مهر نوشت:

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد تا کنون حدود 126 هزار نفر که یک سوم آنان غیرنظامیان هستند در جریان جنگ داخلی سوریه کشته شده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیده بان حقوق بشر سوریه شمار تلفات جنگ داخلی سوریه از آغاز تا کنون را 125 هزار و 835 نفر اعلام کرد. بر این اساس یک سوم قربانیان جنگ شورشیان مسلح با نیروهای دولتی را غیرنظامیان تشکیل می دهند.
این گروه نزدیک به مخالفان دولت سوریه با ارائه این آمار به سازمان ملل خواستار پایان جنگ داخلی سوریه شدند که حدود دو نیم سال از آغاز آن می گذرد.
دیده بان حقوق بشر سوریه که دفترش در لندن است مدعی است آمارهای خود را از طریق شبکه ای از اعضای خود در سراسر سوریه جمع آوری کرده است. طبق این گزارش در این مدت 6 هزار و 627 کودک جان خود را از دست داده اند.

همچنین از میان کشته شدگان جنگ داخلی سوریه 27 هزار و 746 نفر از شورشیان مسلح هستند که بیش از 6 هزار نفر از آنان افرادی هستند که از کشورهای دیگر برای جنگ با دولت سوریه به این کشور رفته اند.
گفتنی است به تازگی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی٬ وضعیت کودکان پناهنده سوری را مصیبت بار خواند و نسبت به آسیب های روحی و روانی این کودکان هشدار داده است.

5252

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    7 11
    کسانی که از تروریست ها حمایت کردند تا کشور ارام سوریه به چنین روزی برسد دیر یا زود رسوا خواهند شد.
  • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    3 17
    اگر امریکا نبود هیچ تروریستی نبود.
  • رضوانی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    9 4
    در سوریه جان انسان ها نه برای دولت و نه برای مخالفان ارزشی دارد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    4 10
    1800 نظامی فراری با استفاده از فرمان عفو عمومی بشار اسد خود را تسلیم نیروهای ارتش این کشور کردند.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    الجعفری:دستگاه اطلاعاتی عربستان از سفر تروریست ها به سوریه آگاه است بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد،کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه از گروههای تروریستی در این کشور حمایت می کنند. بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت:دولت سوریه برای ریخته شدن خون هر یک از شهروندان سوری متاسف است و جامعه جهانی باید شمار قربانیان حملات گروههای تروریستی را که با حمایت غرب، دولت عربستان، قطر وترکیه انجام میشود،را بخوبی مشاهده کند.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    تغییراتی درموضع برخی از کشورهای منطقه در برابر بجران سوریه وعراق لبنان به وجود آمده و ما امیدواریم که این کشورها پس از اشتباهاتی که حق ملت سوریه مرتکب شدند به مسیر درست بازگردند.
  • شاکی از تروریست ها وحش A1 ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    هلاکت 640 تن از اعضای گروهک تروریستی منافقين در سوريه طبق گزارش هاي مراکز تحقيقاتي اروپايي 640 تن از اعضاي گروهک تروريستي منافقين در سوريه به هلاکت رسیده‌اند.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    یک سازمان حقوق‌بشری اعلام کرد تاکنون 126 هزار نفر که یک سوم آنان غیرنظامیان هستند در جریان جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند.