ایسنا نوشت:

خبرگزاری کویت از آزادی یک شهروند کویتی به نام عادل الحوال از سوی ایران و بازگشت وی به کشورش خبر داد.

 خبرگزاری کویت گزارش داد که عادل الحوال روز گذشته(یک شنبه) بعد از آزادی از سوی نیروهای امنیتی شهر شیراز به همراه سعد الهاجری، سرکنسول کویت در ایران به کشورش بازگشت.

وی بعد از ورود به فردوگاه کویت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که سفرش به ایران تنها برای گردشگری بوده است اما به دلیل ظن دستگاه‌های امنیتی شهر شیراز بازداشت شد. الحوال تاکید کرد که در طول مدت بازداشتش در ایران مورد هیچ گونه اهانت و آزاری قرار نگرفته است.

وی گفت که مسوولان امنیتی ایران به هتل محل اقامتش اعلام کردند که مدت اقامت او تمام شده و حضورش بر خلاف شرایط اقامت است. البته مسوولان دولتی ایران درباره دلیل بازداشت تحقیق کردند و دستور آزادی صادر شد.

طلال فلاح رییس اداره کنسولگری وزارت امور خارجه کویت نیز بیان کرد که مدت بازداشت الحوال از 31 اکتبر تا 30 نوامبر گذشته بوده است.

وی در ادامه از وزارت امور خارجه ایران و درخواستش از دستگاه‌های امنیتی ایران و هم‌چنین سفارت ایران در کویت و همکاری‌شان برای آزادی این شهروند کویتی قدردانی کرد.

سعد الهاجری، سرکنسول کویت نیز گفت که الحوال با ویزای گردشگری و با هدف گردشگری به شیراز رفته بود و قبل از دستگیری‌اش از سوی نیروهای امنیتی مدت دو هفته (در ایران) بود و بعد از آن به اتهام انجام رفتارهای غیر عادی و بازدید از محل‌هایی که اجازه ورود به آن را نداشته است، بازداشت شد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای کویتی‌اش درخصوص آزادی عادل الحوال گفت که وزارت امور خارجه توانست در این مساله وارد شود. این گام وزارت امور خارجه در راستای شروع خوب در روابط خوب میان دو کشور بوده است.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =