آنکارا از 1100 تن از شهروندان اروپایی مرتبط با گروه تروریستی القاعده خواست تا این کشور را در اسرع وقت ترک کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت گلوبال پست، این افراد از ملیت های مختلف اروپایی برای رفتن به سوریه و جنگ با نیروهای بشار اسد وارد خاک ترکیه شده بودند. 
در میان این افراد جهادی هایی از کشورهای لمان ، بلژیک ، فرانسه و هلند حضور دارند که برای ورود به خاک سوریه و پیوستن به گروه های تروریستی وابسته به القاعده برای مبارزه با نظام این کشور وارد ترکیه شده بودند.
ترکیه به این افراد که شمار آنها 1100 تن اعلام شده دستور داده است  خاک این کشور را ترک کنند و به کشورهای خود بازگردند.
این افراد توسط دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه شناسایی و در خلال 41 عملیات دستگیر و اکنون در بازداشت پلیس به سر می برند. 
این گزارش می افزادی هنوز حدود 1500 شهروند اروپایی در خاک ترکیه حضور دارند که سعی می کنند خود را به خاک سوریه برسانند و در کنار القاعده با نظام بشار اسد بجنگند. 

ترکیه طی نامه هایی رسمی  به دولت های فرانسه، هلند، بلژیک و آلمان گزارشی از وضعیت اتباع این کشورهای اروپایی ارائه کرده است. 

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماندگار IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    11 5
    ترکیه این افراد به به توصیه آمریکا بیرون میکند
    • مصطفی کمال پاشا A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      4 10
      چرا نکنه، ترکیه شریک آمریکا هستش، ایران هم شریک روسیه و چین؛ ترکیه راه پیشرفت رو انتخاب کرده، این کشور بازمانده همان امپراطوری قدرتمند عثمانی هست و هنوز هم که هنوزه از تمامی همسایگانش وضعیت بهتری داره (از جمله ایران)
  • بیطرف A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    16 27
    به نظر من برخلاف فرافکنی هایی که علیه ترکیه صورت میگیره، ترکیه تو این ماجرا بی تقصیره. چه به وجود اومدنش(که ناشی از آزادی خواهی و دموکراسی خواهی حداقل بخشی از مردم سوریه بود) و چه گسترش اون( که ناشی از لجاجت و تمامیت خواهی بشار اسد بود). یادمان باشد هیچ کشوری از اینکه در کشور همسایه خود ناامنی، آشوب و جنگ باشد خوشحال نمیشود.
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      21 13
      بله همه مقصرند جز ترکیه که القاعده رو به جون مردم بیگناه سوریه و عراق انداخته !!!!!!
    • farid IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      9 14
      سلام حکومت ترکیه نزدیک به 3 سال هرچه توانست در رابطه با سرنگونی حکومت سوریه انجام داد حالابرای حفظ ابرو اینگونه کارها را انجام میدهد البته غرب هم میداند که این افراد به اصطلاح جهادی مثل بمب متحرکند واز طریق ترکیه انها را کنترل خواهد کرد
  • شاکی از تروریست ها وحش A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    5 2
    کار عربستان و قطر وترکیه است از حمامیان اصلی جنایتکاران جبهه انصره و القاعده در سوریه است انسان بی گناه و مظلوم مورد تجاوز به آل خلیفه رجب طیب اردوغان دوست همیشگی اسرائیل! ترکیه تحت نام گروه های امدادی سلاح و مهمات در اختیار تروریست ها درسوریه قرار می دهد
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 5
    همکاری‌های نظامی آنکارا- باکو افزایش می یابد وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای از برگزاری نشست مقامات عالی رتبه نظامی این کشوربا ترکیه خبر داد.در این بیانیه آمده است، این نشست بر روی افزایش همکاری‌های نظامی بین دو کشور متمرکز خواهد شد.همکاری‌های نظامی بین باکو وآنکارا در سال ۱۹۹۲ با یک توافق دو جانبه که در خصوص آموزش نظامی بود آغاز شد. از آن زمان تاکنون دو کشور همکاری نزدیکی در حوزه دفاع و امنیت دارند.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 6
    اردوغان: ترکیه با منفعت‌طلبان مقابله می‌کند نخست‌وزیر ترکیه گفت با افرادی که تنها به منافع شخصی خود فکر می‌کنند، مقابله می‌کنیم. رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه خواستار حل مسائل از طریق پارلمان این کشور شد و گفت: هر کس که مشکلی دارد، باید به دنبال حل آن در پارلمان باشد. هر کس که دنبال حل مشکلش خارج از پارلمان باشد، اشتباه می‌کند. مردم باید به این مساله آگاه باشند: در ترکیه جایی برای ایجاد سر و صدا و رعب و ترس وجود ندارد.
  • شاکی از دولت ترکیه A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 2
    سکوت در برابرظلم و ستم حرام است نخست وزیر ترکیه ازآغازجنگ در سوریه به ملت و دولت سوریه خیانت کرده است اجازه داده از مرز ترکیه تروریست ها خارجی وارد سوریه شود رفتارها شبیه رفتار ارباب و عیت است مدت سه سال نشت قاتل و دشمنان سوریه درترکیه با شکست مواجه شده
  • رزمنده A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    4 1
    سیاست اردوغان در سوریه باعث قطب‌بندی جامعه ترکیه شد سردبیر روزنامه بیرگون ترکیه با بیان اینکه نزدیکی ترکیه به گروه‌های تروریستی نگرش جامعه جهانی به این کشور را تغییر داده است، می‌گوید سیاستی که دولت اردوغان در سوریه در پیش گرفته همچنین موجب تشدید قطب‌بندی‌ها در جامعه ترکیه شده است.
  • شاکی از تروریست ها وحش A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 1
    تغییراتی درموضع برخی از کشورهای منطقه در برابر بجران سوریه وعراق لبنان به وجود آمده و ما امیدواریم که این کشورها پس از اشتباهاتی که حق ملت سوریه مرتکب شدند به مسیر درست بازگردند.