ایسنا نوشت:

وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه عصر امروز به ایران آمد. ‌این سفر سه روزه خواهد بود و ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه از جمله وزیرانی است که نخست وزیر سوریه در این سفر همراهی می‌کند.

وائل الحلقی در محل استقبال فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه هدف اصلی از این سفر عرض تبریک به ایران به خاطر موفقیت در زمینه دستیابی به توافق هسته‌ای با 1+5 بوده است، خاطر نشان کرد: ما همچنین دراین سفر به دنبال ایجاد هماهنگی و همکاری‌ها در زمینه‌های مثل نیرو،‌نفت و بهداشت هستیم.

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه ای گفت: ما هم چنین به دنبال این هستیم که در این سفر به مواضع مشترکی با ایران درباره تحولات منطقه‌ای دست پیدا کنیم.الحلقی با اشاره به اینکه تعمیق روابط با ایران از جمله اهداف این سفر است، اظهار کرد: امیدواریم در این سفر به توافقات لازم دست یابیم و بتوانیم در راستای هر چه بیشتر مناسبات قدم برداریم.

نخست وزیر سوریه همچنین از مقام معظم رهبری به دلیل حمایت‌های وی در سالهای اخیر از دولت سوریه سپاسگزاری کرد و افزود: مطمئن هستیم که موفقیت ایران در پرونده هسته‌ای آغاز پیروزی‌های دیگری در منطقه و به ویژه برای ملت سوریه خواهد بود. مطمئن هستیم که ما هر چه زودتر پیروزی بزرگ یعنی پیروزی محور مقاومت را جشن می‌گیریم.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: سفر نخست سوریه به تهران در راستای رایزنی مشترک و جدی درباره تمرکز و راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه است.

حسین امیر عبداللهیان در حاشیه مراسم استقبال از نخست‌وزیر سوریه در جمع خبرنگاران همچنین با بیان اینکه توسعه و تحکیم روابط دو جانبه ایران و سوریه از دیگر اهداف سفر وائل الحلقی نخست وزیر سوریه به تهران است خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو 2 دارای دیدگاه‌هایی است که با انتقال این دیدگاه‌ها به دنبال دستیابی به یک چارچوب برای حل موفقیت‌آمیز بحران سوریه است.

وی هم‌چنین افزود: در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو 2 برای موفقیت راه‌حل سوری- سوری جمهوری اسلامی ایران دارای دیدگاهی است که ما معتقدیم که با انتقال این دیدگاه‌ها می‌توانیم به یک چارچوب برای حل بحران در این کشور رسید.

امیر عبداللهیان در ادامه با بیان اینکه موفقیت راهکار سیاسی منوط به قطع حمایت از تروریست در سوریه است خاطر نشان کرد: سفر نخست وزیر سوریه و وزیر امور خارجه این کشور در مقطع کنونی برای دستیابی به صلح و امنیت حائز اهمیت است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    12 14
    خوش آمدید ولی طلب پول نفرمایید.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      4 6
      اولا که نیموده پول طلب کنه. دوماو چطور در دوران جنگ ما هرچی طلب میکردیم سوریه بهمون میداد؟ یا شاید تو نمیدونی که سوریه در دوران جنگ ایران و عراق چقدر از ایران حمایت کرد.
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    6 3
    دولت گذشته خیلی بهشون کمک کرد.بخاطر این خیلی بهشون خوش گذشته.