با شدت گرفتن نا آرامی های تایلند، معترضان کنترل ساختمان تلویزیون دولتی این کشور موسوم به پی بی اس را در دست گرفتند.

 

 

 

تنش های سیاسی در ساعات اخیر در تایلند شدت گرفته است و معترضان خواستار استعفای ینگلاک شیناواترا، نخست وزیر این کشور تا پایان روز یکشنبه هستند.

مخالفان دولت تایلند که ملبس به لباس های سیاه رنگ هستند با حرکت در درون شهر و به صدا در آوردن سوت، اعتراض خود را به نمایش می گذارند.

رهبران مخالف دولت از هواداران خود خواسته اند تا ده ساختمان دولتی، شش ایستگاه تلویزیونی و مقر اصلی نیروهای پلیس را به تصرف خود در آورند.

همزمان پلیس تایلند برای متفرق کردن معترضانی که در مقابل ساختمان دولت تجمع کرده بودند اقدام به شلیک گاز اشک آور کرد. گزارش ها حاکی از آنست که درگیری های خیابانی بین مخالفان و حامیان دولت تایلند در طول شب شنبه در نقاط دیگری از بانکوک ادامه داشته است.

در همین حال بخشی دیگر از تظاهر کنندگان هم به باشگاه ورزشی پلیس یعنی جایی که نخست وزیر در آن حضور داشته حمله کرده بودند اما به گفته یک مقام دولتی، خانم شیناواترا قبل از حمله توانسته محل را ترک کرده و خود را به جای امنی برساند.

درگیری بین حامیان و مخالفان دولت تایلند از آنجا آغاز شد که هفتاد هزار نفر از موافقان دولت که از نواحی شمال بانکوک به این شهر آمده بودند با تجمع در ورزشگاهی قصد اعلام حمایت از دولت این کشور داشتند اما این تجمع با حضور نیروهای مخالف به خشونت کشیده شد.

گزارش ها حاکی از آنست که درگیری های خیابانی روز شنبه، دو کشته و 45 زخمی بر جای گذاشته است. یکی از این کشته شدگان، فردی 43 ساله و از هواداران دولت تایلند بوده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =