نماینده مردم کنگاور در مجلس می گوید اگر انگلیس بخواهد در جهت توسعه روابط و منافع ایران و انگلیس اقدام کند حتما مورد توجه ایران خواهد بود.

وحید احمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره آغاز فعالیت کاردار غیرمقیم انگلیس در ایران گفت: در مقطعی مجلس تصمیم گرفت سطح ارتباط با انگلیس را تنزل دهد و به کاردار برسد اما انگلیس ها خودشان ارتباط را به طور کامل قطع کردند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اخیرا خود انگلیسی ها خواهان برقراری ارتباط با ایران شده اند و ایران هم مخالفتی برای آغاز مجدد فعالیت سفارت انگلیس در تهران ندارد و بر همین اساس بنا شده است کاردار غیر مقیم فعالیت خود را آغاز کند و این فرد نیز امروز وارد تهران می شود.

احمدی با بیان این که سفارتخانه های فعال در ایران نقش مهمی در توسعه روابط ایران با کشورهای مختلف ایفا می کنند، تصریح کرد: نقش سفارت انگلیس در توسعه روابط ایران با کشورهای اروپایی قابل انکار نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به عملکرد سال های اخیر دیپلمات های انگلیس در ایران افزود: امیدواریم که انگلیسی ها رویه گذشته خود همچون دخالت در امور داخلی ایران و یا تحریک برخی افراد را تکرار نکنند.

وی تاکید کرد: قطعا اگر انگلیس بخواهد از مجرای کار دیپلماسی فعالیت داشته باشد و در جهت توسعه روابط و منافع دو کشور اقدام کند حتما مورد توجه ایران خواهد بود.

عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نقش انگلیس در توسعه روابط ایران با کشورهای دیگر اروپایی گفت: انگلیس از جمله کشورهایی است که در مجامع اروپایی تاثیر گذار است و نقش کلیدی را ایفا می کند.

نماینده مردم کنگاور ادامه داد: اما درباره توسعه رابطه ایران با کشورهای دیگر به واسطه انگلیس ها باید ما به این باور برسیم و به لحاظ عملی هم ببینیم که رفتار گذشته انگلیسی ها که در برخی  موارد غیر دیپلماتیک بود و ورود در برخی مسائل داخلی کشور بود اصلاح شده باشد.

احمدی تاکید کرد: در صورتی که انگلیس ها رفتار گذشته خود را تکرار نکنند و رفتاری کاملا دیپلماتیک داشته باشند می توان به توسعه روابط ایران با کشورهای اروپایی به واسطه انگلستان امیدوار بود.

27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    12 0
    ریختید توی سفارت هرکسی رو گیر آوردید زیر بار کتک گرفتید... اونوقت میگید خود انگلیس نمیخواست توی ایران کاردار مقیم داشته باشه؟ اصلا درباره کار هایی که میکنید و تصمیماتی که برای مردم میگیرید یه رفراندوم میذارید؟ یعنی به جز انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و شوری ها مردم حق انتخاب دیگه ای ندارن توی این مملکت؟ خداییش نظرمو بذار خبر آنلاین
  • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 0
    متاسفانه عده ای وحشی به خاطر منافع اقتصادی و ادامه دلالی تحریم آبروی ایران و ایرانی را بردند . پلیس هم تماشاچی بود ، بعد دم از امنیت میزنید !!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    برخی احساس می کردند که حمله به سفارت انگلیس نشان قدرت اونهاست!!! حمله به نمایندگان یک کشور دیگه که در خاک ما هستند، نشان ضعفه یا قدرت؟