روزنامه اعتماد در گفت وگو باحسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه نوشت:

*تکیه بر ایجاد فضای تعاملی در عرصه بین‌المللی از سوی تیم مذاکره‌کننده از نکات برجسته وزارت امورخارجه محسوب می‌شود.

*در کنار مسائل فنی و حرفه‌یی آقای ظریف توجه خوبی به نقش رسانه‌ها برای راهبرد سیاست‌های وزارت امور خارجه داشت که نمی‌توان از آن غافل شد. پیام ویدیویی ایشان قبل از مذاکرات برای مردم کشور در شبکه‌های اجتماعی و همچنین انتشار مقالات ایشان در رسانه‌های مختلف از نمونه‌های بارز این نگاه ویژه و جدید است که در موفقیت‌های تیم مذاکره‌کننده نقش بسزایی داشته است.

*بحث من نه حقوقی و نه قضایی است و مسوولان حقوقی و قضایی می‌توانند در این رابطه اظهارنظر کنند ولی این شبکه‌های اجتماعی نقش انکارنشدنی و مهمی در حوزه دیپلماسی داشته و دارند. به اعتقاد بنده حضور آقای ظریف در شبکه‌های اجتماعی خیلی مفید بوده و نقش مهمی در تحکیم و تقویت رابطه او با مردم داشته است. چیزی که همه ما می‌دانیم این است که تمامی افراد جامعه چه در داخل و چه خارج از کشور اخبار را دقیق پیگیری نمی‌کنند و برخی هستند که اصلا اخبار نمی‌بینند یا دسترسی به اخبار دقیق و درست داخلی ندارند ولی در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و مطالب آن را دنبال می‌کنند.

* فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی مستثنی مضراتی نیز دارند ولی در کنار این مضرات می‌توان فواید آن را هم دید. اینکه ارتباط و همدلی بین مسوولان و مردم از طریق این شبکه‌ها فراهم می‌شود و مردم می‌توانند نظرات خود را مستقیم به مسوولان منتقل کنند باعث می‌شود تا مردم خود را به مسوولان نزدیک‌تر ببینند و یک وحدت و یک صمیمیت خوب و محکمی بین مردم که پشتوانه اصلی دولت هستند به وجود آید.

/29212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حیدر A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    4 0
    آقای ظریف واقعا وزیری نمونه و شخصیتی بسیار مودب است. حضور ایشون در شبکه های اجتماعی هم نشان از احترام ایشان به مردم و افکار عمومی است.