ایسنا نوشت:

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که پنج شنبه شب برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علماء وارد شهر مقدس قم شده امروز(جمعه) با مراجع تقلید حضرات آیات عظام مکارم شیرازی ، وحید خراسانی ، صافی گلپایگانی ، جوادی آملی ، موسوی اردبیلی ، نوری همدانی و سبحانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ظریف در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن تشریح رویکرد سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران، موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه دستاوردهای گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران با گروه 3+3 در خصوص مذاکرات هسته‌ای بر اهمیت پشتیبانی و حمایت مراجع عظام تقلید و همچنین ارائه رهنمود در خصوص موضوعات سیاست خارجی تاکید کرد .

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار با حمایت از اقدامات اخیر کشورمان در گفت‌وگوهای هسته‌ای با گروه 3+3 بر ضرورت استمرار تلاشهای وزارت امور خارجه در زمینه خنثی‌سازی دیدگاه‌های مبتنی بر شیعه هراسی در منطقه و جهان اسلام تاکید کرد.

ایرنا هم نوشت:

آیت الله  ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: از مذاکرات هسته ای و رویکرد دولت یازدهم در این زمینه حمایت می کنیم.

این مرجع تقلید روز جمعه هنگام دیدار وزیر امور خارجه با وی بر تلاش و رایزنی وزارت امور خارجه با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی برای همکاری های بیشتر تاکید کرد. وی همچنین خواستار وحدت جهان اسلام شد و از مسوولان وزارت خارجه خواست که برای شکل گیری این وحدت تلاش کنند. ضرورت دارد که وزارت امور خارجه و مسوولان عالیرتبه آن در جهت خنثی سازی شیعه هراسی در منطقه و جهان اسلام تلاش کنند.

در ابتدای این دیدار وزیر امور خارجه در سخنانی رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم در موضوعات منطقه ای و بین المللی را تشریح کرد. محمد جواد ظریف همچنین به تشریح دستاوردهای گروه مذاکره کننده هسته ای ایران در گفت وگو با گروه 3+3 پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت پشتیبانی و حمایت مراجع عظام تقلید و همچنین ارائه رهنمود های آنان در خصوص موضوعات سیاست خارجی تاکید کرد .

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز از اقدامات انجام شده و توفیقات حاصل شده از سوی گروه مذاکره کننده هسته ای تشکر کرد.

این مرجع تقلید روز جمعه در دیدار وزیر امور خارجه با وی ابراز امیدواری کرد که مذاکره کننده هسته ای موفقیت های بیشتری در آینده کسب کند.  آیت الله صافی گلپایگانی بر در نظر گرفتن عنایات خداوند و توجهات حضرت ولیعصر(عج) در انجام امور تاکید کرد و افزود: اگر کارها برای جلب رضایت خدا باشد خداوند خود به انسان کمک می کند.

 

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    25 5
    طفلک ظریف باید دل همه را بدست بیاورد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    6 0
    احسنت♥
  • کنجکاو A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    9 3
    خبرآنلاین عزیز، آقای مکارم که همیشه حامی دولت بوده اند و مواضع رسمی حکومت را تأیید کرده اند. جا داشت صحبت های دیگران را مفصل تر گزارش می دادید.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      0 3
      اتفاقا اقای مکارم همیشه حامی دولت نیست.همین چند روز پیش انتقادات تندی به وزیر ارشاد کرده بود!!!
  • م A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    18 4
    ما اکثریت اگه رییس جمهور انتخاب کرده ایم به ایشان اعتماد داریم،اگر واقعا رای اکثریت ملاکه در غیر اینصورت شعور مردم را به بازی نگیریم اگر ممکنه
    • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      2 17
      50.7