فارس نوشت:

وزیر امور خارجه ایران با اعلام آمادگی خود برای سفر به عربستان گفت که ریاض و تهران باید با یکدیگر برای برقراری صلح و امنیت در منطقه کار کنند.

 محمد جواد ظریف در سخنانی به خبرگزاری فرانسه در مسقط گفت: معتقدیم که ایران و عربستان لازم است تا با یکدیگر برای صلح و ثبات در منطقه کار کنند.

وی در حاشیه سفرش به سلطان نشین عمان در چارچوب سفر دوره ای به تعدادی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، تمایلش را برای سفر به عربستان ابراز داشت.

ظریف گفت: من برای سفر به عربستان آماده ام و معتقدم که روابط ما با عربستان باید گسترش یابد. معتقدیم که عربستان کشوری است که از اهمیت زیادی در منطقه و جهان اسلام برخوردار است.

وزیر خارجه ایران سفرش به عربستان را فقط به ترتیب دادن زمان مناسبی برای طرفین مرتبط دانست و افزود: اگر خدا بخواهد بزودی به آنجا سفر خواهم کرد.

وی در پی سفر روز پنجشنبه وزیر خارجه امارات به تهران گفت که بزودی به امارات سفر خواهد کرد. ظریف در این راستا گفت: معتقدم که به حرکت در مسیر درست ادامه خواهیم داد.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    3 12
    ایران ام القرات اسلام است همه باید به ایران احطرام بگذارن. با تشکر
    • بی نام A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      7 1
      ایران هم باید به همه احترام بذاره
    • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      2 0
      داداش دیکتت خیلی داغونه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    5 0
    آقای ظریف لطفا به این عربها بگو ما چشمی به منافع شما نداریم. مملکت ما سرشار از ثروت است
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 16
    ""ظریف: ایران و عربستان باید با هم برای امنیت منطقه کار کنند""- عربستان که برا امنیت منطقه سنگ تمام گذاشته هم پول میده هم اسلحه هم انواع و اقسام گروه های تکفیری فقط مونده ما هم باهاش همکاری کنیم . راستی جناب ظریف از جزایر سه گانه چه خبر ؟ نکنه اینا هم سرقباله توافق ژنو باشه ؟
  • مهران IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 1
    باسلام آدم بی نام معنی ندارد لطفا بنویسید ناشناس.بی نام عزیز تیکه پراندن که نشد حرف حساب .مردم دنیا همه باتوجه به منافع مادی ومعنوی به هم نیاز دارند .از طرفی بنی آدم اعضای یک پیکرند .اگر کشوری مثل ما راه انزوا بپیماید عاقبتش این است که ملاحظه می فرمایید .اکثراازایران واسلام هراس دارند ودارند باتمام قوا برضدما تبلیغ می کنند .ازهمه طرف تحریم مادی ومعنوی هستیم ,ماراتروریست ,دگم وخرافاتی می نامند .ازطرف مسلمانان سنی مذهب مورد هجمه هستیم ومارا مشرک می دانندو........باتوجه به این موارد ,آیا جز این است که ما راه انزوا ودشمنی با دیگران پیموده ایم؟ آیا وقت آن نرسیده که عزیزان به جای انداختن تیکه به دولت با مطالعه ویک تحلیل درست دست از لجبازی بردارید ودولت رایاری کنید؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بی نام عزیز آقای ظریف مثل اونایی که دریای خزر بخشیدند و به روی خودشون نیاوردند نیست که سر جزایر سه گانه کوتاه بیاد