ایرنا نوشت:

دو فروند ناو موشک انداز «نیزه» و «تبرزین» و یک فروند ناو لجستیک « سیرجان»، صبح امروز یکشنبه با حضور امیر سرلشکر «عطاءالله صالحی» فرمانده کل ارتش به ناوگان نیروی دریایی ارتش محلق شد.

در این مراسم که امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش، جمعی از فرماندهان، کارکنان و مسئولین در منطقه دوم دریایی بوشهر حضور داشتند، امیر دریادار « عباس زمینی » معاون فنی این نیرو گزارشی از روند تعمیرات اساسی این شناورها ارایه کرد.

این ناوهای موشک انداز و لجستیک پس از طی مراحل تعمیرات اساسی و ارتقاء توان دفاعی، به یگان های رزمی نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.

روز گذشته نیز ناو لجستیک «لاوان» و بالگرد دریاییSH3D با حضور امیر سرتیپ « سید عبدالرحیم موسوی » جانشین فرمانده کل ارتش در منطقه یکم دریایی بندرعباس به یگانهای رزمی نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.

ناوهای موشک انداز جمهوری اسلامی ایران «نیزه» و «تبرزین» هر دو از نسل شناخته شده ترین ناوچه قهرمان نیروی دریایی یعنی «پیکان» هستند که هردو در سال 1357 معرفی و در سال 1360 نیز به خدمت نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی (بوشهر) درآمدند.

قدرت مانور بالا و شجاعت این شناورها در عملیات​هایی نظیر «اشکان»، «شهید صفری» و «مروارید» و نیز مقابله آنها با پرنده ها و شناورهای رژیم بعث عراق در ایام دفاع مقدس برگ های زرینی در کارنامه دو شناور «نیزه» و «تبرزین» است.

این شناورهای 47 متری با وزنی معادل 275 تن، از حداکثر سرعتی معادل 33 گره دریایی برخوردارند.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كارمند A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 0
    ياد وخاطره قهرمانيها واز خود گذشتگي پرسنل دلاور شهداي هميشه جاويد ناوچه پيكان هميشه تاريخ گرامي باد.
  • دریادار A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 0
    به مسؤولین محترم نیروی دریایی به خاطر انتخاب چنین اسامی ای تبریک می گم, ای کاش در انتخاب نام برای سایر محصولات نظامی و دفاعی هم دقت و ظرافت بیشتری به خرج می دادیم
    • جیم جارموش IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      6 0
      واقعا.من هیچ وقت نفهمیدم علت استفاده از نام های عربی برای تسلیهات نظامی ایرانی چه بوده
    • حسین A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      1 2
      پ ن پ میخوای اسم فربد و کوروش و کسری و ارشیا و کیانوش بزارن برا تجهیزات نظامی ... عایا ؟