شرق نوشت:

پس‌لرزه‌های ژنو نه کمیسیون امنیت ملی مجلس را رها می‌کند و نه مسوولان وزارت امورخارجه را. هنوز برخی نمایندگان به سطح تفاهم هسته‌ای صورت‌گرفته انتقاد دارند و گاهی سبک انتقادشان به دعوا تبدیل می‌شود، آن هم در حضور مسوولان بلندپایه‌ای از وزارت امورخارجه، مسوولانی که صرفا برای پاره‌ای توضیحات میهمان کمیسیون شده‌اند.

ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی یکی از منتقدان عراقچی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است می‌گوید:
«هنوز خیلی جزییات را به کمیسیون نمی‌گویند، می‌گویند همه‌چیز را به شورایعالی امنیت گزارش داده‌ایم و در برابر برخی سوال‌های ما سکوت می‌کنند.» البته چالش با عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به همین‌جا ختم نمی‌شود. در بخش دیگری از این نشست مشترک محسنی‌ثانی و بخشایش اردستانی از اعضای کمیسیون امنیت درگیری لفظی پیدا می‌کنند، بخشایش اردستانی به تفاهم هسته‌ای نقد حقوقی وارد کرده و محسنی‌ثانی هم به او گفت شما بلد نیستید نقد کنید و بخشایش هم به محسنی‌ثانی گفت: «شما هم فقط بنا دارید تا از دولت دفاع کنید.» هرچند عراقچی در آن نشست تاکید کرد: «شاید زودتر هم می‌شد مذاکرات را به ثمر رساند ولی بالاخره نتیجه مذاکرات این است که جلو ایجاد هزینه‌های بیشتر گرفته و حق غنی‌‌سازی جمهوری‌اسلامی هم حفظ شد.»اما از تاکید نمایندگان بر جام‌زهربودن تفاهم هسته‌ای گرفته تا نقدهای گاه‌وبیگاه کماکان می‌شود نشانه‌های اعتراض برخی نمایندگان را در مجلس به چشم دید.

29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RS ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    9 0
    حق دارند خیلی از مسائل را به شما نگویند . دفعه قبلی که این مسائل محرمانه را به شما گفتند فردا تیتر کیهان شد. اصلا توجیه هستید محرمانه یعنی چی؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    5 0
    من فکر میکنم وقتی مقام معظم رهبری دورنمای مذاکرات را تعیین نموده و از جزییات ان خبر دارند و بر آن مهر تایید زده اند دیگر بی ادبیست که مدام بگوییم اشتباه شده وگول خوردیم.پس نتیجه این میشود افرادی که اینگونه فکر میکنند شایسته تر به مقام رهبری بوده و این افراد در تدبیر ایشان شک دارند.ضمنا بهتر است برخی نمایندگان و مقامات ابتدا وظایف خود را به درستی انجام دهند سپس وارد مسایل دیگر شوند .باید تذکر داد با توجه به دسته بندی اطلاعات نظام دسترسی هر مرجع بنا به مقام و تصریح قانون است .
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    6 0
    حالا مثلا مي خوان بدونن چه كار كنن؟؟!! كه شعار مرگ بر آمريكا بدن؟؟!! در دولت قبل كه در جريان همه چيز بودنن چه گلي بر سر مردم و مملكت زدند كه الان مي خوان بزنن؟؟؟!!
  • سعید IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    4 0
    کار خوبیمیکنن همه چیزو به این مجلس نمیگن، چون اینا کارشون سنگ اندازیه
  • ahmad A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    54 0
    کی بشه عمر این مجلس که فقط به حاشیه ها کار داره و کاری به مشکلات مردم نداره تموم بشه و یه مجلس با نمایندگان واقعی و در شان مردم تشکیل بشه نه نمایندگانی که که فقط بلدند ایراد بگیرن از دولت و دولت مردان
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      1 0
      مردم می توانستند در انتخابات مجلس به نمایندگان حقیقی خود رای دهند ولی این کار را نکردند. حالا هی بشینند بگویند کی عمر این مجلس تمام می شود.
  • بی‌سواد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    5 0
    یک سوال: مگر از تمام شدن جنگ به کسی آسیبی رسده که از این توافق ناراحتید؟ کمی اندیشه بهتر از حرکات احساسی است.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    آزادی یعنی همین! نگران نباشید بگذارید در جامعه تصمیم خودسرانه گرفته نشود هم مخالف دارد هم موافق به هر حال دموکراسی یعنی همین ما خیلی در جریان کامل نیستیم بهتره از رهبری تبعیت کنیم.