۰ نفر
۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵

واحد مرکزی خبر نوشت:

برزیل برای مقابله با جاسوسی های آمریکا و دیگر کشورهای غربی ماهواره مخابراتی جدیدی به فضا ارسال می کند. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، برزیل تلاشهای خود را برای محافظت از ارتباطات مخابراتی مقامات دولتی در برابر جاسوسی آمریکا و دیگر کشورها افزایش داده است.

شرکت مخابراتی این کشور موسوم به تله براس قراردادی به ارزش پانصد و شصت میلیون دلار را برای ارسال ماهواره ای اختصاصی برای ارتباطات مخابراتی امن تا سال دوهزار و شانزده امضا کرد. این ماهواره برای ارتباطات استراتژیک مقامات برزیل استفاده خواهد شد. این اقدام برزیل در واکنش به افشاگریها درباره جاسوسی گسترده آمریکا از برزیل است.

اسنادی که ادوارد اسنودن کارمند سابق اداره امنیت ملی آمریکا منتشر کرده است فاش کرد آمریکا از شخص دیلما روسف رئیس جمهور برزیل و همچنین از شرکت نفتی پتروبراس این کشور جاسوسی می کرده است. کانادا نیز از بخش معادن و انرژی برزیل جاسوسی می کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 0
    ننگ بر امریکای زورگو که سالها با ادعاهای دروغ دیگران را متهم به نادیده گرفتن ازادی و حقوق شهروندی میکرد در حالیکه خودش مشغول جاسوس بازی نه تنها از مردم خودش بلکه مردم کشورهای دیگر هم بود. چه دروغ ها که گفته شد و با تبلیغات به ذهن مردم جهان خورانده شد . افسوس ...