مهر نوشت:

آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های دوم خود با اشاره به توافقات صورت گرفته در ژنو گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از همان روز نخست امتحان خود را پس داد که نمی خواهد خونریزی و ناامنی کند بلکه طرفدار امنیت و حامی مستضعفان است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایران و ملت ایران و تاریخ هزاران سال پیش این کشور نشان دهنده تمدن بالا و نجابت خاص این ملت است، بنابراین علاوه بر اینکه اسلام ما را منع کرده و رهبری  فتوا داده اند که استفاده از سلاح هسته ای حرام است ملت ایران خود حاضر نیست بر سر مظلومان عالم بمب هسته ای بریزد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به فکر سلاح اتمی نیست، گفت: حرکت ملت ایران حق مشروع غنی سازی است و در جریان توافقات ژنو به لطف خدا و تلاش آقای ظریف و همکارانش این مسئله برای جهان اثبات شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: این توافقات دو اثر مثبت داشت. اول اینکه نشان داد تبلیغات دشمن علیه ملت چه بود و ایران بدنبال یک انرژی هسته ای در حد فعالیت علمی است، آمریکا، اسرائیل و انگلستان دروغگو هستند که می گویند ایران بدنبال سلاح هسته ای است. مسئله دوم تشریح ان پی تی است که در بندهای این معاهده آمده کسانی که سلاح اتمی ندارند حق ساخت آن را ندارند، کشورهایی که سلاح اتمی دارند حق اضافه کردن به آن را ندارند بلکه باید از زرادخانه های خود بکاهند، همه کشورهایی که سلاح هسته ای ندارند حق استفاده از انرژی هسته ای را دارند.

وی گفت: بر اساس همین توافق استفاده از انرژی هسته ای حق مسلم ملت است حال اینکه وزیر امور خارجه آمریکا می گوید ما غنی سازی ایران را قبول نداریم در حالی که درژنو بر سر این مسئله توافق شده و این حق ملت است. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند نرمش قهرمانانه به معنای این است که انسان در رسیدن به هدف با مهارت وهنر حرکت کند البته این بدین معنا نیست که از اصول و خطوط قرمز دست بردارد. رهبر انقلاب در جواب نامه رئیس جمهور فرمودند که باید در تمام مراحل با ایستادگی در خط مستقیم در جهت منافع ملت حرکت کرد.

وی با تاکید بر اینکه فعلا در قدم اول هستیم، گفت: عهدشکنی از کشورهای غربی بسیار دیده ایم ولی ما بر سر حق خود ایستاده  و از آن کوتاه نمی آییم، معاهده ژنو هم این مسئله برای تمام دنیا روشن کرد.

امام جمعه موقت تهران درباره تحریم ها گفت: آنها تبلیغ کردند و با این تبلیغات تحریم هایی را علیه ملت بنا کردند اما امروز می بینید که دیوار تحریم ها شکست و در دنیا هیچ توجیهی برای آن باقی نمانده است؛ با استقامت ملت و دیپلماسی قوی امیدواریم تمام تحریم ها برداشته شود، باید دانست شیطان هم از شمال هم از جنوب و هم از یمین و یسار به سراغ ما می آید، اینها شیطان روزگار هستند.

امامی کاشانی با بیان اینکه ما وظیفه داریم در پست خود به آنچه وظیفه امان است به درستی عمل کنیم گفت: وزیرخارجه آمریکا در سخنانش می گوید تحریم ها باعث شد ایران تسلیم شده و پای میز مذاکره بنشیند اما باید گفت عزت ایران بر اساس معنویات است و این عزت با مادیات گره نخورده بلکه عزت شما بر اساس مادیات است. درست است که تحریم ها و فشارهای اقتصادی مردم را به مشکل انداخته اما این گونه نیست که به دلیل این فشارها ملت پای میز مذاکره نشسته بلکه اقتدار ایران به دوش ملت ایران است.

امام جمعه موقت تهران  در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت با تمام قوا مشکلات موجود در تمام امور بخصوص امور اقتصادی را برطرف کند.

/2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    14 1
    کاش 8سال این هارو به احمدی نژاد هم گفته بودید
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    نمیدانند یا خودشان را به نادانی میزنند ،آقایان پول در خزانه نیست باید تحریم ها برداشته شود تا پولهایی که طلب داریم به اقتصادی که 8 سال توسط افرادی که فقط به منافع شخصی خودشان فکر می کردند برگردد. نمونه اش 40 تومان یارانه به ما می دادند در عوض پاداشهای 100 میلیونی به خودشان در تأمین اجتماعی ،این شد عدالت احمدی نژاد.از دولت جدید در همین 100 روز درخواست معجزه دارند مثل اینکه اصحهاب کف در این 8 سال در خواب بودند و تازه ازخواب بیدار شدند.