مهر نوشت:

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: نظام ایران یک نظام مقتدر و پایدار است و رژیم‌های مستبد منطقه و رژیم جعلی صهیونیستی باید به فکر خود باشند که به سمت ناپایداری استرات‍ژیک می‌روند.

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در مراسم رونمایی از 4 کتاب منتشر شده جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار داشت: آمریکایی‌ها به این دلیل مقابل ایران کوتاه می‌ آیند که ظرفیت این ملت و رهبری را می‌شناسند. آمریکایی‌ها یک روز صاحب این مملکت بودند و در دوران دفاع مقدس و پس از آن قدرت نفوذ فرهنگی ایران در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان و سایر کشورها و هم چنین وزن ژئوپولتیک ما را متوجه بوده و هستند.

وی اظهار داشت: برخی عناصر داخلی متوجه نیستند که ایران در 34 سال گذشته تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای شده است چه دشمنان بخواهند و چه نخواهند.

وی افزود: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بیش از 33000 نوار صوتی دفاع مقدس را که توسط بیش از صد نفر از راویان جنگ روایت شده تهیه کرده و سپاه پاسداران با یک هوشمندی خواست هم اسناد دفاع مقدس را نگه دارد و هم ضبط کند.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: 100 راوی هم در کنار فرماندهان و هم در قرارگاه‌ها خاطرات جنگ را ضبط کردند و هم در دفترشان می‌نوشتند که 17 نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند.

وی افزود: از جلسات مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس تا جلسات بنی صدر و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سال 62 فرمانده بوده در این مرکز ثبت شده است.

سرلشکر صفوی گفت: امام بزرگوار حدود 2 میلیون نفر داوطلب را عازم جبهه‌های جنگ کردند که به غیر از نیروهای موظف پاسدار، ارتش، ژاندارمری، شهربانی و کمیته بود.

وی افزود: بیش از 10 هزار دانشجوی داوطلب که حدود بیش از 3 هزار نفر آن‌ها شهید شدند، یک میلیون دانش آموز و 36 هزار دانش آموز شهید و در مجموع در دوران دفاع مقدس حدود 215 هزار شهید، 320 هزار جانباز و 40 هزار آزاده سرافراز داشتیم.

وی تصریح کرد: 3 میلیون نفر از مردم خوزستان،‌ایلام، کرمانشاه، کردستان و سایر شهرها در جنگ آواره شده‌اند و من هنگامی که مردم خرمشهر و آبادان بدون غذا، آب و بدون خودرو از جاده آبادان به ماهشهره پیدا می‌رفتم و فقط دوستانشان را گرفته بودند گریه کردم.

سرلشکر صفوی گفت: این سه میلیون نفر آواره اکثرا به شیراز، اصفهان و تهران آمدند و آثار فرهنگی در این رابطه ایجاد شد.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =