عضو مجلس خبرگان قانون اساسی:قانون قوی در دولت سابق ضعیف و آشکارا کنار گذاشته می‌شد

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی می گوید بعد از گذشت بیش از 20 سال از بازنگری در قانون اساسی برخی اصول این قانون نیازمند بازنگری است.

کاظم اکرمی عضو مجلس خبرگان قانون اساسی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به 12 آذر 1358 تصویب اولین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، گفت: قانون اساسی که در سال 58 تصویب شد قانون بسیار خوبی بود اما به خوبی اجرایی نشد. تصور ما در آن زمان این بود که افرادی صادق و پایبند به قانون بر سرکار خواهند آمدT اما در گذار زمان افرادی بر روی کار آمدند که قانون را به درستی اجرا نکردند و آن را دور می زدند.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری دربرخی اصول قانون اساسی اظهار داشت: با توجه به تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اجتماعی که طی سال‌های بعد از تصویب این قانون رخ داده است و گذشت بیش از 20 سال از بازنگری قانون اساسی شاید برخی از این اصول نیازمند بازنگری باشند.

وزیر آموزش و پرورش دولت موسوی تصریح کرد: برخی از این اصول با توجه به نظرات حقوقدانان قابل بحث و بررسی است و باید روزی که خیلی هم دور نباشد این مهم صورت بگیرد تا برخی مشکلاتی که امروز از ناحیه نقص در اصول قانون اساسی به کشور تحمیل می شود مرتفع گردد.

این چهره سیاسی با تاکید براینکه خلاهایی در قانون اساسی وجود دارد، افزود: این خلاها باید سریعتر مرتفع شود، مانند آنچه در بحث اختیارات قوه مجریه در قانون اساسی داریم که نیازمند بازنگری است و دست دولت باید بازتر باشد.

اکرمی در ارزیابی روند قانونگرایی در دولت سابق، گفت: دولت سابق مستقیما می‌گفت قانون را اجرا نمی‌کنم، قانون قوی در دولت گذشته ضعیف می شد و آشکارا اعلام می‌شد که کنار گذاشته شده و اجرا نمی‌شود. حتی امروز که دولت دهم تمام شده است برخی قوانین این دولت از سوی رییس مجلس مغایر قانون اعلام می شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به پایبندی دولت فعلی به قانون اساسی، اظهار داشت: آقای روحانی در سخنرانی‌های مختلفی خود را فرزند مجلس و پایبند به قانون معرفی کرده است که امید زیادی را نسبت به قانونمداری در این دولت ایجاد کرده است. تا به امروز هم خوشبختانه روند خوبی از سوی این دولت شاهد بوده‌ایم و در تعامل با مجلس امور را پیش برده است.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    31 1
    خوب شدباتغییر دولت چشم وگوشمان به صداو جمال برخی از حضرات روشن و منورگردید خوبه آدم یه سرسوزن شهامت داشته باشه حرفشو اون وقتی که باید بزنه بزنه نه موقعی که دیگه افتخار همه این جوری حرف زدنه بابا به خدا دنیا اینقدر ارزششو نداره
    • بی‌سواد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      7 3
      شاید جرأتش را نداشتند. ولی من کسی بودم که حتی اگر رئیس دولت قبلی به من دست هم دراز می‌کرد دستش را رد می‌کردم چون اساسا به ایشان اعتقاد نداشتم
  • ﻣﺠﻴﺪ A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    19 1
    ﺧﻮﺏ ﭼﺸﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﻭﺷﻦ.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    33 0
    چرا اعتراض نمی کردید