ایرنا نوشت:

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با ˈسلطان قابوسˈ پادشاه عمان، سیاست اصولی ایران را حسن همجواری و توجه به روابط خود با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: آماده توسعه هر چه بیشتر همکاری ها با عمان هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه شب در مسقط به طور جداگانه با سلطان قابوس پادشاه عمان و ˈیوسف بن علویˈ وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در دیدار با پادشاه عمان، پیام گرم و سلام های رییس جمهور اسلامی ایران را به سلطان قابوس ابلاغ کرد. وی با یادآوری سفر اخیر سلطان قابوس به تهران در جهت استمرار گسترش تقویت مناسبات دو کشور، افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست اصولی خود مبتنی بر حسن همجواری و اهمیت به روابط با کشورهای منطقه، برای عمان به عنوان یک همسایه خوب احترام خاصی قائل است.

سلطان قابوس نیز در این دیدار متقابلا خواستار ابلاغ سلام های گرم وی به رییس جمهور اسلامی ایران شد. وی با یادآوری روابط بسیار خوب تهران و مسقط ، تقویت و تحکیم بیش از پیش مناسبات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به روابط میان دو کشور و پیوندهای مردم دو ملت افتخار می کنیم.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان نیز در دیداری جداگانه ضمن مرور روند پیشرفت همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، راه های تقویت این همکاری ها و طراحی همکاری های جدید را بررسی و مورد تاکید قرار دادند.

ظریف و علوی، ضمن رایزنی پیرامون تحولات مهم منطقه ای از جمله بحران سوریه، بحرین، خاورمیانه و فلسطین، بر ضرورت همکاری در جهت کمک به حل و فصل بحران ها و مقابله با افراط گرایی تاکید کردند.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =