر کردم فیلم گشت ارشاد میخواد اکران بشه، و سینماهایی که در اونا این فیلک اکران نمیشه رو معرفی کردین خخخخخخ
  • مهاجر A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    21 0
    بعد سه دهه يك سري به كشورهاي مسلمان كه حجاب اجباري نيست بزنيد، و تحقيق كنيد آنها به هدف شما رسيده اند ولي شما از هدف خود فرسنگها فاصله گرفته ايد، خدا اگر حجاب رو سفارش كرده ، تعقل رو ده برابر بيشتر سفارش كرده ، از من كه گذشت مهاجرت كردم، ولي واسه جوونترها زندگي رو جهنم نكنيد.
  • مجتبی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    15 39
    مشکل ازوقتی شروع شد که ما از خدا دور شدیم ودل امام زمان رابا رفتارهای زشت خود به درد آوردیم.....بابا از اصل خویش دور افتاده ایم......همین. .....راه نجات بازگشت به خویشتن خویش، آشتی با خدا وعمل به دستورات شرع مقدس است.........امیدوارم عاقبت به خیر شیم....
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    21 11
    خوش بحال دزدا , زورگیرا و معتادا و مواد فروشا ! مثل مور و ملخ آسایش رو از مردم گرفتن .اوونوقت دق دقه اصلی پلیس شده حجاب و دیش ماهواره !
  • بی نام US ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    34 4
    یک بار هم شده فیدبک داشته باشیم و ببینیم 8 سال اجرا شد نیجه ای هم داشت یا نه؟ مگه قراره تا قیامت اینکارو کنین؟
  • رامین A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    16 16
    به نظر من مشکل حجاب و موارد مشابه و جبهه گرفتن اکثر مردم و حس تنفر از این گونه مامورین فقط و فقط به خاطر اجباری بودن مسائل مذهبی در کشوره که باعث شده مردم نه تنها از حجاب بلکه از دین هم فاصله بگیرند چون تصمیم گیرندگان فکر میکنند که از دیگران عاقل ترند و می توانند به خود اجازه دهند که برای مردم تصمیم بگیرند . بسیاری از کشور ها هم مانند ایران کشوری اسلامی هستند ولی هیچ کجا با برخورد فیزیکی ویا با کشیدین دختر مردم روی زمین و به زور سوار کردن به ماشین گشت هیچ امنیت خاطری به مردم نمیدهد که هیچ بلکه باعث تنفر مردم از کل مسائل مذهبی می شود .. بهتره سر خودمون کلاه نگذاریم در همه جای دنیا با دیدن ماشین پلیس احساس امنیت میکنند ولی در ایران یا ترس یا نفرت ...
  • م IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    6 38
    حالا چه اصراری به بی حجابی دارن بعضیا خودتون خوب باشید تا مامور نذارن دین اسلام بهترین دین است و توصیه به حجاب هم در تمام ادیان حتی در دین یهود هم شده ولی آنها دینشان تحریف کردن دین اسلام تحریف نشده و کامل ترین دین است خداوند سزاوار بهترین بندگیست حجاب هم دستور خداست و باید او را راضی نگهداشت
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    17 15
    این فشارها برای کشور دافعه ایجاد کرده ...عده زیادی از سرمایه های فکری و علمی و مادی کشور به خاطر همین برخوردها از کشور خارج شدند.کشورهای اسلامی دیگه حجاب اختیاری است...
  • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    21 9
    شب ها آدم توی تهران وحشت میکنه. یه نیروی پلیس چه انتظامی چه راهنمایی رانندگی نیست. وحشتناکه!! موضوع این هست که نیروی انتظامی توی حاشیست!! به جای اینکه خیلی از جرائم رو ریشه یابی کنن به حواشی میپردازن! بچه های کار که توی محیط های کثیفی بزرگ میشن و آینده پر از بزه توی خیابونای بی در و پیکر تهران منتظرشونه، زنا و مردای خیابونی، دزدی که خیلی زیاد شده، اعتیاد و خیلی جرائم مهم دیگه!! اما حجاب سر از همه اینها مهمتره!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    21 10
    به هر حال گیر دادن به زن و بچه مردم، راحت تر از گیر دادن به دزد و قاچاقچی و دلال و اونهایی که مملکت رو به این روز انداختند، هست.
  • ساغر صیاد CH ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 5
    فک کن بیاد روسپی هارو جمع کن اصن از راه خودش دور میشه
  • مهدي FI ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    9 5
    اموزش اخلاق وعدم تعرض به حقوق ديگران از خانواده ها ونهاد هاى فرهنگى مثل مدرسه ودانشگاه انجام ميشه نه اينكه در قالب طرح ان هم در خيابان اصلا اىن وظيفه پليس نيست تازه به نظر اين حقير بعضي از اين اقايون خود نياز به اين جور اموزش ها دارند اخلاق وامنيت شالوده هايي دارد كه كاملا وابستگي فرهنگى واقتصادي دارد شما وضع اقتصادي را درست كنيد به تبع ان فرهنگ و امنيت هم درست مي شود
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    20 10
    بابا تورو قرآن مجید دست از سر حجاب مردم بردارید...ما امنیتمون داره کم میشه..دزدی همینجوری داره زیاد میشه...قاچاق مواد مخدر داره زیاد میشه هی...شما دنبال چی هستین؟؟ خدارو خوش میاد به یه خانومی جلوی همسرش گیر میدین اشکشون رو درمیارین؟؟آره؟؟ مشکل ما بودن سگ توو پارک هاست فقط؟؟ چجوری میخاین جواب خدا رو بدین اون دنیا من نمیدونم
  • بازمانده از نسل سوخته A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    13 14
    کدام امنیت؟!مامورین نیروی انتظامی صبح زود سر بعضی چهارراه ها میشینند توی ماشین. همین که زمان گذر کردن فرمانده شون میشه از ماشن پیاده میشن و ادای احترام میکنند. بعدش میرند دنبال کارشون! روز روشن خلافکارها هرکاری بخواهند میکنن. یکبار ما یک دزد رو در خونمون گرفتیم و چون قصد حمله با چاقو را داشت چند تا مشت و لگد بهش زدیم.110 که اومد ما رو سزنش کرد چرا اونو زدید؟ بدهکار هم شدیم. حتماً بایستی با چای و میوه ازش پذیرایی میکردیم تا شما بیاد و با ماشین مدل بالا حضرت والا را ببرید؟
  • حمید IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 4
    بی نام جان ارادت خاصی نسبت به امتیاز منفی داری مثل اینکه
  • دادا A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    8 6
    تقريبا صدتا كامنت بالا يكى هم با اين روش موافق نيست. برادران من اكراين روش موثربودبه اين همه زمان وبي نتيجه بودن لازم نبود مسولين محترم وزحمت كش وفرمان بردار نيروى انتظامى صد سال ديكه هم بااين روشها نه ميتوانيد بشقابهاى ماهواره را نابودكنيد نه حجاب را پس به انان مقاصد مالى وسياسى خودرا كه درپى مطرح كردن وتيتريك كردن اين موارد جستجوميكنند بكوييد بكارشان برسند وخرسند باشند اين همه اتلاف نيرو بس است
  • ایرانی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    12 0
    مناطق فرحزاد شهرک نفت وسعادت آباد پر از معتادانی که مرتب در حال پرسه زدن وجستجوی صندوق های زباله ند وصد البته انتشار دهنده ویروس وباعث ناامنی نمی دانم کدام دستگاه باید ورود کند لطفا ما را راهنمایی کنید.