تسنیم نوشت:

اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان در گزارشی اعلام کرد که شمار سلفی ها در آلمان در دو سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده که بسیاری از آن ها برای شرکت در درگیری های سوریه به این کشور سفر می کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از "هامبورگر ابند بلات"، اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان از بالا رفتن شمار سلفی ها در این کشور خبر داد.
بر اساس گزارش این نهاد امنیتی در آلمان شمار سلفی ها در دو سال گذشته شدیدا در این کشور افزایش پیدا کرده و به حدود 5500 نفر رسیده است.
به گفته رئیس اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان، این جنبش اسلام گرای افراطی در دو سال گذشته طرفداران زیادی را جذب خود کرده است.
بر اساس اطلاعات این نهاد امنیتی در آلمان شمار سلفی ها در سال 2011 در این کشور حدود 3800 نفر بود. در ایالت نورد هاین وست فالن آلمان شمار سلفی ها در عرض یک سال دو برابر شده و به 1500 نفر رسیده است. وزیر داخلی این ایالت این آمار را بسیار نگران کننده توصیف کرده است.
به گفته رئیس اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان از اواسط سال 2012 سلفی های جوان آلمانی عمدتا به سوریه سفر می کنند تا در درگیری های این کشور شرکت کنند. تروریست هایی که از این درگیری ها به آلمان برمی گردند می توانند در گسترش افراط گرایی در کشور ما نقش داشته باشند. به این ترتیب این نهاد امنیتی و پلیس آلمان درباره برگشت این نیروهای افراط گرا از سوریه به آلمان بسیار نگرانند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =