ایرنا نوشت:

اتحادیه اروپا آماده وضع قوانین مناسب برای برداشتن تحریم های ایران در اولین فرصت است و ما بر پایبندی به تعهدات داده شده از سوی تهران نیز تاکید می کنیم.

روزنامه لبنانی النشره روز یکشنبه در این باره نوشت: مان در یک گفت​وگوی رسانه​ای اعلام کرد چندین نشست بین ایران و طرف​های بین المللی در طول 6 ماه آینده برای دستیابی به مذاکرات در خصوص توافق نهایی هسته ای ایران برگزار می شود و هنوز زمانبندی مشخصی برای این گونه دیدارها تعیین نشده ولی ما طی هفته های آینده برای مشخص کردن زمان این گونه دیدارها با مقامات ایران تماس می گیریم.

وی افزود: وقتی به توافق انجام شده در ژنو هسته ای نگاه شود می بینیم که این اقدام یک پیروزی برای همه بود بدون اینکه طرف پیروز یا شکست خورده وجود داشته باشد.

سخنگوی اشتون گفت: در این توافق نه تنها گام های اولیه آن مشخص شده بلکه مسیر توافق نهایی نیز تعیین گردیده و انتظار می رود در طول یک سال به توافق نهایی برسیم.

سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در باره اهداف برگزاری نشست ژنو 2 در مورد سوریه گفت: تنها انتظاری که از نشست ژنو 2 وجود دارد پیدا کردن راهی برای توقف جنگ در سوریه است.

مان در باره پرونده سوریه گفت که به نظر وی اعلام آمادگی همه گروه های درگیر در سوریه برای مشارکت در ژنو 2 یک نوع موفقیت است زیرا آنان هستند که تصمیم می گیرند در کنار یکدیگر بنشینند و همدیگر را به رسمیت بشناسند.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با این حال تاکید کرد که نتیجه نشست ژنو 2 باید ایجاد راه حلی برای توقف جنگ باشد.

مان با تاکید بر این که موضع اتحادیه اروپا در باره مسایل مربوط به درگیری های فلسطین و اسراییل ثابت است، گفت، ما مشتاقانه منتظر استقلال و برقراری دموکراسی پایدار در فلسطین و زندگی همراه با صلح در این سرزمین هستیم.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 0
    فکر کنم اشتون و کشورهای اتحادیه اروپا مستقل از هم تصمیم میگیرند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 0
    تيتري كه زدي رو از كدوم قسمت مصاحبه گرته برداري كردي استاد؟!؟!؟؟!!؟؟؟ من هرچي خوندم پيداش نكردم
  • مجتبی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 2
    شما دیروز تحریم کردید امروز ی حرف دیگه میزنید . آخه چی فکر کردین مگه مردم ایران بازیچه دست شما هستند؟!! حالا که همه چی روبراه شده شما اروپایی ها دنبال تحریم هستین .ای خدا نابود کن کسی رو که چشم دیدن رفاه مردم ایران رو نداره
    • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      0 0
      داداش گفته حذف تحریما نه ایجاد تحریم-شما از چی ناراحتی آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟/