تسنیم نوشت:

عبدالوحید فیاضی عضو مجمع نمایندگان استان مازندران درباره دیدار اعضای مجمع این استان با رئیس‌جمهور گفت: امروز جلسه‌ای با حضور هر 12 نماینده استان مازندران با رئیس‌جمهور در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد و آقای احمدی‌لاشکی دبیر مجمع نمایندگان استان، موضوعات و مشکلات کلی استان را طرح کرد و دیگر موضوعات ملی و استانی و شهرستانی نیز توسط دیگر نمایندگان مطرح شد.

وی مشکلات و مواردی که در جلسه در حوزه‌های مختلف مطرح شد را نام برد و افزود: محدودیت‌هایی در حوزه اقتصادی و زیرساختی استان مازندران مانند مشکلات آب‌شرب و آب کشاورزی، راه‌های ورودی از تهران به شمال کشور و راه‌های کمربندی درون شهری، مشکلات کشاورزی و اقتصادی نبودن آن و مشکلات زمین‌های روستائیان که از طرف سازمان اوقاف و بنیاد علوی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده جزو مسائل مطرح شده بود.

فیاضی خاطرنشان کرد: نمایندگان همچنین درخواست جلسه‌ای با محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور داشتند تا در مسائل گردشگری استان صحبت‌هایی داشته باشند و قابلیت‌های گردشگری استان را توسعه بدهیم؛ رئیس‌جمهور نیز در ادامه جلسه به استان مازندران اظهار علاقه‌مندی کرد و بر حمایت مردم مازندران از دولت تاکید داشت.

وی در مورد طرح‌های نیمه‌کاره استان نیز گفت: حدود 20 هزار میلیارد تومان پروژه برای استان در نظر گرفته شده که فقط 3 هزار میلیارد تومان آن محقق شده و مابقی باقی‌مانده که مردم مطالبه تکمیل آنها را دادند.

نماینده مجلس با اشاره به محورهای مواصلاتی تهران به استان مازندران، گفت: طرحی قبلا در دست بررسی و اقدام بود تا از طریق مترو شمال شهر تهران و منطقه تجریش به استان مازندران وصل شود و ما نیز در جلسه با رئیس‌جمهور خواستیم این طرح را پیگیری کنند. اگر چنین طرحی انجام شود راه تهران به مازندران به یک ساعت کاهش می‌یابد و راه کم‌خطر و پرفایده خواهد بود. همچنین در مورد اتوبان تهران - شمال نیز مباحثی طرح شد و مشکلات جاده هراز و فیروزکوه را نیز مطرح کردیم و با توجه به آغاز پروژه دیگری که محور نور را به تهران وصل می‌کرد، ساختار تسریع در اجرای این پروژه شدیم که با توجه به آلودگی هوای تهران و دیگر مشکلات این شهر، استان مازندران با ظرفیت‌های بالایی که دارد، می‌تواند بازوی حیاتی برای تهران شود، اما در حال حاضر بعلت مشکلاتی که در راه‌ها وجود دارد مردم نمی‌توانند از استان مازندران به قدر کفایت استفاده کنند.

وی یکی دیگر از مشکلات این استان را که در جلسه مطرح شد مشکلات درمانی وفقدان بیمارستان مجهز در استان مازندران عنوان کرد و افزود: دیگر درخواستی که از رئیس‌جمهور داشتیم این بود که استان مازندران به منطقه آزاد اقتصادی و ویژه تبدیل شود تا فعالیت‌ها اقتصادی و گردشگری در استان افزایش یابد.

نماینده مجلس در مورد مسائل ملی که در جلسه با رئیس‌جمهور مطرح شد، گفت: در مجلس فراکسیون حقوق بشر فعال است که اگر دولت با این فراکسیون ارتباط داشته باشد، می‌توانیم اقدامات خوبی را برای جلوگیری از بهانه‌جویی‌های غرب از جمهوری اسلامی داشته باشیم.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    2 7
    عجب مسائل ملی مطرح کرده همش که راجع به استان خودش گفته ! البته حق داره شنونده باید عاقل باشه
  • بی نام US ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    3 4
    این درخواستها را که می کنند فکر بودجه اش هم هستند؟ بزرگترین تمدنهای دنیا بدلیل اینکه بلندپروازیهایشان بیشتر از توانایی اقتصادی شان بود منقرش شدند چه برسد به کشور در حال تحریم ما. در ضمن کشیدن مترو در دل کوه؟ فکر کنم خیلی شهرها در غرب یا شهر تهران جایکزینهای بهتری برای تمرکززدایی از پایتخت هستند مثل ساوه، پرند، شهرهای استان سمنان و ... کاش بجای همه اینها مترویی از تهران به دل کویر بکشند که آن طرفها هم آباد شود.
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    2 5
    مگه چه قدر اهمیت داره این طرح؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    6 7
    خدا كنه كه مترو درست بشه هرچه سريعتر بهتر اقلاً اگر در طول روز در تهران كارميكنيم و هواي آلوده داريم شب راحت در فضاي آرام و پاك استراحت ميكنيم يا بالعكس اگر كار در مازندران فراهم شود و ادارات به آنجا نقل مكان بكنند كه چه بهتر نور علي نور ميشود . ترا بخدا زودتر بجنبيد
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    3 6
    ایده های خوبیس. متروی شمال خیلی عالی میشه. بنظرم این مترو از هر طرح دیگری مهمتره.
  • حسام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 2
    این طرح ناممکن و غیر قابل توجیه است. نماینده محترم سنگ حوزه انتخابیه اش را به سینه می زند.
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 0
    عجب طرح های جالبی دارن این نماینده ها!!! اصولا قبل از حرف زدن فکر هم می کنند اینها؟؟!!! پروژه بزرگراه تهران شمال بعد از اینهمه سال هنوز نصفه کاره است اونوقت آقایون به فکر مترو هستند اونکه روی زمینه اوضاعش اینه وای به حال زیرزمین. ..
  • یک شمالی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 0
    باسلام خواهشن یک طرحی میدید به عواقبش هم فکر کنید تا شمال هم نشه مثل دریاچه ارومیه... این نماینده ها خیلی اشتباه کردند که همچین نظری دادند(با توجه به آلودگی هوای تهران و دیگر مشکلات این شهر، استان مازندران با ظرفیت‌های بالایی که دارد....). شما اگه توی مازندران اومده باشین میبینید که ترافیک خیلی بیشتر از تهران داره و جنگل هاش رو هم که نابود داره میشه. اگه فقط بحث گردشگری باشه خوب مشکلی نیست(مثلا یک خانواده میاد و چندروزی رو استراحت میکنه) ولی اگه بخواد مثل این عزیزمون که کامنت گذاشتن " اقلاً اگر در طول روز در تهران كارميكنيم و هواي آلوده داريم شب راحت در فضاي آرام و پاك استراحت ميكنيم يا بالعكس" دیگه چیزی از این طبیعت نمیمونه و همش تبدیل میشه به ویلاهای رنگارنگ.
  • كامبيز IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 5
    به نظرم شدنى است چرا كه د كشور ژاپن همينطور است كه مردم در حومه زندگى ميكنندودر شهرها كار ميكنند اگر بشود عالى است.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
      3 2
      خودت میگی ژاپن ! به نظرت ما با ژاپن برابریم؟