مهر نوشت:

چین در پی نقض حریم هوایی ممنوعه اعلام شده از سوی خود، توسط بمب افکن های آمریکا و جنگنده های ژاپنی و کره جنوبی ، جنگنده های خود را به منطقه فرستاد.

به گزارش  یو اس ای تودی ، چند روز بعد از پرواز بمب افکن های آمریکایی در منطقه پرواز ممنوع اعلام شده توسط چین در دریای چین شرقی این کشور جنگنده های خود را به این منطقه فرستاد.

در پی اعلام منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی جزایر مورد اختلاف چین و ژاپن در دریای چین شرقی توسط چین، آمریکا با وارد کردن دو بمب افکن استراتژیک خود در این منطقه قدرت چین در این منطقه را به چالش کشاند سپس روز بعد هم جنگنده های ژاپن و کره جنوبی دو متحد منطقه ای آمریکا وارد این حریم هوایی شدند که بر خلاف تهدیدات قبلی چین، با هیچ اقدامی از سوی این کشور روبرو نشدند.

در پی این اقدامات آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی، چین اعلام کرد که تعدادی از جنگنده های خود را به این منطقه فرستاده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    51 15
    کافیه چین یکی از این جنگنده ها رو هدف قرار بده انوقت حتی اگر درگیری نظامی پیش نیاد بعلت ایجاد بحران نظامی و تاثیر اون بر بازارهای مالی شرق اسیا اقتصاد پوشالی و بنجل فروش چین به خاک سیاه می شینه دل من هم خنک میشه دی!!!
    • رضا A1 ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      9 7
      خسته نباشی اقتصادچین پوشالیه؟؟؟؟؟ نکنه بخاطر اینکه اجناس درجه چندمش توسط بازرگانان سودجو به ایران وارد میشه همچین نظری داری ؟ قصد طرفداری ندارم ولی چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا بعد از آمریکا رو داره. یکی از آشناها که به چین سفری داشت میگفت اجناس درجه یک چین مستقیما به اروپا صادر میشه و مابقی به کشورهای ضعیف مثل ایران .
    • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      4 2
      بینام دوم میشه بگی چند درصد اجناس چینی مرغوب هستند همون امریکایی ها بارها از کیفیت پایین محصولات چینی شکایت کردند اگر جنس مرغوب داشته باشه نصف کل تولیدشون هم نیست در ضمن عربستان هم بزرگتریم اقتصاد منطقه ( نه از نظر برابری خرید ) رو داره ولی به نظرت عربستان پیشرفته هست یا این نفت مفته که از چاه بیرون می کشند جناب کشوری که 1 میلیارد جمعیت داره نمی تونه ظرف یک دهه با ساخت اجناس مرغوب به این رشد اقتصادی برسه چون ساخت اجناس مرغوب هزینه بالا داره به نظرت اون جوان اسمشو نمی دونم ... چه طوری در مملکت ما ظرف مدت کوتاه به این ثروت عظیم رسیده چین هم نمی تونه بدون ساخت این چیزها به این رشد اقتصادی برسه
    • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      5 3
      داداش شما نکنه دلال چین هستی چین کدوم جنس مرغوب رو ساخته !!! کدوم برند معتبر دنیا چینیه!!!
  • امید A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    24 2
    جنگ هیچ زمانی و برای هیچ کشوری خوب نیست ارزو کنیم هیچ جنگ طلبی به قدرت نرسد وجهان طعم صلح وارامش را بچشد