تسنیم نوشت:

نخست‌وزیر تایلند در حالی که دفتر وی واقع در کاخ دولت به محاصره معترضین در آمده است به مکانی سری و امن در نقطه دیگر شهر منتقل شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پس از اینکه درگیری‌ها در بانکوک دو کشته بر جای گذاشت، پلیس تایلند برای متفرق کردن معترضینی که سعی داشتند وارد کاخ دولتی شده و نخست‌وزیر را برکنار کنند از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش استفاده کرد.
این درگیری‌ها آخرین مجموعه از مناقشاتی هستند که از زمان سرنگونی تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر سابق و برادر نخست‌‌وزیر کنونی، توسط ژنرال‌های حامی سلطنت در هفت سال پیش آغاز شده‌اند.
معترضین در پی تهدید رهبران‌شان مبنی بر اشغال دفتر یینگ‌لاک شیناواترا، نخست‌وزیر، در بیرون از کاخ دولتی تجمع کردند. این در حالی است که وی هم‌اکنون وضعیت را از یک مکان اضطراری و محرمانه در جای دیگری از شهر تعقیب می‌کند.
معترضن همچنین کانال تلویزیونی پی‌بی‌اس را در بانکوک اشغال کرده‌اند. نمایندگان معترضین اعلام کرده‌اند که از این شبکه تلویزیونی برای پخش اعلامیه‌های خود استفاده خواهد کرد.
موانع بتونی در اطراف مجموعه کاخ دولت قرار داده شده است تا از ورود معترضین به آنجا جلوگیری شود. بیش از 8500 نیروی پلیس هم‌اینک در حال حفاظت از این ساختمان هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    9 0
    سرکوب جوابگو نیست ممکن است مدتی فروکش کند ولی دوباره سر در می آورد.
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      0 1
      حرفت درسته ولي اين مخالفين مائويست هستند كه ذره اي براي دموكراسي ارزش قائل نيستند