رییس مجلس می‌گوید اکثر پروژه‌های عمرانی کشور از سنخ پروژه‌های ذیل اصل 44 است که باید به بخش خصوصی واگذار شود.

علی لاریجانی، در نطق پیش از دستور امروز خود در مجلس با اشاره به 10 آذر سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس و نامگذاری این روز به نام روز مجلس و اظهار نظر مدرس در مورد پیوستن ایران به جامعه ملل، سلف سازمان ملل متحد در جنگ جهانی اول و دوم، گفت: مدرس در آن زمان می‌گوید که من به این سازمان حسن ظن ندارم اما نمی‌توانم استقامت کنم. همین قدر می‌گویم که حسن ظن ندارم.

وی افزود: در همین پرونده هسته‌ای مشاهده می‌کنیم که تشکیلات سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای که با کمک‌های مالی همه‌ کشورها از جمله ایران اداره می‌شود، تصمیم به تحریم ایران می‌گیرد و عملا آلت فعل آمریکا می‌شود.

رئیس مجلس با طرح این سوال که سازمان ملل تاکنون چه مشکلی را از کشورهای اسلامی حل کرده است؟، اظهار داشت: آیا در مساله فلسطین اقدامی انجام داده است یا در مورد حمله به عراق یا افغانستان توانسته است مانع جنگ شود یا در جنگ‌های 23 روزه ، 33 روزه و 8 روزه اقدامی کرده است؟

لاریجانی تاکید کرد: مدرس به رحمت خدا رفته است اما حدس او امروز واقع شده است و ما می‌بینیم که سازمان ملل عملا سازمان ایالات متحده شده است.

اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از فارس و ایسنا بخوانید؛
*اگر بودجه جاری کشور تا این حد متورم نبود، آیا کشورهای زیاده‌خواه غربی می‌توانستند تا این حد گردن کلفتی نسبت به مسئله هسته‌ای ایران داشته باشند و با ابزار تحریم حرف زور بزنند؟ همه دولت‌ها در ادوار مختلف پس از انقلاب از کوچک کردن دولت و کاهش هزینه جاری سخن گفتند. سؤال اینجاست کدام موفق شدند.

* امروز متاسفانه درآمد کل کشور برابر هزینه جاری ادارات شده است و چیزی برای عمران کشور باقی نمانده است تا مردم از آن منتفع شوند. چرا این وضع وجود دارد. ریشه آن این است که دولت‌ها و مجالس همگی با رای مردم سر کار می‌آیند و این نوع جراحی‌های اقتصادی که قطعا به نفع ملت‌ و کشور است، وقتی در کشمکش سیاست داخلی گرفتار می‌شود کسی شجاعت برای اقدام ندارد.

*اینگونه اصلاحات با افکار پوپولیستی اتفاق نمی‌افتد افکار پوپولیستی نوعی عوام‌زدگی است نه مردمی بودن و نه رعایت مصالح کشور که نمونه این گونه تصمیمات را در نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها می‌توان دید که به جای ایجاد مجال جهت توسعه و عمران کشور، عملا هزینه جاری کشور به میزان حداقل 27 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

* سالهاست که سیاست اصل 44 ابلاغ شده و قانون آن به تصویب رسیده آیا واقعا امروز صنعت و اقتصاد کشور در دست ملت است یا سایه بخش‌های دولتی و شبه دولتی همچنان اقتصاد را به بیماری مزمن کم بهرگی مبتلا کرده است. اکثر پروژه‌های عمرانی کشور از سنخ پروژه‌های ذیل اصل 44 است که باید به بخش خصوصی واگذار شود.

* در شرایط فعلی که بر حسب گزارش رئیس‌جمهور، حدود 400 هزار میلیارد بودجه عمرانی در دست اجرا داریم و از طرف دیگر حداکثر 20 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی می‌توانیم برای سال آینده در نظر بگیریم، تصمیم بگیریم این پروژه‌ها را به مردم واگذار کنیم نه اینکه این ثروت را معطل نگاه داریم و بعد از سال‌ها تاخیر اگر ساخته شود، تازه باید طبق اصل 44 آنها را واگذار کنیم.

*{ خطاب به نمایندگان} در آستانه بودجه سال آینده قرار داریم و شما قدرت تغییر شرایط را بر این اساس دارید.

29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 4
    مدرس زمان
  • سید علی حسینی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 2
    شما لطفا چوب در لانه زنبور نکنید اتفاقی نمی افتد شما یک سره چوب به لانه زنبور می کنید و بعد می گویید زنبور نیش بدی دارد ... امریکا کشور پیشرفته و قوی هست و اگر کسی قبول نداشته باشد فرد غیر منطقی و بی علمی هست حالا باید با دیپلماسی جلو رفت و این را فراموش نکنید که دولت قبلی ادبیات بدی داشته با تمام جهان . الان نمیشه به راحتی سنگ هایی که انها در چاه انداخته اند در اورد . اگر عالم باشیم از زنبور عسل میگیرم نه زهر . خبر انلاین هم فقط هر چی دوست داره تایید می کنه ... اینم نوعی دمکراسی هست اما برای خودش .
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 0
    جای گرم ودرامدمکفی وخدم وحشم فراوان حفم ازروی دل سیر.
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 0
    بهتر بگید اگر بلندپروازی های شما مسئولین نبود و زبان سخن گفتن با کشورهای جهان را یاد گرفته بودید و ادعای مدیریت جهان رو نمی داشتید این همه تحریم کمر اقتصاد کشور رو نمی شکست و شما را مجبور به عقب نشینی نمی کرد
  • بی نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    بودجه جاری کشور گمان میکنم در مجلس تصویب میشود و شورای نگهبان صحه میگذارد