پیروز مجتهدزاده معتقد است که اگر قرار باشد درباره جزیره ابوموسی مذاکره​ای با امارات صورت گیرد صرفا باید برای رفع سوتفاهم​ها باشد.

این کارشناس مسایل بین الملل در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: روز 9 آذر برابر با سالروز بازگشت جزایر تنب و ابوموسی به مام میهن بوده است. سال​ها پیش از اینکه بحث تعیین روزملی به نام خلیج فارس در تقویم ملی ما مطرح بشود، پیشنهاد من این بود که  این روز یعنی 9 آذر به عنوان روز خلیج فارس تعیین شود. این تنها مورد از موفقیت​ ما در سیاست های ایرانی خلیج فارس بوده است که ما در قبال آن هیچ گونه بدهکاری تاریخی به بار نیاوردیم. ولی متاسفانه دولت وقت بنابر ملاحظاتی در انتخاب این روز اهتمام نورزید.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر امورخارجه به کویت گفت: دیروز برخی از خبرگزاری​ها نقل کردند که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی سفرش به کویت مطالبی را درباره جزایر مطرح کرده​ است. این خبرگزاری​ها مطالبی را دال بر اینکه وزیر خارجه ایران گفته است حاضر است درباره جزیره ابوموسی مذاکره کند، نقل کردند. قطعا این بحث باید حاصل گفت و گوهای دیپلماتیک با کویتی​ها باشد. من تردیدی ندارم که وزیر امور خارجه ایران این مطالب را با دقت فراوان نسبت به حساسیت​هایی که در این زمینه مطرح است به میان آورده​اند. اما همین بیان وادارم می​نماید که چند نکته ظریف را به توجه عموم برسانم.

مجتهدزاده تصریح کرد: نکته اول اینکه ما در مورد حاکمیت و مالکیت بی چون و چرای ایران بر جزیره ابوموسی در چهارچوب تفاهم نامه 1971 با هیچ​کس گفت وگویی نخواهیم داشت. این خط قرمز اول ماست.

وی در ادامه گفت: نکته دوم که من مطمئن هستم مورد نظر وزیر امورخارجه ما هم بوده، این است که ما برای اعتماد با طرف اماراتی حاضریم بر سر رفع سو تفاهماتی که در ماه اوت 1992 در جزیره ابوموسی پیش آمد با خود اماراتی​ها یا بهتر است بگویم با شارجه​ای​ها گفت وگو کنیم و نه با کس دیگر. از نظر حقوقی چون سو تفاهمات اوت 1992 هنگامی اتفاق افتاد که دولت امارات متحده عربی وجود داشت، احیانا با دولت امارات به نمایندگی از شارجه می​توان گفت و گو کرد.

این کارشناس مسایل بین الملل  همچنین بیان داشت: نکته سوم اینکه خط قرمز دیگر ما این است که اگرچه عربستان سعودی، قطر و احیانا کویت به دلیل عضویت در شورای همکاری خلیج فارس که مورد تایید و شناسایی ما نیست خود را وکیل مدافع شارجه در مورد این جزایر قلمداد می​کنند، ما نه آن شورا را به رسمیت می​شناسیم و نه این وکالت در توکیل را. لاجرم ما با هیچ کس در هیچ زمینه​ای مذاکره نخواهیم داشت. چه این مذاکره با کویت باشد، چه با قطر باشد و چه با سعودی باشد.

مجتهدزاده گفت: به این ترتیب اگرچه من تایید می​کنم که ما در صورت لزوم اگر شرایط پیش بیاید که بخواهیم برای رفع سو تفاهم​های پیش آمده در سال 1992 با کسی مذاکره داشته باشیم آن کس فقط و فقط و فقط شارجه می​تواند باشد و آن هم فقط و فقط و فقط برای رفع سو تفاهم و لا غیر.

وی افزود: دیگر کشورهای عربی خلیج فارس اگر صحبت از مذاکره به میان بیاورند، باید بدانند که ما هم از آن​ها انتظار داریم که برای رفع سو تفاهمی که قطر و ابوظبی و عمان در سال 2004 در مورد همین جزیره ابوموسی و تجاوز به آب و خاک ما مرتکب شدند هم مذاکره کنند تا رفع سو تفاهم نمایند. یک بار دیگر این تقارن خودنمایی می​کند که ما به هیچکس هیچ بدهی​ای نداریم و اگر دیگران منتظراند که ما برای رفع سو تفاهم هایی که مرتکب شده​ایم، مذاکره کنیم آن​ها هم باید برای رفع سو تفاهم​هایی که مرتکب شده اند مذاکره کنند و اعتماد ما را جلب نمایند. من تردیدی ندارم که وزیر امور خارجه ما با هوشیاری تمام متوجه این ظرایف و دقایق هستند.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    اگر دولت قبل این حرفها رو میزد ! آقای ظریف مذاکره بر سر جزایر ایرانی با اعراب ؟!! خفت تا چه حد؟!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      2 1
      آخي همه ديديم كه دولت قبلي بر سر سهم ايران از 50% درياي خزر كه داشت ميشد!!! 11% از بغل روسيه دراومد و باهاش وارد جنگ شد!!!!!!!!!!
  • عقیق A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    14 54
    سلامتیش صلوات
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    42 12
    ای ول. حاکمیت ابوموسی حق مسلم ماست. ابوموسی دوست داریم. با گل ظریف و روحی حی حی حی (روحانی) میکوبیم ام (امارات) رو به دیوار وار وار وار. ما که رفتیم ابوموسی دندون لق اماراتیا. امارات جزیره ندیده پول داده جزیره خریده. نه قرمز نه‌آبی فقط ظریف قناری....
  • حسین IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    امیدوارم این خبر تکذیب شود؛آقای ظریف و بقیه دولتمردان بدانند حمایت و رای ما مشروط است؛حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی ایران خط قرمز ماست.
    • منصوری A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      26 19
      یعنی شما اینو میدونی و ظریف نمیدونه ظریفی که غنی سازی رو برا ما گرفته بعد به نظرتون منطقی میرسه که بگه بیاین روی مالکیت خاک ایران مذاکره کنیم؟؟؟این تحلیل فقط دست کم گرفتنه ناشیانه دانش و تخصص وزیر خارجه ی ماست
    • بی نام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      چرا شما مذاکره رو با باخت یکی میدونید!؟
    • منصوری IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      10 7
      واقعا خیلی خوب میشد که نسبت به یک موضوع اطلاع ومطالعه میداشتیم وبعد کامنتهایی بر حسب حس ناسیونالیستی در زیر این خبر میذاشتیم.محض اطلاع دوستان به مطلبی که آقای تاجیک در این مورد در همین سایت خبرآنلاین نوشتن مراجعه کنید مطمئنم بعد به هدف نوشتن این مطلب توسط جناب آقای دکترمجتهدزاده پی خواهید برد.که هدف اصلیشون همین کامنتهایی بود که اکثر شماها زیر این مطلب گذاشته اید . البته این دومین کامنت انتقادی من نسبت به این مطلبه که خبرآنلاین منتشر نکرده.امیدوارم این یکی چاپ بشه
    • بی نام A1 ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      8 6
      چقدر عکسش خشن و ترسناک عکس بهتر نداشتین :#
    • بی نام US ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      20 3
      آقای "بی نام" قانون اساسی اجازه مذاکره بر سر خدود ارضی را به دولتمردان نمی دهد که حالا بخواهیم فکر کنیم مذاکره به باخت منجر می شود یا به برد.
    • رضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      3 1
      منصوری جان ظریف حق غنی سازی نگرفته .غنی سازی رو از بیست درصد رسونده به پنج درصد اونوقت حق غنی سازی رو گرفته.این کار رو پسر عمه زا هم می تونست بکنه.
  • شبیه راز IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    وقتی بر سر یکی از منابع مهم قدرت در دنیای کنونی یعنی تکنولوژی هسته ای بحث میکنیم و همه انچه را داریم میدهیم و وعده نسیه با هزاران شرط و شروط میپذیریم و شاد و خوشحالیم، یک جزیره کوچک و کم اهمیت چه ارزشی میتواند برای بعضی ها داشته باشد؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      20 3
      در مورد تکنولوژی وارداتی! هسته ای رو با بخشی از خاک وطنت مقایسه می کنی و ادعای وطن دوستی و قدرت می کنی؟ "منابع مهم قدرت" ! ی که می فرمایید تولید برق توسط یک نیروگاه؟!..... حتی با بمب اتمی اش هم دولتها به جایی نرسیدند و سرچهار راه می ایستند و طلب روزی می کنند.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    آفرین به آقای مجتهدزاده
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      31 18
      آقاي همه چيز دانِ هيچي ندان، مجتهد زاده، بالاخره نفهميديم مصدق ديكتاتور بود و عامل انگليس يا نه، امير كبير عامل بيگانه و استعمار و خائن به ملت بود يا نه، اين حرفايي كه زدي رو كه يادت هست هنوز؟ بابا عجب رويي داري!!!!!!
    • طالقانی EU ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      15 2
      آقا یا خانم بی نام مذاکره، وقتی با باخت یکی نیست که موضوع مورد مذاکره، محلی از اعراب داشته باشد. اگر هر اراذل و اوباشی، ادعایی را در مورد ناموس تو کرد، با او مذاکره می کنی؟؟
  • شیرازی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    آفرین!!! ما وقتی مالک جزیره هستیم چه معنی داره اسم مذاکره رو بیاریم !!! برای رفع سو تفاهم گفته بشه بهتره
    • حمید IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      7 5
      آفرین...به خدا انرژی هسته ای هم مثل جزایر سه گانه است و جزء منافع ملی ما محسوب می شود و قابل مذاکره یا واگذاری نیست.
    • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      2 0
      ما قبول کردیم که در ابوموسی اتباع امارات حضور داشته باشند.آنان طبق قانون خودشان زندگی می کنند و ازادانه به امارات رفت و آمد دارند.ظاهرا دوستان این را نمی دانند.
  • بی نام FI ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    آقای مجتهد زاده کسی که از مذاکره هراس دارد چیزی در چنته ندارد. در ضمن حس حسادت شما را نسبت به آقای ظریف درک می کنم. آن اماراتی ها هستند که باید بپذیرند هیچ استدلال تاریخی و منطقی برای اثبات این قضیه ندارند و جناب آقای دکتر ظریف این یل مذاکره و حقوق بین الملل با تسلطش در این امور اگر حسودان و بدخواهان و وطن فروشان بگذارند می توانند این مورد را نیز حل و فصل کنند. شما که در لندن بودید آن 4 سالی که احمدی نژاد تو را به شهرت رساند برای این مملکت چه کردید جز حرف زدن.
    • بی نام BE ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      26 7
      حالا می خواید برای رفع سوء تفاهم و اعتماد سازی این جزیره وسایر جزایر را خیلج همیشه فارس را به مدت شش ماه تقدیم عربها کنیم و در توافقنامه هم به جای خلیج فارس بنویسیم خلیج. حالا بعدا درباره آینده مذاکره می کنیم.
    • ایرانی EU ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      چیزی که مالکیتش مال ماست مذاکره نداره.شما هم بهتره بحث های سیاسی رو با ملی قاطی نکنی. آدم سر ناموسش مذاکره می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مذاکره بر سر این جزایر یعنی اینکه ما هم خودمون ضعف داریم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    64 74
    ایشون چکاره هستند که برای مملکت و نوع مذاکرات خط و مشی تعیین میکنند؟ دفاع های ایشون از مواضع احمدی نژاد رو فراموش نکرده ایم.
    • بی نام EU ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      26 10
      شما بهتره مسایل سیاسی رو با ملی قاطی نکنی.حرف ایشون در این مورد کاملا درسته. احمدی نژاد هر چی بد بود ولی مواضعش در مورد اعراب که همان مواضع تحقیر کننده بود کاملا درست و به جا بود.
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    9 آذر مهم نیست , 9 دی عشقه که توی دهن خائنین و فتنه گران خورد.
    • امیر خان IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      41 9
      خوبی تو !؟
    • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      21 12
      مزه غذاش هنوز زیر زبونمه
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      7 7
      خوب ميشي يه روز!
    • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      13 4
      اين منفي ها عشقه كه توي دهن شما خورد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    83 6
    تابناک مطلبی نوشت در مورد جزیره آریایی ها که در تاریخ برای ایران بوده و الان تحت اشغال امارات قرار دارد. آقایان مسئول اول مالکیت این جزیره معلوم کنند. در ضمن ما بر سر تمامیت ارضی با هیچکس گفتگو نمی کنیم حتی برای رفع سو تفاهم.
  • بی نام EU ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    58 6
    چقد شبيه عليرضا منصوريانه!!! انگار منصوريان عينك زده
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    69 13
    با اين حساب در انرژي هسته اي هم ما نبايد درباره حقمان مذاكره مي كرديم ، يادمان نرود كه جرقه جنگ خانمان سوز ايران و عراق فقط با كاغذ پاره خواندن قرارداد الجزاير توسط صدام شروع شد (كه واقعا"‌هم آن را پاره كرد). ضمنا" من به همچين مذاكراتي به شدت خوشبين هستم زيرا انها به بهانه جزاير ايراني به داخل اتاق مذاكره مي روند ولي در واقع درباره خطري كه قطع رابطه اقتصادي ايران با امارات براي اين اعراب برج در ميان بيابان نشين (!) به وجود خواهد آورد سخن خواهند گفت و در پايان مذاكرات ، وزير اماراتي از احترام به آبا و اجداد ايرانيش سخن خواهد گفت . ما وقتي ترسي از مذاكره با جان كري نداريم ، يك بن زايد چه ترسي مي تواند داشته باشد ؟
  • دوست IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    48 7
    اقای مجتهدزاده مذاکره برای سو تفاهم درباره تمامیت ارضی چه معنایی دارد؟ مگر می شود درباره تمامیت ارضی کشوری سوتفاهمی پیش بیاید بدون انکه طرف دیگر ادعای سرزمینی داشته باشد؟ هر نوع مذاکره ای در این باره در حالی که می دانیم این ادعاها از کجا تحریک می شود چیزی جز دامن زدن به ادعای غیرقانونی طرف مقابل نیست. حالا با تکرار واژه «فقط» چیزی از خطرناک بودن پیش کشیدن این بحث کم نمی شود.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    191 7
    خاک ایران، خاک ایران است، چه در تهران باشد چه در ابوموسی و همان خاک ایران هم باقی می ماند، چه با مذاکره و صلح، چه با جنگ و خون!
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      15 17
      من واقعا انتظار این رو نداشتم بابا غیرت از چین یاد بگیرین که به خاطر صحبت در مورد جزیره های خیلی کوچیکش تو کتاب های درسی ژاپن چند ماه روابط رو تعلیق کرد و اجازه ورود هیچ کالای ژاپنی رو نمی داد آخه وادادگی تا چه حد!!!! بابا ما ایرانی ایم ایرانی.....آقای ظریف از 500000 شهید درس غیرت بیاموز
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    17 8
    یاد آوری ننگ جدا شدن بحرین به گردن کیه
  • پارس A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    20 4
    بخاطر بیاورید زمانی که تنها 3 الی 4 سانتریفوژ در ایران نصب شده بود چه غوغایی بپا شد و بعضی از مسئولین چقدر میترسیدند و اکنون که بیش از 19000 عدد آن نصب شده و ادامه خواهد یافت پیشنهاد میکنم که تمام مقامات ایرانی از بزرگترین تا کوچکترینشان سفرهای دوره ای به این جزایر ایرانی داشته باشند اگر ایشان ناتوان هستند ما مردمان ایران اماده ایم که با تورهای حماسی این کار را به شکل میلیونی انجام دهیم و ببینیم حاکمان دست نشانده سرزمینی که چند دهه قبل از ایران جدا کردند چه حرفی برای گفتن دارند
    • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      1 0
      اره سانتریفروژ برای بچه های تو نون اب وغذا میشه دارو میشه اصلا این انرژی اتمی که قرار بود تولید کنیم چه سودی برای ما داشته به فکر نان باش که خربزه اب است
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    3 3
    در مورد تکنولوژی وارداتی! هسته ای رو با بخشی از خاک وطنت مقایسه می کنی و ادعای وطن دوستی و قدرت می کنی؟ "منابع مهم قدرت" ! ی که می فرمایید تولید برق توسط یک نیروگاه؟!..... حتی با بمب اتمی اش هم دولتها به جایی نرسیدند و سرچهار راه می ایستند و طلب روزی می کنند.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      1 0
      حق استفاده از تکنولوژی مال ما است. خاک کشور مال ما است. هرچیزی که مال ما است مال ماست و گذشتن از اونچه که مال ما است خط قرمز ما است.
  • ارش IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    8 3
    اقای ظریف ما به اقای روحانی رای داده ایم تا منافع واقعی ملی حفظ شود به شما و هیچ فرد دیگری اجازه نمی دهیم بر سر تمامیت ارضی کشور معامله کنید
  • مهران04 IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    71 12
    هیچ کس حق مذاکره بر سر خاک وطنم را ندارد حتی برای رفع سو تفاهم
  • بی نام EU ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    13 9
    بابا اینقدر جوگیر نباشید! ببینید اون بابا چی گفته بعد سینه چاک کنید.. این آقا هم بهتره در حد خودش صحبت کنه و بفهمه که مسلماً ظریف از ایشون بهتر متوجه میشه چه حرفی رو کجا و به چه صورت باید بگه...............
  • اکبر A1 ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    17 9
    ظریف بهتر از مجتهدزاده می داند منافع ملی ما چیست و عمل می کند جو سازی نکنید
  • بی نام IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    12 8
    اقای ظریف گفتند مذاکره میکنیم نگفتند ابوموسی را به انها میدهیم جوگیر نشوید مذاکره ایشان به معنای قانع کردن امارات است تا دیگر ادعای بیخود نداشته باشد یعنی میخواهند دشمنی را از بین ببرند درود بر ظریف
  • ali A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    10 2
    موضوع تمامیت ارضی ایران و از دست دادن یک سانتیمتر از خاک ایران آریایی،حتی از موضوع هسته ای هم خطش قرمز تر است...
  • حمید IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 3
    عجب ، چه زود بازار مذاکره داغ شد، کاری که احمدی نژاد هیچ وقت انجام نداد.
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    8 3
    هرگونه مذاکره ای در ارتباط با تمامیت ایران نشان دهنده ضعف است این جزایر در خلیج فارس و جز لاینفک خاک ایران است .
  • فاضل IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 0
    بابا این اماراتی چی میگن ؟ ابوموسی مال ایرانه اصلا مگه سن کشور امارات 3 رقمی میشه که داره ادعای مالکیت میکنه ایران باید تو جزیره ابوموسی پرورش تمساح راه بندازه بعد بگه هر کی جرئت داره بیاد اینجا
  • رزمنده A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 0
    جزایرسه گانه خون ماست/ جون ماست مذاکره ممنوع .هر مقامی که بر سرخاک ایران مذاکر ه کند.ازرجوی خیانتکار کمتراست.جوانان ما درزمان جنگ تحمیلی برای این خاک هزاران هزار شهید دادیم .بااعصاب مابازی نکنید.بنده چهار فرزندتحصیل کرده بیکار دارم .وخودمرزمنده زمان جنگ هستم.حاضرم نان خالی بخورم ولی کسی برسر خاکم اسم مذاکره نیاورد.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    4 0
    ما هیچ مذاکره ای با هیچ موش خور جزیره دزدی نداریم و نیازی نیست کسی به ما بگوید کجا خط قرمز است و کجا نیست ، حالا هر کسی می خواهد باشد ، بهتر است بداند اگر کسی یک سنگ ریزه هم به نام دشمن موش خور ما کرد تا اخرین نفری که در این ملک زنده است و چه ان هایی که اریایی اصیل در خارج از ملک کوروش هستند اگر برای یک میلیون سال دیگر هم طول بکشد ان سنگ ریزه را پس خواهند گرفت پس این مذاکره و هر جریانی که پشت ان است اگر باعث شود گوشه ای از خاک ما جدا شود تحت هر شرایطی از اساس باطل و امضائ کننده ان خائن و بی وطن و زیر بته ای است و در اولین ثانیه بعد از ان ننگ بزرگ مطمئن باشد ریشه موش خور و جزیره دزد را منطقه خشک کرده و استان غصب شده امارات و بحرین جعلی قلابی و غیره را دوباره به زاده گاه خودشان برمیگردانیم!!
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    4 0
    ما به جاي اينكه به خاطر چرنديات اخير امارات با يه تهديد اساسي دهنشو ببنديم و اين مثلا كشور بي همه چيز 42 ساله رو بنشونيم سرجاش باهاشون مذاكره ميخوايم بكنيم!!!!!! آخه اين عرباي نفهم چه ميدونن مذاكره چيه؟!!!!