ایسنا نوشت:

در جریان تظاهرات خیابانی و درگیری معترضان حامی و مخالفان دولت تایلند در بانکوک دست‌کم دو تن کشته و 45 تن نیز زخمی شدند. این در حالی است که معترضان تلاش دارند تا وارد دفتر یینگلاک شیناواترا شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌به نقل از خبرگزاری شینهوا، در پی تایید مرگ یک دانشجوی ضد دولتی تایلند، جسد یکی از پیراهن قرمزهای حامی دولت تایلند که یک سرباز 23 ساله است، اواخر شنبه شب در حالی کشف شد که وی به واسطه جراحات ناشی از اصابت گلوله جان باخته بود. به این ترتیب، تعداد تلفات درگیری‌های خشونت بار خیابانی در بانکوک به دو تن رسید.

در پی جلوگیری از وقوع درگیری‌های خشونت بار بعدی پیراهن قرمزها که راهپیمایی گسترده‌ای را با معترضان ضد دولتی در خیابان‌های تایلند به راه انداخته بودند، امروز (یکشنبه) اعلام کردند که در استادیومی در بانکوک به تظاهرات خود پایان می‌دهند و به حامیان خود تاکید کردند تا به خانه‌های خود بازگردند.

سخنگوی رهبر پیراهن قرمزها مدعی شد که چهار حامی این گروه و یک دانشجو در جریان درگیری‌های شنبه شب جان باختند.

تخمین زده می‌شود که 70 هزار حامی پیراهن قرمزها روز شنبه در استادیوم راجامانگالا در پایتخت حمایت خود را از دولت این کشور ابراز داشتند.

در جریان تظاهرات خشونت بار روز شنبه صدای شلیک گلوله و انفجار شنیده شد. اولین قربانی تظاهرات روز گذشته یک جوان 21 ساله بود که از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. هنوز مشخص نیست که چه کسی این تیراندازی را انجام داده است.

از سوی دیگر شبکه خبری بی.بی.سی در خبری فوری اعلام کرد، پلیس ضد شورش تایلند برای جلوگیری از ورود حجم گسترده‌ای از معترضان به دفتر نخست‌وزیر و وزرای کابینه‌ی وی، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده‌ است.

نیروهای امنیتی نیز در پشتیبانی از نیروهای ضد شورش،‌ اطراف ساختمان‌ اصلی دولت را محاصره کرده‌اند.

امروز هشتمین روز آغاز درگیری‌ها در تایلند است؛ اعتراضاتی که در ابتدا بر علیه فرمان عفو سیاسی شکل گرفت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =