احمد توکلی با تاکید براینکه نباید سیستم اجرایی کشور را از نیروهای باتجربه خالی کرد، گفت: از افراط دولت در بکار گیری نیروهای بازنشسته، مجلس دچار تفریط و وضع قوانینی در خصوص ممنوعیت مطلق بکارگیری از این افراد نشود.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی کلیات طرح دو فوریتی«ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی» دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی بود.

احمدتوکلی که در مخالفت با کلیات این طرح صحبت می‌کرد با بیان اینکه رفتار دولت در بکارگیری بیش از اندازه افراد بازنشسته قابل دفاع نیست، گفت: اگر وزیر باسابقه و بازنشسته بکار گرفته شود توجیه دارد اما اینکه مدیرکل آموزش و پرورش یک استان بزرگ را هم از همین نیروهای بازنشسته بکار گرفته شود چندان قابل قبول نیست.


وی در عین حال با بیان اینکه افراط دولت در بکارگیری این نیروها نباید ما را دچار تفریط کند و با تصویب قانون بکارگیری بازنشستگان را مطلقا ممنوع کنیم، خاطرنشان ساخت: مجلس باید دولت را در مسیر صحیح بازگرداند، معتقدم اول باید با دولت مذاکره کنیم نه اینکه سریعا وارد تقنین و تصویب قانون شویم. من از رییس مجلس می‌خواهم هیاتی را برای مذاکره با دولت در این خصوص مامور کند.

نماینده تهران با تاکید براینکه مرتبا با تیغ قانون به سراغ دولت نرویم، این رویه برای کشور و دولت مضر است، اول مذاکره کنیم اگر جواب نداد از اختیارات قانونی مجلس استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه باید به دنبال راه حل و چاره جویی اساسی بود، گفت: در همه دنیا بین امید به زندگی و دوره کار نسبتی وجود دارد. قبل از انقلاب امید به زندگی در ایران 53 سال بود اما بعد از انقلاب به 73 سال رسیده است، این امر باعث شده این افراد سریعا و در شرایطی که هنوز در سن کار کردن هستند بازنشسته می شوند و چون بیمه هم حقوق بالایی پرداخت نمی‌کنند این افراد به دنبال شغل دوم می‌روند و بازگشت به کار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید سن کار را بیشتر کنیم نه اینکه دوره کار را مرتبا پایین بیاوریم، افزود: آدم‌های باتجربه نباید سریعا از سیستم خارج شوند. قانون موجود استثناهایی را گذاشته است که آدم‌های باتجربه به کار بازگردند و البته افراط دولت در این خصوص مجلس را حساس کرده است.

توکلی با اشاره به اینکه این ممنوعیت مطلق بکارگیری بازنشستگان از سوی دولت برای مردم و کشور مضر خواهد بود، تصریح کرد: اگر سیستم کشور از نیروهای باتجربه خالی شود و مطلقا از آنها استفاده نشود در وهله اول مردم صدمه می بینند و حتی ما به عنوان نمایندگان وقتی به دنبال سوال کردن و پاسخگویی از سوی آنها باشیم با افراد بی کفایت روبرو خواهیم شد. نبایداز افراط دولت ما دچار تفریط شویم. لذا باید گفتگو کرد بعد وارد مرحله تقنین شد.
23/220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدیار A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    7 0
    اهالی محترم بهارستان این روزها دل شیر پیدا کرده اند و در نظارت بر عملکرد دولت سنگ تمام می گذارند !! به انتصاب معاونین وزراء ، استانداران و بازنشسته ها توجه ویژه دارند ! راستی اهالی محترم بهارستان چرا همین سال گذشته به اشتغال17 شغله ها و دیرکرد چند ماهه در تحویل لایحه بودجه و بکارگیری جریان انحرافی و عدم ابلاغ قوانین مصوب مجلس و جوک گفتن شب چهارشنبه سوری وووووو اعتراض نمی کردید؟؟؟!! این اهالی بهارستان عجب شجاع هستند .
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 0
      اگه یه کم بیشتر اخبار رو دنبال می کردی می فهمیدی که دارند دمار از روزگار احمدی نژاد و دور و بری هاش در میارن. همین مجلس از او شکایت کرده و باید بره دادگاه. اگر از چند شغله ها ناراحتی چرا در مورد امثال ترکان دراین دولت چیزی نمی نویسید؟!!!
  • saeed IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    9 0
    حرف های منطقی از اقای دکتر توکلی...چی شده از دولت حمایت می کنند؟
  • علی A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 0
    آقای توکلی این تیغ برای ما که اندازه یک چوب هم برش ندارد چون در ادارات و دادگستریها از آن استفاده در جهت تفسیر خودشان معتبر است .
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 0
    توکلی: مرتبا با تیغ قانون به سراغ دولت نرویم . عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    30 0
    وای بر شما که مهر نمایندگی بر پیشانی دارید اما به جای کمک کردن به دولت دنبال لنگ کردن انید و به خیال خود شاهکار می کنید در حالی این کار های شما گره گشای مشکلات مردم نیست.......
    • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      6 19
      دولت قبلي رو با تيغ قانون كشتيد كه!!!
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    5 0
    من با نظر اقای توکلی موافقم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 0
    جناب آقای توکلی اگر قانون تیغ دست نمایندگان داد پس قانون ایراد داشت چه کسی یا کسانی این قوانین رو که دست وپا گیر بوده و تیغ دست برخی میدهد تصویب کرده و با چه هدفی هر هدف و هر کسی بوده، در آینده نگری ضعیف عمل کرده اگر خدای ناکرده هدفمند نبوده باشد