ایسنا نوشت:

رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بهره‌برداری از نخستین زیردریایی ساخت ایران تا پایان امسال خبر داد.

دریادار دوم علی غلام‌زاده پیش از خطبه‌های نمازجمعه زنجان، به‌ مناسبت فرارسیدن روز نیروی دریایی، با اعلام این خبر افزود: همه‌ این موفقیت‌ها و تلاش مضاعف فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی برای این است تا دشمنان بدانند که در برابر عظمت جمهوری اسلامی ایران هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها حاصل تدبیر مقام معظم رهبری است که در دهه 60 نماینده امام راحل در شورای امنیت ملی بودند و دستور تشکیل جهاد خودکفایی را در نیروی دریایی صادر کردند؛ چراکه در زمان رژیم پهلوی تمام تجهیزات از غرب وارد می‌شد و ما هیچ اراده‌ای از خود در اداره‌ نیروی دریایی نداشتیم.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس، گفت: یک روز پس از تهاجم ارتش بعثی عراق به ایران، تمام یگان‌های نیروی دریایی در کنار سایر نیروها در خلیج فارس و دریای عمان مستقر شده و از جزایر سه‌گانه نیز که دشمن بر آن نظر داشت غافل نشدند.

رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: از زمانی که دشمن حمله همه‌جانبه خود را آغاز کرد، نیروی دریایی موظف شد تا برای حفظ امنیت صادرات نفت ایران، صادرات نفت عراق در منطقه خلیج فارس را مختل کند که اگر این ماموریت به‌خوبی انجام نمی‌شد دفاع مقدس نمی‌توانست ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با رسیدن به خودکفایی توانسته است ناوشکن‌هایی همچون جماران را که برای ساخت آن وقت زیادی صرف می‌شد را در کم‌تر از یک‌سال به بهره‌برداری برساند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    7 0
    امیدوارم زیردریایی هایمان مثل خودروسازی مان نباشد که اون وقت واویلـــــــــــا میشه .
  • آزاده IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    2 2
    زیاد مطمئن نباشید . فعلاً که هر مصوبه ای که در دوران آقای احمدی نژاد تصویب شده لغو می شود . ممکن است این یکی هم لغو شود!!!!!!!