نماینده مردم ورامین می گوید ارتباط ایران و کشورهای اروپایی زمینه تحکیم روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای اتحادیه اروپا را بهتر می کند.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره آغاز  فعالیت کاردار غیرمقیم انگلیس در تهران گفت: با رویکرد تنش زدایی که دولت آقای روحانی در منطقه و جهان دنبال می کند و گفت و گوهایی که در نیویورک صورت گرفت ایران و انگلیس به این توافق رسیدند که کاردار موقت غیرمقیم انتخاب کنند و امروز کاردار انگلستان وارد تهران می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس روابط دیپلماتیک ایران و انگلستان از امروز از سر گرفته می شود و این گام خوبی برای برقراری ارتباط ایران و انگلستان و سایر کشورهای اروپایی است.

وی ادامه داد: کشورها باید توجه داشته باشند که رفتار دیپلماتیک خود را در چارچوب مقررات بین المللی دنبال کنند.

نقوی حسینی تصریح کرد: همچنین کشور انگلستان نیز باید بدون تکرار رفتارهای گذشته به دنبال توسعه روابط با ایران باشد و اقدامات دیپلماتیک خود را در چارچوب مقررات بین المللی و کنوانسیون های دیپلماتیک انجام دهد.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: در صورتی که روابط دیپلماتیک ایران و انگلستان در چارچوب مقررات بین المللی دنبال شود سوتفاهم ها و شائبه ها ایجاد نمی شود و این گام مثبتی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: امروز گام نخست ارتباط ایران و انگلستان برداشته می شود و امیدواریم با درنظر گرفتن منافع دو کشور این رابطه در آینده تحکیم پیدا کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: قطعا ارتباط ایران و کشورهای اروپایی زمینه حضور ایران و تحکیم روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای اتحادیه اروپا را بهتر می کند.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =