مطهری از تذکر رییس جمهور به اکبر ترکان درخصوص بکارگیری نیروهای بازنشسته در مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی کلیات طرح دو فوریتی«ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی» دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی بود.

علی مطهری نماینده تهران که در مخالفت با کلیات این طرح صحبت می‌کرد، با بیان اینکه با این موضوع احساسی برخورد شده است، گفت: این طرح شائبه سیاسی بودن دارد. در مقدمه این طرح که دلایل توجیهی را توضیح می‌دهد آمده است، برخی استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها به محل نگهداری سالمندان تبدیل شده، روشن است که این اغراق است.

وی با بیان اینکه در این طرح به مساله تحرک اشاره شده است، افزود: مگر چه انتظاری از افراد باتجربه داریم؟ مگر قرار است این افراد باتجربه هر روز مسابقه دو بدهند؟ استفاده از نیروهای باتجربه نیازمند تحرک نیست ولی متاسفانه نوع مدیریت دولت قبلی ما را بدعادت کرده است.

نماینده تهران با بیان اینکه در همه دنیا و در شرایط خاص از بازنشستگان استفاده می‌شود، گفت: نباید این افراد و تجربه آنها را معطل بگذاریم، البته ما دولت را در این موضوع مبرا از خطا نمی‌دانیم. معتقدم در مناطق آزاد در این خصوص افراط صورت گرفته است و من اطلاع دارم که آقای روحانی هم به آقای ترکان در این خصوص تذکر داده‌اند ولی فاجعه‌ای رخ نداده که نیازمند طرح دوفوریتی باشد.

مطهری با بیان اینکه این مشکل با گفتگو حل خواهد شد، خاطرنشان ساخت: این امر نیازمند مصوبه مجلس نیست. دست دولت باز است و می‌توانسته این انتصابات را انجام دهد.

وی تصریح کرد: مقایسه سن بازنشستگی و امید به زندگی در ایران در سال 88 نشان‌ می‌دهد که فاصله این دو در مردان 20 سال و در زنان 30 سال بوده است. در حالیکه باید این فاصله را کاهش دهیم تا ضمن کمک به اقتصاد کشور و کاهش هزینه‌های دولت شاهد استفاده بهینه از تجارب کارکنان و پویایی در سیستم اجرایی کشور باشیم.

مطهری با بیان اینکه تقسیم بندی مشاغل به ستادی واجرایی وجه قانونی ندارد، خاطرنشان کرد: این تقسیم بندی ایجاد ابهام خواهد کرد. در حال حاضر برخی از شهرداران، استانداران و فرماندارن بازنشسته هستند و در صورت تصویب وضعیت این نهادها بلاتکلیف خواهد شد و این محدودیت‌ها نظام اداری کشور را دچار بهم ریختگی خواهد کرد.

23/220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    49 62
    خوبه اگه به ما جوانترها هم میدان باشند . آخه من هر چی نگاه میکنم از قدیم تا حالا ی عده مدیر بودند و بعد که عوض شدند دوباره مدیر شدند و کلا" چرخشی کار میکنند و در همه دوره ها اینطوری بوده
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      درود بر مطهری. کم کم داره خوشم میاد ازت.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      27 0
      درسته خوبه به ما جوانترها هم میدان داده بشه ولی نه در امور کلان کشورداری که سرنوشت و نبض زندگی مردم در دستمون باشه مردم ایران موش آزمایشگاهی نیستن که این ریسک بشه و به خاطر اینکه 50 تا جوان پست مهم بگیرن 70 میلیون ایرانی چوبش را بخورند! اگر بحث بر سراشتغال جوانان هست خب در سمت های غیرکلیدی تر هم میشه!ولی اگه قراره حتما پست بالا بگیرن خب این قانون تصویب کنن برای نماینده های مجلس اونوقت 298 جوان اشتغال پیدا میکنن
    • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      16 3
      هرچیزی تجربه لازم را نیاز دارد به عنوان یک جوان با حرف شما موافق نیستم
    • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      20 0
      شما جوان محترم می تونید در شرکتهای خصوصی هم مدیریت رو تجربه کنید.
  • امير A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    19 79
    بزرگترين ستم به راي مردم ،دولت اعتدال و خودش را آقاي نوبخت با گماردن عسگري آزاد به عنوان جانشين در معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور انجام داد.آقايان مطهري و توكلي با اين فرد معلوم الحال و ضد كارمند چه بايد كرد.
  • امین GB ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    تصویب این طرح بیشتر احساسی و سیاسی است ،مگر یک نفر کارمند هر چند استاندار و معاون نیاز به فعالیت بدنی با نیروی خارق العاده دارد که حتما فردی جوان در آن پست گماشته شود؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      4 27
      ببین این دولت چی کار کرده که تو مجلس تصویب کردند که بازنشسته ها را دوباره سر کار نیارند.
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    9 2
    درسته که باید از افراد باتجربه استفاده کرد ولی در بعضی موارد میبینیم که طرف 75سالشم شده هنوز مدیر چند جا هست و داره کار میکنه در عوض جوونها موندن بیکار و معطل. این که نمیشه طرف بازنشسته میشه بازم سر جای خودش باقی می مونه یا رئیس یه اداره دیگه میشه پس جوانهای تحصیل کرده و بااستعداد کی فرصت کار کردن پیدا کنن چه جوری خودشونو نشون بدن. در این زمینه بهتره از افراد با تجربه و بازنشسته به عنوان مشاور در کنار افراد جوانتر استفاده بشه که هم جوانها مشغول کار بشن و هم از تجربه افرادی که سالها در این مشاغل بودن استفاده بشه.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    13 1
    جوان و پیر مهم نیست اگر همه عوامل جمع بود مثل سواد تجربه پاکدستی دیگر بقیه چیزها مهم نیست
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    4 19
    مطهری:مگرقراراست افرادباتجربه مسابقه‌ دو بدهند؟ نه قرار نیست , قرار است مسابقه ویلچر سواری بدهند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    7 0
    لطفا یک سری به انتصابات در منطقه آزاد اروند بزنید که ریس و معاونانش پیر و پروازی وتمام مدیران از آشنایان بی تجربه و پروازی هستند .جهت صحت اطلاعات به سایت منطقه آزاد اروند سر بزنید .
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 5
    قرار نيس مسابقه دو بدهند برن كنار بذارن فرصت شغلي ايجاد بشه.طرف يه حقوقي از بازنشستگيش ميگيره يه پاداشيم از جاي جديدش.بعد يه سريا تو بدبختي دارن زندگي ميكنن
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    17 0
    درود بر مطهری با دیدگاههای خوب و سنجیده اش ....
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    23 1
    بهتر است اگر قرار است این طرح تصویب شود , در مورد تمام پست و مقامهای دولتی مثل شورای نگهبان و مجلس و ... نیز اجرا شود.
  • بهروز A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    17 1
    مطهرى مچكريم
  • نگین IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    11 0
    میشه مجلس به مسائل مهمتری بپردازه و اینقدر به فکر انتقام گرفتن نباشه
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    15 1
    هر جوری میخوان برای دولت محبوب مشکل ایجاد کنن
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    22 3
    می خواستند با این طرح از دست افراد با تجربه ای مثل ترکان خلاص شوند .
  • تاج IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    7 0
    خدايا اينا نماينده ها ي مردم كدوم كشور هستند كه اينجوري كينه توزانه طرح دو فوريتي ميدن ؟ مگه چه اتفاقي افتاده ؟ اون روزايي كه بايد جلوي اون همه خلاف دولت قبل رو مي گرفتن ، ساكت بودن و الان كه قراره كار به كاردون سپرده بشه ، رگ غيرتشون زده بيرون . خدا خير نده كسي رو كه برا مردم خير نمي خواد .
  • بنده خدا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    4 0
    به صورت سلسله مراتب منتقل شوندتاجای جوانهابرای کسب تجربه باز شودکسی نگفته جوان دانشگاهی بشودمعاون وزیراین حرفهای به ظاهرلعابی برای این است که توجیه کنند چون خودشان پست های غیرموظف دارند وتمایل ندارندازدست بدهندمن ازدست جوان بی کارافسرده ام دارم دیوانه می شوم
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 16
    با نهایت احترامی که برای برای باز نشته ها قایل هستم ولی من مخالف نظر اقای مطهری هستم به نظرم باید مدیران جوان بکار گرفته شود ولی جوانانی که متهعد ومتخصص بکار گیرند مدیریت جوان ببینید در ترکیه چه کار کرده یکی شرایط مدیریت در نظر اسلام صحت جسم است بنظرم بازنشسته ها ای شرط از نظر فقهی ندارند ولی در هر جایگاهی وسطحی باید از تجربه دیگران استفاده شود واین ربطی به باز نشته بودن ندارد
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 7
    دولت محبوب؟هه هه چهارسال دیگه میبینیش.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    میدان دادن به جوان ها باید از پست های پایین شروع شود. در پست های کلیدی اگر هم از جوانان استقاده شود باید از جوانان با تجربه ایی باشند که قبلا در سایر مشاغل امتحان خود را پس داده اند. بگذریم از اینکه برای هر سمتی تعریف جوان فرق می کند برای وزارت (به طور مثال)45 سال هم جوان محسوب می شود و کمتر از کم تجربه.