۰ نفر
۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰

فارس نوشت:

عضو ارشد اتحادیه میهنی گفته است این حزب به زودی نام جانشین «جلال طالبانی» رئیس جمهوری عراق را برای رهبری این حزب اعلام می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل خبرگزاری کردپرس، اتحادیه میهنی کردستان عراق خود را برای معرفی جانشین «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق برای رهبری این حزب آماده می‌کند زیرا همه رهبران اتحادیه میهنی به این باور رسیده‌اند که وضع جسمانی جلال طالبانی به او اجازه نخواهد داد بتواند به عنوان دبیرکل این حزب و رئیس جمهور عراق فعالیت کند به همین دلیل به زودی شخصیت دیگری را برای رهبری حزب معرفی خواهد کرد.
وی در ادامه گفته است: اتحادیه میهنی در چهارمین کنگره خود که قرار است به زودی در سلیمانیه برگزار شود موضوع جانشینی طالبانی را که غیبت وی بر محبوبیت و اعتبار حزب تاثیر گذاشته است، بررسی می‌کند.
این عضو اتحادیه میهنی افزوده است: دفتر سیاسی و دو تن از رهبران این حزب که از نزدیکان خانم هیرو ابراهیم احمد، همسر طالبانی هستند به این باور رسیده‌اند که برای پایان دادن به گمانه‌زنی‌ها در خصوص وضع جسمانی رئیس جمهور عراق و تاثیرگذاری منفی این گمانه‌زنی‌ها بر اوضاع اتحادیه میهنی به طور عام و استان سلیمانیه زادگاه طالبانی به طور خاص، باید جانشینی برای وی معرفی شود.
رئیس جمهور عراق از یک سال پیش به دلیل سکته مغزی در بیمارستانی در برلین آلمان بستری شده است.
از سوی دیگر، چند روز پیش یک روزنامه کردی مدعی شد که وضعیت سلامتی جلال طالبانی مطلقاً مناسب نیست و 50 درصد از بدنش فلج است.
روزنامه باس، نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق، در شماره روز سه‌شنبه خود تأکید کرد که از منابعی در آلمان اطلاع پیدا کرده که حال طالبانی اصلاً خوب نیست و مداوای او ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =