حجت الاسلام یونسی مشاور وی‍ژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها در گفت وگو با روزنامه جام جم به شرایط انتخابات در سال 84 اشاره و بدفهمی اصلاح طلبان را عامل پیروزی محمود احمدی ن‍ژاد دانست.

اهم اظهارات وی در این گفت وگو به شرح زیر است:

*مهم‌ترین مشکل تفرق و غرور اصلاح‌طلبان بود. در آن دوره گروه‌های شناخته شده اصلاح‌طلب، موفقیت‌های آقای خاتمی را موفقیت خود می‌دانستند و این در حالی بود که هرچند احزاب کمک‌هایی به دولت وقت کردند اما این بیشتر آقای خاتمی بود که به آنها کمک می‌کرد. به هر حال، اختلافات میان احزاب اصلاح‌طلب و بدفهمی شرایط از سوی آنان باعث شد آقای احمدی‌نژاد پیروز شود. مگر آقای احمدی‌نژاد چقدر رای آورد؟

* مجموع آرای اصلاح‌طلبان چقدر بود؟ اگر آرای آقای هاشمی را هم حساب کنیم، حدود 13، 14 میلیون رای. یعنی اصلاح‌طلبان در مرحله اول بیشتر رای داشتند.
*قدرت همیشه غفلت و غرور می‌آورد و باعث می‌شود رقیب با تکیه بر آن به پیروزی برسد. البته دقت کنید می‌گویم رقیب، نه دشمن زیرا این رقیب است که رقابت می‌کند و دشمن کارش فقط دشمنی است.
*به نظر من اعتدال جریان سوم نیست، بلکه مدیریت عقلانی است که این رویکرد، هم در میان اصلاح‌طلبان دیده می‌شود و هم در میان اصولگرایان. به همین دلیل است که در حال حاضر از هر دو گروه در دولت حضور دارند؛ بنابراین من اعتدال را یک جریان جدید نمی‌دانم.

23/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    8 13
    مگر آقای روحانی نمی گفتند من سرهنگ نیستم ؟ پس چرا یک شخص امنیتی را مشاور خود در امور اقوام و اقلیت ها قرار داده اند؟
    • سورنا A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      8 1
      آقای یونسی که سرهنگ نیست . یک روحانی هستند که قبلاً قاضی و بعد هم وزیر اطلاعات بودند. اگر اینطور باشه پس خود آقای روحانی هم که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود باید سرهنگ باشه. امنیتی بودن با نظامی بودن فرق میکنه .
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    20 5
    احمدي ن‍ژاد يك تجربه تلخ بو كه تموم شد. اميدوارم در كنار ضررهاي فراوان، درسهاي خوبي از تجربه تفكر احمدي ن‍ژادي بگيريم و اجازه نديم اين تجربه دوباره تكرار بشه
  • عرشیا A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    16 4
    تشتت و تفرقه باعث 8 سال در مسیر قهقرا افتادن شد .به امید روزهای بهتر .
  • خلیج فارس A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    9 1
    برادر اندیشمند معمولا دلیل سقوط دولتها و روی کار آمدن گروه های رقیب همین امر است یعنی اصولگرایان نیز به همین درد در دور قبلی مبتال بودن و گرنه تفاوت رای اونا با اصلاح طلبان مگر چقدر بود؟؟؟؟!!
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    14 2
    آقاي يونسي درست ميگه...يكي از دلايل ظهور احمدي نژاد قدرت خواهي اصلاح طلبان در سال 84 بود.غرور و تكبر كار را به اين جا كشوند.هرچند در سال 92 عقلانيت جبهه اصلاحات باعث موفقيت اونها شد و كشور را از بحران نجات داد اما اسيب شناسي رفتار اصلاح طلبان در سال 84 كه باعث بروي كار آمدن احمدي نژاد و 8 سال حاكميت او شد ميتواند چراغ راه اينده باشد البته اگر عبرت بگيريم