ایرنا نوشت:

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید ضمن قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای ، بر حفظ دستاوردهای کشور در این زمینه تاکید کرد.

این مرجع تقلید روز جمعه در دیدار وزیر امور خارجه با وی از زحمات و تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی و تشکر کرد. آیت الله جوادی آملی در این دیدار برای تیم مذاکره کننده هسته ای در عرصه های پیش رو آرزوی موفقیت در نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

در ابتدای این دیدار وزیر امور خارجه در سخنانی رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم در موضوعات منطقه ای و بین المللی را تشریح کرد. وی در این دیدار از حمایت های مراجع و علمای حوزه های علمیه از تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی و تشکر کرد.

وزیر امور خارجه گفت: دولت تدبیر و امید، قدرت جمهوری اسلامی ایران را در پیام انقلاب اسلامی و اراده عمومی مردم می داند و بهترین تجلیگاه این پیام، حوزه علمیه قم است.

او در حاشیه دیدار با مراجع قم در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) گفت: سعادتی بود که به حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشرف شوم و از این بارگاه ملکوتی کسب فیض نمایم.

وی گفت: از ابتدای قبول مسوولیت در وزارتخارجه قصد سفر به قم و کسب فیض از مراجع و علما را داشته ام اما بدلیل بیماری، این سفر به تاخیر افتاد و از این جهت عذر تقصیر دارم. رسیدن خدمت مراجع عظام تقلید و ارایه گزارشی از تلاش های دولت در زمینه سیاست خارجی در یکصد روز نخست فعالیت این دولت، هدف دیگر من از این سفر بوده است.

ظریف، استفاده از دیدگاه های راهگشای بزرگان دین در قم را از دیگر اهداف سفر خود ذکر کرد و گفت: در یک قالب مشخص و مدون می توانیم از این ظرفیت عظیم که در حوزه نظریه پردازی اسلامی در این شهر مقدس وجود دارد برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی بهره مند شویم. دولت تدبیر و امید قدرت جمهوری اسلامی ایران را در پیام انقلاب اسلامی و اراده عمومی مردم می داند و بهترین تجلیگاه این پیام، حوزه علمیه قم است.

وی گفت: از ابتدای قبول مسوولیت در وزارتخارجه قصد سفر به قم و کسب فیض از مراجع و علما را داشته ام اما بدلیل بیماری، این سفر به تاخیر افتاد و از این جهت عذر تقصیر دارم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: یک بی اعتمادی جدی نسبت به رفتار و گفتار غربی ها در میان مردم ما وجود دارد که هم اکنون ملت ایران یک فرصت در اختیار جهان غرب قرار داده است که با عمل خود این امر را جبران کند.

ظریف گفت: در حد توان در حمایت از حقوق مسلمانان تلاش خواهیم کرد و حضور در مجامع بین المللی، خنثی کردن تبلیغات خارجی و استفاده از تمامی ابزار ها در روابط دو جانبه و چند جانبه، مجموعه کارهایی است که ما می توانیم در این زمینه ها داشته باشیم. در همه این حوزه ها نباید از دیپلماسی عمومی و تنویر افکار عمومی غافل باشیم و نباید اجازه دهیم که به دروغ چهره رحمانی اسلام را مشوه کنند و از مسلمانان و شیعیان چهره غلطی ایجاد کنند.

ظریف گفت: متاسفانه در همه جاهایی که به مسلمانان ظلم می کنند مشاهده می کنیم که در واقع به دروغ، مسلمانان را خشونت طلب معرفی می کنند در حالی که این امر با روح، تاریخ و پیام اسلام سازگاری ندارد که امیدوارم بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

مهر هم نوشت:

وزیر امور خارجه با آیت الله العظمی وحید خراسانی در قم دیدار و گزارشی از رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم و همچنین موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی و آخرین تحولات هسته ای کشورمان با گروه 3+3 را ارائه کرد.

حضرت آیت الله العضمی وحید خراسانی ضمن تفقد رهنموهای خویش در این خصوص را ارائه کردند .

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    69 1
    چرا صدا وسیما خبر دیدار به آیت الله وحید را پخش نکرد؟صدا وسیما مراجع راهم به خودی وغیر خودی تقسیم کرده؟واقعا باعث تاسفه
    • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      8 0
      درسته ولی خداروشکر شب حداقل بیان کرد که به دیدار این بزرگوار رفته
  • محمدرضا تفقدي IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    1 0
    محمدرضا تفقدی رسالت 24/9/92 ص3 مذاكرات وتدبير