پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری نوشت:

حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور در دیدار مجمع نمایندگان استان مازندران اظهارداشت: حل مشکلات کشور تنها با همکاری و تعامل مجلس شورای اسلامی و دولت امکان پذیر است.

رئیس‌جمهور رویکرد تعاملی همه ارکان کشور در شرایط کنونی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد با مرتفع کردن موانع موجود پیش رو، چرخ های توسعه کشور را به گردش بیندازد.

وی با تاکید بر اینکه دولت رابطه خوبی با مجلس دارد و باید این رابطه به همین شکل ادامه یابد گفت: از مشکلات کشور تنها با همکاری و تفاهم دولت و مجلس می توان عبور کرد؛ در گذشته دیدیم که از اختلاف جز تشدید معضلات چیزی بدست نیامد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های استان مازندران، در حوزه‌های گردشگری، تجارت خارجی و کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در سایه تعامل مثبت میان نمایندگان استان و سایر مسئولان، از همه بسترهای لازم برای رشد و اعتلای استان مازندران استفاده شود.

وی با بیان اینکه مردم مازندران مردمی ولایتمدار، غیرتمند و تلاشگر هستند افزود: من شور و اشتیاق و عواطف گرم مردم مازندران را در ایام انتخابات که لحظات ماندگاری را خلق کردند، فراموش نخواهم کرد و سفر به استان مازندران از نقاط عطف آن ایام، برای من بود.

رییس جمهور همچنین از تلاش دولت برای حل معضلات استان مازندران در عرصه های کشاورزی، راه سازی و تجارت با کشورهای همجوار استان خبر داد و گفت: دولت تلاش دارد با ملاحظه اولویت ها و امکانات خود به مشکلات استان مازندران رسیدگی کرده و عمده همت خودرا در فعال سازی بخش خصوصی با فراهم کردن تسهیلات برای آنها به کار گیرد.

در این دیدار نمایندگان شهرهای نوشهر و چالوس، قائم‌شهر و سواد کوه و جویبار، ساری و میان دورود، تنکابن و رامسر و عباس آباد، نور و محمودآباد، بهشهر و نکا و گلوگاه، بابل، بابلسر و فریدون کنار و آمل هر یک مسایل حوزه های انتخابیه خود نظیر: اشتغالزایی، راه اندازی مجدد کارخانه ها از جمله نساجی و معادن ذغال سنگ، کمک به کشاورزان ، ایجاد صنایع تبدیلی، احداث سد، تجهیز مراکز درمانی، توسعه بنادر و تجارت خارجی، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت راههای کمربندی برای حل معضل ترافیک بویژه در روزهای تعطیلات را بیان کردند.

نمایندگان مجمع استان مازندران همچنین لزوم اهتمام ویژه دولت به جاذبه های طبیعی دریا و جنگل را خاطر نشان ساخته و از شعارهای بدون عمل دولت پیشین در آزادسازی حریم دریا انتقاد کردند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهور اهمیت و جایگاه نمایندگان مجلس در اداره مطلوب کشور را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید در جهت هماهنگی با مجلس شورای اسلامی در 100 روز گذشته هشت نشست با مجامع نمایندگان استان های مختلف کشور داشته و در این زمینه در میان دولت های پیشین با سابقه بوده است.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    7 0
    در مجلس بعدی این امکان پذیر است