بررسی کلیات طرح دو فوریتی«ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی» دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی بود که بعد از اظهارات موافقان و مخالفان، نمایندگان به کلیات آن رای مثبت ندادند.

به گزارش خبرآنلاین، این طرح دامنه گسترده​ای داشت که از معاونین وزرا تا استانداران را شامل می​شد. از آنجا که در جریان بررسی این طرح مشخصا از برخی وزرای دولت نام آورده شد و در اسامی امضا کنندگان طرح نیز، اسامی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری بیشتر دیده می‌شد، می​توان این طرح را مانع تراشی دیگری از سوی منتقدان دولت یازدهم در مجلس نهم دانست.

قاضی‌پور: طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان باید شامل قوه قضاییه، مجلس و صداوسیما هم شود

پیش از ورود به بررسی کلیات این دو فورتی، نادر قاضی‌پور با وجود آنکه از امضاکنندگان طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی بود در اخطاری نسبت به اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون اجتماعی انتقاد کرد و گفت: این طرح باید شامل قوای قضاییه و مقننه و سازمان صدا و سیما هم بشود ولی کمیسیون اجتماعی این طرح را یک سویه کرد.

وی افزود: بنده جزو افرادی بودم که به آقای روحانی رای ندادم و اگر دوباره هم کاندید شوند به ایشان رای نخواهم داد، ولی شرایط کشور اقتضاء می‌کند قانون برای یک جریان خاص تصویب نشود.

نماینده ارومیه با بیان اینکه براساس این طرح مجلس، سازمان صداوسیما و قوه قضاییه از شمول این طرح مستثنی هستند، گفت: در حالی که طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی باید شامل قوه قضاییه، مجلس و کمیسیون‌های آن و سازمان صدا و سیما شود.

مخالفت مجلس با سلب فوریت

در ادامه جمعی از نمایندگان با استناد به ماده 162 آیین نامه داخلی مجلس درخواست سلب فوریت دادند. نمایندگان درخواست کننده سلب فوریت از طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی درخواست داشتند به دلیل ناقص بودن طرح مذکور و مستثنی شدن قوای مقننه و قضاییه و سازمان صدا و سیما از طرح به شدت مخالفند.

در همین راستا محمد آشوری عضو هیات رییسه مجلس هم در خصوص سلب فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی گفت: دغدغه‌هایی برای انتصاب بازنشستگان مطرح است که درست است، ولی چند اشکال مبنایی به این طرح وارد است. با وجودی که برخی انتصابات از حد استاندارد خارج شده است دولت قطعا باید به این دغدغه توجه اساسی کند ولی حل این دغدغه دلیلی بر قانونگذاری شتابزده نیست.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن سه اشکال اساسی طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی گفت: اولین اشکال اساسی این است که با تصویب این طرح چه اشکالی در کار قوه مجریه به وجود خواهد آمد. یقینا اختلال در کار دولت اساسی‌ترین ایراد این طرح است. مگر خودمان نسبت به انتساب استانداران و معاونانشان که با کندی انجام شد اعتراض نداشتیم؟ با تصویب این طرح دوباره این فرایند مجددا تکرار خواهد شد.

نماینده‌ مردم بندرعباس مستثنی شدن قوای قضاییه و مقننه از طرح مذکور را دومین ایراد اساسی طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: نکته‌ سوم این است که در نبردی دیپلماتیک قرار داریم و ایجاب می‌کند که در چنین شرایطی اختیار عمل در دست دولت باشد. یک دولت جوانگرایی و یک دولت تجربه گرایی را در دستور قرار داد. این وضعیت باید تعدیل شود.

بنا به گزارش ایسنا، این متقاضی سلب فوریت تصریح کرد: در شرایطی به سر می‌بریم که حتما قوانین‌مان باید جامعیت داشته باشد. قانون باید تکمیل و تنقیذ شود تا همه‌ دغدغه‌ها رفع شود. در این صورت قانون جامعی به تصویب خواهد رسید.

پس از بحث و بررسی پیرامون درخواست نمایندگان متقاضی این درخواست به رای گذاشته شد از 246 نماینده حاضر 91 رای موافق، 136 مخالف و 13 رای ممتنع داده شد.  

