ایسنا نوشت:

کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل مدعی شد این سازمان اسنادی دارد که نشان می‌دهد دولت سوریه نیز مرتکب نقض حقوق بشر شده است.

ناوی پیلای، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل، برای اولین بار مستقیما بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را متهم کرد.

وی مدعی شد: کمیسیون تحقیق سازمان ملل پس ازبررسی و تحقیق درباره حوادث ۱۸ نوامبر سوریه به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد مسئولیت جنایات جنگی اعمال شده در آن کشور برعهده مقامات عالی رتبه دولت است.

پیلای در ادامه با تاکید بر این که نقض حقوق بشر در سوریه توسط همه گروه‌ها صورت گرفته، همچنین اعلام کرد که کمیسیون تحقیق سازمان ملل فهرستی از کسانی که معتقد است مستقیما مرتکب "جنایت علیه بشریت" شده‌اند، ارائه کرده است.

ناوی پیلای پیشتر از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود که پرونده سوریه را به دادگاه کیفری بین‌الملل ارجاع دهد.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل بیش از یکصد هزار نفر در جریان درگیری‌ها در سوریه کشته شده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاکی از تروریست ها وحش A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 13
    دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷ طرح بندربن سلطان برای به آتش کشیدن لبنان رییس حزب عربی در لبنان، درگیری های طرابلس در شمال این کشور را پیامی از سوی بندر بن سلطان، رییس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی، به رییس جمهوری امریکا برشمرد.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      20 5
      خدا عقلت بده .این بهترین دعا برای تو و امثال تو (بشار پرستان )است .
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    4 10
    حقوق بشر ؟!!! حقوق بشر رو که عربستان تموم کرد و رفت دیگه سازمانی باقی نمونده که بخواد کسی که با تروریست های دوستدار حقوق بشر !!! مبارزه میکنه رو محکوم کنه. اگه حقوق بشری در جهان وجود داشت ایا کشورهایی مثل عربستان و قطر میتونستند کشوری مثل سوریه رو به خاطر نقض حقوق بشر و زنان به چالش بکشند ؟!!
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    5 9
    سازمان حقوق بشر باید به بشار اسد به خاطر ایستادگی در برابر تروریست ها جایزه بده
  • ملت ایران IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 9
    باور کنین سوریه به رهبری بشار اسد خط مقدم نبرد اسلام در مقابل وهابیون و تکفیری های نجس است....بشار اسد و حزب ا... لبنان برای پایداری اسلام از جون مایه گذاشتن...اینو حالا بفهمیم بهتر از اینه که وقتی بفهمیم که دیگه دیر شده .. خواهشا کمی درباره وقایع سوریه بیشتر تحقیق کنین..
  • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 0
    نسل سوخته. کودکان سوریه ای در انتظار آینده ی تار و مبهوت 2 دسامبر 2013 15:06 روزنامه ی صبح " چاپ اسپانیا در رابطه با فعالیت غیرقانونی کودکان و نوجوانان سوریه ای در دیگر کشورها و نحوه ی تحصیل آنها می نویسد: "سازمان ملل متحد در آخرین آمار مربوط به وضعیت سوریه اعلام کرد که روز به روز تعداد کمتری از دانش آموزان سوریه ای به سر کلاس های درس می روند
  • شاکی از تروریست و حقوق بشر A1 ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 5
    هلاکت 640 تن از اعضای گروهک تروریستی منافقين در سوريه طبق گزارش هاي مراکز تحقيقاتي اروپايي 640 تن از اعضاي گروهک تروريستي منافقين در سوريه به هلاکت رسیده‌اند. به نقل از پايگاه اينترنتي اشرف نيوز، بر اساس گزارش‌ها از آغاز بحران در سوريه 6113 تبعه خارجي با 80 مليت مختلف در سوريه در کنار مخالفان سوريه با نظام حاکم در اين کشور جنگيده و به هلاکت رسیده‌اند.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 4
    پلیس استرالیا اعلام کرد، سردسته شبکه‌ای را که شهروندان این کشور را برای شرکت در نبردهای سوریه اعزام می‌کرد بازداشت کرده است.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 5
    تروریست‌های مسلح با حمله به یک ساختمان مسکونی در حلب واقع در شمال سوریه، آن را بر سر ساکنان آن تخریب کردند.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 3
    یک سازمان حقوق‌بشری اعلام کرد تاکنون 126 هزار نفر که یک سوم آنان غیرنظامیان هستند در جریان جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند.
  • بی نام A1 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 3
    فعالان فلسطینی: نمی‌گذاریم طرح یهودی‌سازی تل‌آویو اجرا شود فعالان فلسطینی تأکید کردند حاضر نمی‌شوند به رژیم اشغالگر قدس اجازه دهند طرح یهودی‌سازی صحرای نقب را اجرا و فلسطینی‌های ساکن این منطقه را اخراج کند. به گزارش واحد مرکزی خبر، فعالان گروه موسوم به «مجمع همزیستی در صحرای نقب» اعلام کردند ما صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان خواهیم رساند و اجازه نخواهیم داد این طرح صهیونیستی بر ما تحمیل شود. این فعالان تأکید کردند، شاید طرح صهیونیستی کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از صحرای نقب در اسرائیل به تصویب برسد اما در عمل اجرا نخواهد شد
  • بی نام A1 ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 5
    ارتش سوریه همچنین موفق شد در درگیری با تروریست‌ها در غوطه شرقی در حومه دمشق 200 شورشی را به هلاکت برساند. ارتش سوریه امنیت و آرامش را به منطقه تیاره در جنوب شرق حلب بازگرداند و همچنین حدود 80 درصد از شهر «نقارین» به کنترل ارتش درآمده است.
  • بی نام A1 ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 5
    تروریست‌ها که بخشی از آنها تکفیری‌های بازگشته از خاک سوریه هستند، در مناطق سنی‌نشین عراق فعال هستند و به ندرت توان حملات تروریستی در مناطق شیعه‌نشین جنوب را دارند. کردستان عراق نیز از مناطق آرام این کشور به شمار می‌رود.عربستان حامی اصلی تروریست‌های تکفیری و بعثی در عراق است.
  • شاکی از تروریست و حقوق بشر A1 ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 3
    شکنجه‌گری آمریکا در زندان‌های مخفی لهستان ادگاه حقوق‌ بشر اروپا به دلیل شکنجه دوتن پیش از انتقال به گوانتانامو در خاک لهستان، مقامات این کشور را محاکمه می‌کند.مقامات لهستانی باید به دلیل همکاری با آمریکا درکمپ های مبارزه با تروریسم در دادگاه اروپایی پاسخگو باشند.«ابو سباجه» فلسطینی ۴۲ ساله و «عبدالرحیم النشیری» ۴۸ ساله برای طرح شکواییه در دادگاه استراسبورگ حاضر می‌شوند و می‌گویند در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در لهستان دستگیر شده‌اند و مامورهای آمریکایی آنها را شکنجه کرده‌اند که غرق مصنوعی یکی از اقدامات آنها بوده است.
  • شاکی از رژیم جعلی وحش صهیونیستی A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 3
    دزدی‌ از پایگاه‌های ارتش به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است و سارقان به طور پنهانی از درهای حفاظت شده وارد پایگاه‌ها می‌شوند و تجهیزات، مهمات، آهن، ژنراتور و حتی خودرو به سرقت می‌برند.در تحولی دیگر رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد با پایان دوره ریاستش به زندگی سیاسی خود به طور کامل پایان می‌دهد. شیمون پرز گفت قصد ندارد پس از پایان مدت قانونی فعالیتش بار دیگر برای تمدید دوره ریاستش درخواست ارائه دهد. دوره ریاست پرز ۱۵ ژوئیه آتی به پایان می‌رسد.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    اسرائیل کمک‌های بشردوستانه به سوریه می‌دهد! وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به غیرنظامیان سوری کمک‌های بشردوستانه اعطا کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان بازدیدش از بلندی‌های اشغالی جولان اظهار کرد: ما غذا، آب و خوراک کودک و دیگر کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها داده‌ایم و اسرائیل نمی‌تواند در مقابل بحران انسانی که غیرنظامیان سوریه با آن مواجه هستند با آن بی‌تفاوت باشد!
  • شاکی از دولت های تروریست A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 3
    حضور 300 تروریست انگلیسی در سوریه مقام های اطلاعاتی انگلیس اعلام کردند، اتباع این کشور بیشترین تعداد شبه نظامیان غربی را که بر ضد دولت سوریه می جنگند، تشکیل داده اند. به گزارش بي باک، تسنیم به نقل از تلگراف نوشت: در حالی که بیش از 1000 شبه نظامی از کشورهای غربی در گروه های مختلف تروریستی در سوریه عضویت دارند از این تعداد بیش از 300 نفر را اتباع انگلیسی تشکیل داده اند.بر اساس این گزارش منابع اطلاعاتی انگلیس اعلام کردند، شبه نظامیانی که برای مقابله با دولت بشار اسد به سوریه رفته اند پس از بازگشت به انگلیس تهدید بزرگ امنیتی بر ضد این کشور به شمار می روند.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      4 0
      این یارو مثل اینکه 24 ساعته جلوی شبکه خبر وطنی نشسته و تمام...........
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    افراد مسلح گروه تروريستي جبهه النصره وابسته به القاعده، 12 راهبه سوري و لبناني را در شهر معلولاي سوريه ربودند.
  • مظلوم A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    حقوق بشرسازمان ملل متحد با تروریست وحش همدستی و همکاری می کند
  • مظلوم A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    بشار اسد از کل عربی و کل مسلمان دفاع کرده است
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    به گزارش فرانس پرس، در سه روز گذشته بیش از پنجاه مبارز کرد در سوریه به اسارت شبه نظامیان سوریه در آمده اند. دفتر نظارت حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، اعضای گروه شبه نظامی دولت اسلامی عراق و لوانت را مسئول است حملات و اسارت کردهای سوریه دانسته است. مشابه این اقدام در ماه ژوئن رخ داده است که نزدیک به 200 مبارز کرد به اسارت گرفته شدند.