ایسنا نوشت:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه اعلام کرد که آژانس دعوت ایران برای فرستادن بازرسانش برای بازدید از تاسیسات آب سنگین اراک در 8 دسامبر (17 آذر) را قبول کرده است.

به گزارش خبرگزاری سی ان ان، یوکیا‌ آمانو ادامه داد: ما هنوز پاسخ خود را به این دعوت اعلام نکرده‌ایم اما این بازدید انجام می‌شود. ما از این تاسیسات بازدید کرده و فعالیت‌های لازم را انجام خواهیم داد و واقعیت‌های موجود را به شورای حکام گزارش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این بازدید بخشی از فعالیت‌های پادمانی و آزمایشی است.

آمانو افزود: این دعوت تنها برای بازدید از تاسیسات آب سنگین اراک است و اجازه بازدید از راکتور آب سنگین هنوز داده نشده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: بازرسانان آژانس به صورت دائمی در آنجا نخواهند بود به طور معمول دو تیم دو نفره از بازرسانان از این تاسیسات بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود بودجه در آژانس گفت: آژانس احتمالا برای تکمیل وظایف خود نیاز به کمک دارد. من فکر نمی‌کنم ما بتوانیم تمام مسائل را با بودجه موجود مورد بررسی و آزمایش قرار دهیم.

رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پاسخ به این پرسش که برخی رسانه‌های خارجی اعلام کردند که ایران در چارچوب اجرای تفاهم ژنو از بازرسان برای سفر به ایران دعوت کرده‌ است،‌ گفت: ایران صرفا در چارچوب توافق تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از بازرسان خواسته است تا در تاریخ 17 آذر (8 دسامبر) برای بازدید از تاسیسات تولید آب سنگین اراک به ایران بیایند و هیچ درخواستی برای حضور بازرسان در ایران و بازرسی از تاسیسات و مراکز هسته‌ای در چارچوب توافق ژنو نداشته است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    9 0
    جدی؟ قبول میکنید؟ تعارف نکنید یه وقت! اگه دیدید زحمتتون میشه قبول نکنید.