با رد درخواست سلب فوریت از این طرح، مجلس وارد مذاکرات موافقان و مخالفان این طرح شد.

توکلی: مرتبا با تیغ قانون به سراغ دولت نرویم/نباید سیستم اجرایی کشور را از نیروهای باتجربه تخلیه کرد 

احمدتوکلی که در مخالفت با کلیات این طرح صحبت می‌کرد با بیان اینکه رفتار دولت در بکارگیری بیش از اندازه افراد بازنشسته قابل دفاع نیست، گفت: اگر وزیر باسابقه و بازنشسته بکار گرفته شود توجیه دارد اما اینکه مدیرکل آموزش و پرورش یک استان بزرگ را هم از همین نیروهای بازنشسته بکار گرفته شود چندان قابل قبول نیست.

وی در عین حال با بیان اینکه افراط دولت در بکارگیری این نیروها نباید ما را دچار تفریط کند و با تصویب قانون بکارگیری بازنشستگان را مطلقا ممنوع کنیم، خاطرنشان ساخت: مجلس باید دولت را در مسیر صحیح بازگرداند، معتقدم اول باید با دولت مذاکره کنیم نه اینکه سریعا وارد تقنین و تصویب قانون شویم. من از رییس مجلس می‌خواهم هیاتی را برای مذاکره با دولت در این خصوص مامور کند.

نماینده تهران با تاکید براینکه مرتبا با تیغ قانون به سراغ دولت نرویم، این رویه برای کشور و دولت مضر است، اول مذاکره کنیم اگر جواب نداد از اختیارات قانونی مجلس استفاده کنیم.

توکلی با اشاره به اینکه این ممنوعیت مطلق بکارگیری بازنشستگان از سوی دولت برای مردم و کشور مضر خواهد بود، تصریح کرد: اگر سیستم کشور از نیروهای باتجربه خالی شود و مطلقا از آنها استفاده نشود در وهله اول مردم صدمه می بینند و حتی ما به عنوان نمایندگان وقتی به دنبال سوال کردن و پاسخگویی از سوی آنها باشیم با افراد بی کفایت روبرو خواهیم شد. نبایداز افراط دولت ما دچار تفریط شویم. لذا باید گفتگو کرد بعد وارد مرحله تقنین شد. {اینجا}

مطهری:مگرقراراست افرادباتجربه مسابقه‌ دو بدهند؟/تذکر روحانی‌به ترکان درباره‌ انتصابات در مناطق آزاد

علی مطهری نماینده تهران از دیگر مخالفان این طرح بود. وی با بیان اینکه با این موضوع احساسی برخورد شده است، گفت: این طرح شائبه سیاسی بودن دارد. در مقدمه این طرح که دلایل توجیهی را توضیح می‌دهد آمده است، برخی استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها به محل نگهداری سالمندان تبدیل شده، روشن است که این اغراق است.

وی با بیان اینکه در این طرح به مساله تحرک اشاره شده است، افزود: مگر چه انتظاری از افراد باتجربه داریم؟ مگر قرار است این افراد باتجربه هر روز مسابقه دو بدهند؟ استفاده از نیروهای باتجربه نیازمند تحرک نیست ولی متاسفانه نوع مدیریت دولت قبلی ما را بدعادت کرده است.

نماینده تهران با بیان اینکه در همه دنیا و در شرایط خاص از بازنشستگان استفاده می‌شود، گفت: نباید این افراد و تجربه آنها را معطل بگذاریم، البته ما دولت را در این موضوع مبرا از خطا نمی‌دانیم. معتقدم در مناطق آزاد در این خصوص افراط صورت گرفته است و من اطلاع دارم که آقای روحانی هم به آقای ترکان در این خصوص تذکر داده‌اند ولی فاجعه‌ای رخ نداده که نیازمند طرح دوفوریتی باشد. {اینجا}

بذرپاش: با یک مدیریت کم تحرک و ایستا مواجه هستیم
مهرداد بذرپاش نماینده تهران در موافقت با کلیات این طرح دوفوریتی، گفت: آیا کشورما پس از 34 سال انقدر قشر جوان و کارآمد ندارد که از آنها بتوان در امور اجرایی کشور استفاده کرد. بر فرض اینکه دولت از سلایق سیاسی نزدیک به خود هم استفاده کند ولی آیا در همان سلابق سیاسی افراد جوانتر و بانشاط تر وجود ندارد؟ به نظرم وجود دارند.

وی تصریح کرد: در 4 ماهی که از عمر دولت گذشته است با یک مدیریت به شدت ایستا و کم تحرک در برخی دستگاه‌ها مواجه هستیم. ما نمی‌خواهیم در ابتدای دولت وارد استیضاح وزرا شویم و تلاش داریم با اصلاح و تصویب قوانین مشکلات را مرتفع کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه به دنبال تقابل با دولت نیستیم، گفت: این طرح در راستای تعامل با دولت است.اگر ما با یک مدیریت کم تحرک مواجه شویم بعد از یک مدت اطرافیان همه کاره خواهند شد و از افراد حاشیه ای و آقازاده ها استفاده خواهد شد که تجربه هم نشان داده این مدل مدیریتی فساد هم رواج خواهد یافت.

نماینده تهران خاطرنشان ساخت: یکی از مکانیزم‌های ارتقا سازمان ها امید به رشد و پیشرفت در بین کارکنان است اما بکارگیری افرادی که 10 سال قبل بازنشسته هستند و حتی خارج از کشور به کار اقتصادی مشغول بودند و حال دوباره به کشور برگشته و بالا سر آن سازمان قرار گرفتند دیگر انگیزه ای برای آنها نخواهد ماند.

نماینده سمنان: مدیران کشور یا ژنرال هستند یا سرباز
علیرضا خسروی نماینده سمنان اما از جمله موافقان این طرح بود. وی با بیان اینکه دولت هنرمند دولتی است که کارآمدی را با قانونمندی همراه کند، گفت: بازی در زمینی که نظارت پذیری در آن حاکم نیست کار مهم و هنرمندانه نیست، از طرف دیگر قطعا حاکمیت قانون و نظارت پذیری با خلاق بودن و چابک بودن ناسازگار نیست، از این رو باید هوشیار بود تا افراد به نام کارآمدی قانون‌شکنی نکنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت یازدهم به دولت پیرسالاران مشهور شده است، افزود: متاسفانه دولت در به کارگیری بازنشستگان افراط کرده است، از طرف دیگر نمایندگان قبل از تدوین این طرح با دولت مذاکره انجام داده اند ولی این مذاکرات نتیجه و فایده ای نداشت.همچنین افراط در به کارگیری نیروهای پیر به آنجا رسیده است که دولت به دنبال افرادی رفته که در آخر معلوم شد که آن فرد دو سال پیش فوت کرده است.

خسروی با تاکید بر اینکه متاسفانه اشکال مدیریت کشور این است که مدیران کشور به دو گروه ژنرال و سرباز تقسیم می شوند، افزود: متاسفانه در چند سال اخیر هیچ اقدامی برای تربیت مدیران بین این دو طیف انجام نشده است تا در آینده بتوانیم این کشور را به آنها بسپاریم. قطعاً هیچ فردی با به کارگیری بازنشستگان در سطوح مشورتی مخالف نیست، اما اشکال کنونی این است که افراد بازنشسته به عنوان مدیران سطوح بالا مشغول به کار هستند. از طرف دیگر این موضوع به چشم می خورد که دولت افراد را از بخش خصوصی برای کار در بخش دولتی منتقل می کند که این دو علت دارد؛ یا اینکه آن فرد در بخش خصوصی خوب عمل کرده و یا اینکه ما جوانان را از انجام امور مدیریتی محروم کرده و رانت دولتی را فراهم کرده ایم. از طرف دیگر یکی دیگر از دلایل استفاده از افراد بخش خصوصی در بخش دولتی این است که شاید آن افراد عملکرد خوبی در آن بخش نداشته اند که به طور حتم استفاده از این افراد تبعات بسیاری را به دنبال دارد.

علیپور: دولت با به کارگیری بازنشستگان از مشی اعتدالش دور شده است
کمال علیپور نماینده قائمشهر نیز که به عنوان موافق کلیات طرح دو فوریتی ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی صحبت می کرد با بیان اینکه از دولت اعتدال انتظار می‌رفت که در انتصاباتش اعتدال را رعایت کند، اظهار داشت:این که دوستان می‌گویند ابتدا مذاکره کنیم و سپس به ابزار تقنین روی آوریم رویکردی است که پاسخ نمی‌دهد چون بعد از گذشت 100 روز از عمر دولت یازدهم مشاهده کردیم که بیش از 50 نفر را دولت از بین بازنشستگان به کار گرفته است که ممکن است این آمار با گذشت زمان به بالای نزدیک به 100 نفر برسد.

وی افزود: این افراد بازنشسته کسانی هستند که ده پانزده سال قبل بازنشسته شده‌اند و حتی در کشورهای دیگر زندگی می‌کردند که آن ها را مجددا برای کار فراخواندند؛ این رویه با شعار انقلاب اسلامی مبنی بر شایسته‌سالاری مغایرت دارد.
به گفته وی در شرایطی که فرماندار و استانداران جوان تجربه کار در کشور را دارند چرا باید افراد بازنشسته مجددا به کار گرفته شوند؟ این رویکردی است که با شایسته سالاری مغایرت دارد.

نوبخت در مجلس: دولت برای عبور از دریای طوفانی ملوان، نه قایقران می‌خواهد
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت که در صحن علنی مجلس حضور داشت، در مخالفت با کلیات طرح دو فوریتی ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی، با اشاره به ماده 91 قانون استخدام کشوری، ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری و بند ب ماده 65 قانون برنامه پنجم توسعه،‌ گفت: این سه قانون به دولت مجوز استفاده از خدمات بازنشستگان را داده است. از طرف دیگر آنچه در طول سال‌های 89 تا 94 در کشور انجام می‌شود، باید در چارچوب میثاق عمومی و قانونی یعنی همان قانون برنامه پنجم توسعه انجام شود.

نوبخت افزود: در بند ب ماده 65 قانون برنامه تصریح شده است که هر گونه به کارگیری افراد بازنشسته یا بازخرید به استثنای مقامات، هیات علمی، ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به بالا در دستگاه‌ها ممنوع است. براین اساس می‌توان گفت که کار دولت در استفاده از نیروهای بازنشسته طبق قانون بوده است.
وی افزود: البته ممکن است طراحان بخواهند قانون برنامه را اصلاح کنند که این در حیطه اختیارات مجلس است.

معاون رئیس جمهور با بیان این که این طرح را می‌توان از منظر خیرخواهی و مصلحت‌اندیشی مجلس نسبت به عملکرد دولت مورد ارزیابی قرار داد، افزود: تاکید طراحان مساعدت و کمک به دولت است و این که از نیروهای پرانرژی و جوان استفاده شود و دولت خود را به نیروهای بازنشسته محدود نکند. ما این اظهارات را همان خیرخواهی می‌دانیم اما سوال این است این مصلحتی که نمایندگان تشخیص داده‌اند به نفع دولت است یا خیر؟

سخنگوی دولت در ادامه گفت: سه میلیون و 500 هزار نیروی جوان بیکار در کشور داریم که طبیعتا آن‌ها از استعداد لازم برخوردارند و برای ما نیز به کارگیری نیروهای بیکار و جوان اولا است. اما این نظر برخی نمایندگان مبنی بر این که دولت با استفاده از نیروهای بازنشسته می‌خواهد خود را از نیروهای جوان محروم کند، برداشت غیرواقع است.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای عبور از شرایط فعلی و تحریم و عبور کشور از دریای طوفانی ملوان می‌خواهد نه قایقران. رفتار نمایندگان مبتنی بر نگاه تعاملگرا با دولت است اما این افراد بازنشسته که در مشاغل اجرایی به کار گرفته شده‌اند حدود 25 نفر‌ هستند و قرار نیست کار آن‌ها ادامه پیدا کند. ما طبیعتا از نیروهای جوان در امور دیگر استفاده خواهیم کرد پس درخواستمان این است که نمایندگان به این طرح رای ندهند.

مخالفت مجلس با کلیات طرح دوفوریتی بکارگیری بازنشستگان در دولت
در پایان اظهارات موافقان و مخالفان کلیات این طرح دوفوریتی، مجلس وارد رای گیری شد که در نهایت نمایندگان با 127 رای موافق، 69 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر به کلیات این طرح رای ندادند.
این طرح با قانون پنج ساله توسعه مغایرت داشت به همین دلیل به رای دو سوم نمایندگان نیاز داشت که این میزان رای را کلیات این طرح نتوانست از مجلس کسب کند.

لاریجانی: دولت به دغدغه شریف نمایندگان احترام بگذارد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از به تصویب نرسیدن کلیات طرح دو فوریتی ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی در سخنانی خطاب به نمایندگان دولت در مجلس، گفت: دغدغه نمایندگان در مورد به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی درست است، نمایندگان این طور احساس می‌کنند که افراد از جریانات مختلف در کشور توان کافی برای کار در دولت را دارند ولی وزیری که سنش بالاست از رفقا با سن بالا استفاده می‌کند.
وی افزود: از دولت می‌خواهیم که این دغدغه نمایندگان را مورد توجه قرار دهد و برطرف کند چون این دغدغه شریف است. مجلس به خاطر شرایط کشور به کلیات این طرح رای نداد.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    26 2
    بذرپاش خواهش می کنم.................
  • میلاد A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    55 7
    ا‌ٓقایانی که در مجلس به اسم قانون چوب لای چرخ دولت می گذارند و به بهانه قانون با دولت تسویه حساب سیاسی می کنند ، آگاه باشند ملت با هوش ایران آنان را به دقت رصد کرده و موقع انتخابات بعدی مجلس به خوبی با رای دادن آگاهانه پاسخ آنان را خواهد داد،
  • محمد A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 34
    یا خدا این آقای مطهری همیشه همیشه ساز مخالف میزنه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    70 2
    خداروشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکر که تصویب نشد خدا بهمون رحم کرد باز بیچاره میشدیم اگه مثل این هشت سال هرچی جوون خام و بی تجربه در راس امور قرار میگرفتن!
    • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      3 0
      چیییییی؟ کدوم جوون تو راس کار بود - ما که هرچی جوون میشناسیم دستش چاییم نمیدن پخش کنه
  • مصطفی A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    46 4
    بله جناب بذرپاش کشور ما جوانان قابل ( بلا نسبت شما ) دارد ولی کجای دنیا یه جوون تازه کار و بی تجربه رو حالا صدتا مدرک تحصیلی هم داشته باشه میزارن تو پست مدیریت های کلان؟؟؟ (البته بازهم بگم بلا نسبت شما و دولت نهم ) این دولت ادم های با تجربه که خودش میگه 25 نفر رو اورده در قسمت های بالای مدیریتی حالا این ادم ها جای کیا رو تنگ کردند خدا میدونه ....
  • امیر A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    4 18
    بازنشستگان لطفا عقب نشینی کنند .جوان ها پیش به سوی کار
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    18 1
    اگر شامل همه دستگاه ها از جمله مجلس شود طرح خوبی است
  • فني IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    40 2
    همه يك طرف بذرپاش يك طرف!مدير جوان احمدي نژاد كه بواسطه دوستي و بدون هيچ تخصصي سايپا غول صنعت ايران را نابود كرد و حالا در جايگاه مدعي هم هست! مديريت تنها پستي است كه جوان و پير نميشناسد. تخصص و تجربه ميخواهد...
    • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      2 1
      به واسطه دوستی نبود. مادر ایشون زن برادر احمدی نژاد هستش
  • بهرام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    39 1
    بذر پاش گفت :(( یکی از مکانیزم‌های ارتقا سازمان ها امید به رشد و پیشرفت در بین کارکنان است اما بکارگیری افرادی که 10 سال قبل بازنشسته هستند و حتی خارج از کشور به کار اقتصادی مشغول بودند و حال دوباره به کشور برگشته و بالا سر آن سازمان قرار گرفتند دیگر انگیزه ای برای آنها نخواهد ماند.)) ... هاهاها چه حرفای قشنگی اقای بذر پاش میزنند امید به ارتقا و رشد وپیشرفت ... اقای بذزپاش موقعی که شما با 26 سال سن و بدون هیچ تجربه ای در سطح مدیریت و حتی کارمندی اومدی بالاسر یه سری کارمندا و مدیرهای بعضا 30 سال سابقه سایپا نشستی ..اون موقع چی همه به اینده امیدوار شدند یا تو سر خودشون زدند گفتند مارو ببین 30 سال خودمونو الاف کردیم
    • رضا IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      2 1
      جناب بذرپاش عزیز واقعا شما در 26 سالگی چه چیزی را به کا کنان و مدیران بالای 20سال سابقه بزرگترین شرکت خودرو ساز کشور که از نظر تحصیلات هم از شما بالاتر بودن یاد داده اید آیا جز این بود که فقط به دلیل نزدیکی با آقایان شدید مدیر عامل و حالا هم خود را نمایند مردم میدانید !!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    7 1
    اصلا چرا بازنشستگانی که حقوق بازنشستگی میگیرن باید دوباره استخدام بشن؟ در حال استخدام در شغلی مرتبط با تحصیلاتم بودم ، ولی اون شرکت 6 نفر از بازنشستگان اون شغل رو دوباره استخدام کرد و منو چند نفر دیگه که متقاضی اون شغل بودیم رو جواب کرد!! چرا من باید در یک رشته غیر مرتبط با تحصیلاتم کار کنم ولی کسی که بازنشسته شده بعد از 40 سال هنوز داره تو اون شغل ( که یک شغل عملیاتی هم هست ) فعالیت میکنه!؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      2 1
      عشق به خدمت باعث ميشه اين افراد نتونن از پستشون جدا بشن
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    54 4
    جناب آقایان قاضی پور عزیز و بذر پاش احتمالا همان طور که آقای قاضی پور فرمودند که به دکتر روحانی رای نداده و نمیدهند مردم هم به شما در دوره بعدی رای نمیدهند.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    21 1
    اون روزی که مملکت با کارهای دولت قبل رو به ویرانی بود نمایندگان محترم کجا بودید؟ اس ام اس جوک به هم می دادید و مردم روز به روز بدبخت تر می شدند!! حال امروز که چهار نفر کاردان امور را به دست گرفته اند نگران رانتهایتان شده اید؟ باز هم به انصاف اقای توکلی و مطهری که گرچه از گروه سیاسی دیگری هستند اما انصاف دارند. منافع مملکت را فدای منافع شخصی نمی کنند
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    5 1
    به نظر قانون خوبی هست به شرط اینکهبرای خود نمایندگان نیز صدق بکند.
  • آریا IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    30 1
    به نظر من بد نیست آقای قاضی پور برای نشان دادن حسن نیت اول خودشان استعفا بدهند چون ظاهرا خودشان در سن بازنشستگی به سر میبرند
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    14 1
    تحرک بذرپاش در راستای جیب بود :دی
  • مصطفی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    36 2
    نماینده نماهای ضایع مجلس شورای اسلامی ، واقعا منتظر انتخابات بعدی هستیم
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    15 1
    دولت قبل دریا را آنچنان طوفانی کرد و کشتی را چنان شکسته و منهدم ساخت که حال نگرانیم که ناخداهای با تجربه کلان هم نتوانند این کشتی منهدم را در این دریای طوفانی به ساحلی حداقلی برسانند ، چه رسد به ساحلهای پایدار. آقایان وضعیت موجود را نمیبینید؟ شمایی که فکر فردایید و منظم دم از فردا میزنید ، امروز را دریابید!
  • امیر A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    28 1
    نمایندگان محترم حواسشون به انتخابات بعدی باشه
  • بی‌سواد IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    26 1
    آقای بذرپاش! نکند منظورتان از قشر جوان و کارآمد خودتان هستید که در 30 سالگی مدیرعامل پارس خودرو و یک سال بعد مدیرعامل سایپا شدید؟ و الا هم حال و روز این شرکتها معلوم است
  • رضا A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 11
    انصافتان کجاست کشورمان سرشار از تجربه و استعداد هست بازنشسته ها کارشان را کرده اند از مدیران جوان و با تجربه استفاده کنید
  • مهدی A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    20 1
    تو به خدا از بدرپاش چیزی نگین ایشون انتصابی آقای احمدی نژاد در شرکت سایپا بودن که به شرکتو به روز سیاه کشیدن
  • پوریا A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    12 1
    من به عنوان یک قائمشهری از دوستان عذرخواهی میکنم که نماینده شهر ما چوب لای چرخ دولته . اینشالله دور بعدی باید مجلس رو دوباره بسازیم . این جوری نمیشه...
  • درویش A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    5 2
    مجوز شما برای اشتغال افراد بازنشسته خیانتی غیر قابل بخشش است که به ملت اللخصوص به قشر تحصیل کرده و جوان می فرمایید گر چه هم اکنون هم برای دور زدن قانون قراردادها را بصورت مشاوره ای تنظیم میکنند تا افراد خاص به عنوان مشاور تلقی شوند شما میدانید در این عمل به چه قشر از کارمندان زحمتکش که نه پارتی دارند و نه وابسته به این و آن هستند و تخصص بالایی دارند باید در خانه باشند و افراد وابسته به عنوان مشاور وارد سازمان شوند
  • رنجبر EU ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 0
    اقایان میخواهند قوانین مجلس را لوث کنند دولت را در حالت موضع گیری قرار بدهند انوقت صدای واغوثا سربدهند که دولت قوانین را اجرا نمی کند ودوباره مسایل دوره اقای احمدی نژاد را زنده کنند.در ضرب المثل مناقشه نیست میگن موش کار همونه نداره همونه خودش تیریک تیریک میکنه !
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    7 0
    خدایا ،من گرسنه ام ،من بیکارم ،من مریضم و این بی دردان غاصب درپی پست و مقام و قدرت !خدایا!خدایا!
  • فرید EU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    10 0
    چرا استثنا قایل میشوید .اگر سن وسال مهم است مراجع محترم .اعضاع شورای نگهبان و...هم سن وسالی ازشان گذشته !!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 6
    اقا قحط الرجاله روحانی واقعا اعتدال را به طور واقعی نشان داد !!!!!!!!!!
  • بی نام NZ ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    5 1
    همه دنیا تا جایی که میتونن و توان دارن کار میکنن بعد ما میایم طرف رو تو 50 سالگی خونه نشین میکنیم واقعا ظلمه بزرگیه
  • قمی RO ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 0
    با سلام اگه مفاسد و مشکلات و بیشتر آنچه ناهنجای می نامیم را در جامعه ریشه یابی نمائیم همین مساله هست که شما و این آقایان می گویند مرگ خوبه اما فقط برای همسایه طرح دو فوریت از مدت ها پیش مطرح بود همین استاندار فغلی قم هم تا شنید مدیر دلسوز و جانباز را از کار بر کنار کرد در حالی که خود نیز به نوعی باز نشسته است بی عدالتی تا کی ای از خدا بی خبران عبور از پل صراط خیلی راحت نیست بلکه خیلی هم سخته.
  • آرانی A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    12 0
    آقای بذرپاش.شما یکی از این جوانان 30 واندی گذشته بودید که تا بالاترین مقام که در حد شما نبود رفتید .چه گلی بسر بقیه بجز ...........زدید؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 0
    تو رو خدا اساتید بازنشسته را به دانشگاهها برگردانید. برخی از آنها دنیای علم اند.
  • عباس IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 6
    اقای مطهری بناست بقیه هم زندگی بکنندبناست استعدادهاشکوفابشودبناست به جوانهااعتمادبشودمگرشماحضرات تصویب نکردید25ساله هابازنشست شوندپس چراهرروزبرطبلی می کوبیدتورابه روح پدرتان قسم چندنفرازبستگان نزدیک شمابه واسطه حضرتعالی بی کارندبه خدابه واسطه جوانهای بی کاروافسرده مان داریم دیوانه می شویم کاری بایدکردتاقبل ازاینکه مواخذه شرعی وملی ازایندگان شویدایمان بیاوریدملت صبوری داریم سوئ استفاده نکنیدتصویب کنیدتادم مرگ یک عده ازمابهتران چندشغله باشندیک عده بی نواحصرت کارحداقلی داشته باشند
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    14 1
    چند نکته:1- خیلی جالبه که آقای بذرپاش از رانت و آقازاده و این چیزا صحبت می کنه.دوست دارم بدونم با چند تا رای ایشون نماینده شدن و مسئولیت های قبلیش مثل ریاست سایپا و سازمان جوانان رو بر اساس چه معیاری به دست اووردن؟ 2-آقای لاریجانی می گن "مجلس به خاطر شرایط کشور به کلیات این طرح رای نداد" اگه قانون دو سوم نبود که 127 نفر رای موافق دادن که! 3- واقعا آدم بعضی وقتا فکر می کنه همون رییس جمهور قبلی واسه این نماینده ها خوب بود
