ایسنا نوشت:

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات بر ضرورت آغاز فصل جدیدی از مناسبات دو جانبه و چند جانبه تاکید کردند.

محمد جواد ظریف و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همچنین پیرامون آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و افغانستان تبادل نظر کرده، رایزنی و همکاری در منطقه را مورد توجه قرار دادند .

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران برای روابط دو جانبه با همسایگان به ویژه کشور دوست و برادر امارات اهمیت زیادی قائل است.

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد ما این منطقه متعلق به همه کشورهای منطقه است، افزود که صلح، پیشرفت و بهروزی منطقه نیز برای همگان است و هر چه زمینه های پیشرفت ، گسترش و توسعه افزونتر باشد؛ توسعه ، رفاه، صلح و آرامش برای همه بیشتر می شود.

ظریف تصریح کرد : ما هر گونه پیشرفت را برای کشورهای این منطقه توفیقی برای خود و هرگونه خطر و تهدید برای کشورهای منطقه را ضد خود تلقی می کنیم .

وی افزود که امنیت و توسعه منطقه را جدایی ناپذیر می دانیم و روابط خود با کشورهای منطقه را در این قالب می بینیم.

ظریف با اشاره به اینکه زمینه برای گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات فراوان است، فضای مساعد موجود برای گسترش همکاری ها را یاد آور شد و آمادگی کشورمان را برای افزایش همکاریهای فی ما بین در کلیه زمینه ها اعلام داشت.

وزیر امور خارجه امارات نیز در این دیدار با اشاره به چشم انداز و افق جدید برای روابط دو کشور، گفت: ما با جمهوری اسلامی ایران همسایه هستیم، اما به این سطح اکتفا نمی کنیم و می خواهیم شریک جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 وی با اشاره به اینکه فرصتهای همکاری زیادی داریم که می توانیم در مورد آنها گفت‌وگو کنیم ، اضافه کرد : ما در امارات همواره شریک ایران بوده ایم و امروز نیز قصد داریم شریکی قویتر از گذشته باشیم .

وزیر امور خارجه امارات خاطرنشان ساخت که این علایق ریشه در تاریخ و گذشته های دور دارد و امروز تجدید شده و می خواهیم در آینده نیز گسترده تر شود.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان با اشاره به اینکه به اعتقاد ما امنیت ، آرامش و پیشرفت هر کشور در منطقه بر سایر کشورهای منطقه تاثیر گذار است، از تلاشهای به عمل آمده برای موفقیت مذاکرات هسته ای در ژنو تقدیر کرد و گفت : این مسئله بر کل کشورهای منطقه تاثیر مثبت داشته و امیدواریم که اثرات مثبت آن بر ایران و منطقه منعکس شود.

زمینه های جدید فعالتر شدن بخشهای خصوصی دو کشور، تقویت همکاریها در حوزه های مختلف تجاری ، اقتصادی ، انرژی ، انرژیهای تجدید پذیر ، محیط زیست و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده ای نزدیک از دیگر محورهای گفت‌وگو و توافقات دو وزیر در این دیدار بود .

در این دیدار که همچنین پیرامون تحولات جاری در منطقه از جمله اوضاع در افغانستان و سوریه رایزنی شد، ظریف وخامت اوضاع انسانی ناشی از درگیری ها ، تروریسم ، افراط گرایی و فتنه فرقه گرایی را از مشکلات اصلی کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد که همه کشورهای منطقه باید بصورت جمعی برای مقابله با این پدیده های شوم همکاری نمایند .

وزیر امور خارجه امارات نیز با اشاره به تحولات سوریه و افغانستان به عنوان چالشهای بزرگ منطقه ، مخاطرات فرقه گرایی و افراط گرایی را خاطرنشان ساخت و بهترین و تنها راه برای رفع این مشکلات را راه حل سیاسی توصیف کرد.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    7 3
    به یک شرط تهدبده درنقشه درسی کتاباش خلیج فارس نگاشته شود.ودیگر اسم جزایر سه گانه ایرانی ما را بزبان نیاورد.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    9 0
    جهاد دیپلماتیک به این میگن. زنده باد دکتر ظریف.
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    3 2
    همینا تا دو روز پیش داشتن ایرانی ها رو میریختن بیرون حالا میخواد شریک باشه؟
  • محمود رنجبر EU ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    2 1
    امارات باید به نسبت جمعیت ووسعتش از خلیج همیشه فارس استفاده کند نه این که برعکس عمل کند وطلبکار هم باشد اصلا به قول یکی ازمقامات روس زیادتر از حجم خودش مدعی است نه اینکه به برکت ایران پولدار بشه وحق شناسی که هیچ بخواد نمکدان هم بشکنه البته دولت مردان مامتاسفانه باید از تجارب اقتصادی این شیخ نشین استفاده کنندکه چگونه این همه ثروت بدست اورده ومردمش مرفه ترین مردم روی کره خاکی کرده اند!
  • دریانورد A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 1
    همین اماراتیها از چندی قبل به دریانوردان ایرانی اجازه خروج موقت از بندر به شهرشان را نمیدهند,برخلاف معاهدات بین المللی دریانوردی.جالب است بدانید که فقط به تبعه های ایران,سومالی,افغانستان اجازه خروج نمیدهند!!!(بنادر:راس الخیمه,عجمان و غیره. ما را در ردیف اون کشورها میدانند. و جالبتر اینکه مدتی است دیگر به اتباع ایرانی متخصص اقامت نمیدهند!!! چطور میخوان شریک ما شوند؟؟؟ تا دیدن رابطه ایران و امریکا داره نزدیک میشه,ترس ورشون داشت و هول شدن.همین وزیرخارجه شون چندی قبل ایران را کشوری اشغالگر خطاب کرد که سرزمینشان(جزایر ایرانی) عصب کرده است!!!
    • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      2 2
      نمیشه تقصیر رو گردن اماراتی ها انداخت، مسئولینی مقصرن که با اشتباهات وحشتناک در عرصه بین الملل، اعتبار گذرنامه ایرانی رو با پاسپورت سومالیایی یکی کردن.