روزنامه شرق در گزارشی درباره سوال و احتمال استیضاح وزیر کشور، نوشت:

روزی که رحمانی‌فضلی از بین 284نماینده حاضر در صحن علنی مجلس موفق شد 256رای موافق کسب کند و رسما سکان وزارت کشور را در دست گیرد، کسی فکر نمی‌کرد کمتر از چهارماه بعد، سخن از استیضاح او به میان آید... «محمد دامادی»، نماینده ساری و فتاحی، نماینده قائمشهر از جمله نمایندگانی هستند که استیضاح رحمانی‌فضلی در بهارستان را دنبال می‌کنند اما دلایل استیضاح وزیر کشور چیست؟...

حسین فتاحی: اغلب استانداران اصلاح‌طلب هستند
برخی پارلمان‌نشینان اما معتقدند وزیر کشور مشی اعتدال را دنبال نمی‌کند چراکه انتخاب مدیران و استاندران با نظر مجلس نبوده و به همین سبب کار برای نمایندگان استانی سخت می‌شود و اگر استیضاح اکنون هم به نتیجه نرسد هر زمان دیگری می‌توان این موضوع را دنبال کرد. یکی از نمایندگانی که استیضاح رحمانی‌فضلی را دنبال می‌کند حسین فتاحی، نماینده شهربابک است. او با بیانی تند پاسخ پرسش‌های ما را داد و قبل از پایان مکالمه ارتباط را به‌صورت یکطرفه قطع کرد؛ اما آنچه در مورد دلایل استیضاح وزیر کشور گفت مبتنی بر یک مورد بود: «عدم‌تامین نظر نمایندگان مجلس درخصوص استانداران.» نماینده «شهربابک» افزود: «با وجود گفته روحانی درباره اعتدال، متاسفانه اکثر استان‌ها به استاندارانی رسیده که مشی تند اصلاح‌طلبانه دارند و مشخص است این جناح به اسم حمایت از احمدی‌نژاد از مدیران انتقام می‌گیرند در حالی که باید در هر شرایطی مشی اعتدال را حفظ کرد. حامیان احمدی‌نژاد هم افرادی انقلابی هستند اگر از یک رییس‌جمهوری دفاع کردند امروز نباید به این جرم از صحنه سیاسی و مدیریتی کشور حذف شوند.» او گفت: «وزارت کشور درباره استان کرمان به نظر نمایندگان اهمیتی نداد بنابراین مدیران انتخاب شده در استان با نظر نمایندگان هماهنگ نیستند و این امر کار را برای نمایندگان استان سخت می‌کند.»
استاندار زنجان: نظر 20نفر نظر مجلس نیست
در حالی‌که برخی پارلمان‌نشینان موضوع استیضاح را جدی می‌دانند، استانداران معتقدند نظر 20نماینده امضا‌کننده طرح استیضاح با نظر مجلس متفاوت است و جمشید انصاری استاندار زنجان در این‌باره گفت: ‌مجلس 296نماینده دارد و اگر 20نفر به موضوعی معترض بودند نمی‌توان گفت مجلس به این موضوع معترض است. او با بیان اینکه وزیر کشور اختیارات مشخصی دارد و درباره تصمیماتش پاسخگوست، گفت: ‌بعید می‌دانم این امضاها جدی باشد. واضح است که استانداران نمایندگان عالی دولت در استان‌ها هستند بنابراین این افراد باید کسانی باشند که سیاست‌های دولت را قبول داشته و توان اجرای آن را هم داشته باشند. او افزود: استانداری که مشی متفاوت با دولت دارد نمی‌تواند مجری سیاست‌های دولت باشد بنابراین امری طبیعی است که دولت در این خصوص وسواس به خرج دهد. انصاری با بیان اینکه نمی‌توان نظر همه را تامین کرد، گفت: ‌هر نظری موافق و مخالف دارد و باید به نظر اکثریت و مصالح ملی توجه شود بنابراین نمایندگان می‌توانند نظر مشورتی به دولت بدهند و دولت هم با بررسی نظرات آنها می‌تواند به انتخاب درستی برسد. خوشبختانه در زنجان مشکلی وجود ندارد و استانداری، نمایندگان و مدیران تاکنون با رفتار قانونی به مشکلی برنخورده‌اند.
قائم‌مقام وزیر کشور: فرآیند انتخاب استانداران تکمیل شد
شب گذشته استانداران کرمان و کردستان انتخاب شدند. حسنعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور هم خبر داد که تا هفته آینده وضعیت چهار استان باقیمانده هم مشخص خواهد شد. به گفته امیری گزینه‌های استانداری مشخص هستند و در هیات‌دولت درباره آنها تصمیم‌گیری خواهد شد. به گفته قائم‌مقام وزیر کشور تا هفته آینده فرآیند انتخاب استانداران تکمیل خواهد شد.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    13 1
    شما ها مثل اینکه کر هستید مردم رای به تغییر شماها و اعوان شماها دادن .شما دیگر نزد مردم اعتباری ندارید و مثل اینکه تا صدای مردم نجیب و ولایتمدار را در نیاورید ساکت نمیشوید.
  • محمدعلی A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    4 0
    آخه اینم شد دلیل که اکثر استانداران اصلاح طلبن؟؟؟
  • عرشیا A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    7 1
    نمایندگان مجلس را به این نکته پیش پا افتاده متذکر میشوم که زمستان 94 هم میرسد و بله دیگه ...
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    4 1
    به نظر شما واقعا نماینده ها می دونن گلیمشون چه قدره که به همون اندازه پاشون رو دراز کنن؟
  • مسعود IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    4 0
    شما یکم صبر کن تا انتخابات مجلس برگذار بشه!