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    17 0
    این جمله بذر پاش "اگر ما با یک مدیریت کم تحرک مواجه شویم بعد از یک مدت اطرافیان همه کاره خواهند شد و از افراد حاشیه ای و آقازاده ها استفاده خواهد شد که تجربه هم نشان داده این مدل مدیریتی فساد هم رواج خواهد یافت." مثل اینکه بذرپاش یادش رفته خودش از اون افراد حاشیه ای بود. با 29 سال سن مدیر عامل سایپا شد. هنوز تو عمرش یه خط تولید خودرو رو هم ندیده بود. سایپا رو به لجن کشید. اگه از افراد جوانی مثل تو بخوان استفاده کنند همون بهتر که از پیرمردهای با تجربه استفاده کنن. امثال بذرپاش دست پیش میگیرن تا پس نیفتن. همین 1 سال پیش خودشون رو یادشون رفته که چه گندی به این مملکت زدند
  • رادين IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    6 0
    آقاي يوسفيان ملا، با نوشتن اين طرح خودتو ضايع كردي.
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 0
    نمایندگانمردم یا نمایندگان گروه اصول گرا ساز مخالف زدن تا کی به خود ببیایید وهمراه مردم با دولت هم قدم شوید سنگ اندازی نکنید این برنامه های که به صورت محفلی دارید مطرح میکنید شاید اهنگ حرکت دولت تدبیر وامید را کند کند ولی خللی در روند اجرای برنامه های دولت ایجادنمیکند نفرت خودتون با این برنامه ها دارید نشان میدهید شما قطعا به فکر نیرو های جوان نیستین چون دارید میبینید جلوی چشما هایتان مناسب های دولتی و پستها را از دست میدهید خیلی نگران وتحت فشار هستین بیایید با همراهی با دولت از مردم عذر خواهید کنید به خاطر بعضی از رفتار های شما نسبت به دولت چرا که مردم به این دولت اعتماد بیشتیر دارند تا به نمایندگان جناب اقایدکتر لاریجانی هم کاش شفاف مخالفت خودت اعلام میکردی هم صدا با نمایندگان اصول گرا
  • سید عبادالله دولت خواه IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    11 0
    آقای بذرپاش آره درسته باید از شما با آنهمه دانش و تجربه و مهارت و معدل بسیار عالی 12 استفاده کرد . ملت تا سالهای فراوان باید تاوان اشتباهات شما و دولت معجزه هزاره سوم را بدهند دیگه کافی است آقای قاضی پور اگه واقعا دنبال جوانگرایی هستید از خودت شروع کن و جای خود را به جوانانی بدهید که حداقل توان صحبت کردن داشته باشند.
  • رضا A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    28 1
    یکی به بذرپاش بگه همون تو با مدیریت کارامد سایپا رو با خاک یکسان کردی دیگه بسه!خدایا این انتخابات مجلس کی میاد!
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    با كمي تعديل قاونون خوبي بود. مثلا يك مدير كل استاني لازم نيست 40-45 سال سابقه كار داشته باشه . يا حداقل نيروهاي كارشناسي ادارات كه بالاي 30 سال سنوات دارن جزء ملوانان يا مقامات به حساب نميان . بجاي اينها ميشه از نيروهاي جوان استفاده كرد.
  • مازني IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    براي كم كردن فشار از روي دولت بهتره مديران مياني قبل از اينكه بهشون بگن از پستشون دل بكنن. بابا بيخيال شين ديگه اگه دست خودشون باشه با برانكارد بايد از اداره بيرونشون بيارن.
  • بهادر.. IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    10 1
    مجلس محترم که نتوانست دولت دهم را سوال وجواب کند بخاطر قلدریهایش حال زورش رابه این دولت وارد میکند یادش افتاده گربه را دم حجله بکشد .
  • ارش حسین A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 2
    با سلام خدمت همه اهل خبر خواهشمندم این بذرپاش رو بزرگ نکنید چون خودش با احمدی جونش دنبال بزرگ شدن هستن. با تشکر
  • سمندر EU ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 1
    یخچال ایرانی با موتور ژاپنی خوبه . سیستم اجرائی هم با مدیر با تجربه .
  • نسیم IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 0
    جناب آقای بذر پاش شما که از روی کار آمدن آقازاده ها نگرانید، میشه بفرمائید خودتون داماد کی هستین؟