تسنیم نوشت:

وزیر دفاع آمریکا رسما بر حمایت واشنگتن از دولت ژاپن در اختلافات مرزی با چین تاکید کرد و به مقام های توکیو اطمینان داد که در تنش های به وجود آمده بین چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر دریای شرق چین از توکیو حمایت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که با اعلام تصمیم وزارت دفاع چین مبنی بر ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین تنش و اختلاف در روابط پکن و توکیو به شدت افزایش یافته است، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای ژاپنی خود ضمن انتقاد از رفتارهای چین تاکید کرد، پیمان دفاعی آمریکا و ژاپن شامل جزایر مورد اختلاف در دریای شرق چین نیز می شود و آمریکا از ژاپن در قبال این گونه اقدامات چین حمایت خواهد کرد.
بر اساس این گزارش وزارت دفاع چین با ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین قوانین جدیدی را برای هواپیماهای عبوری از این منطقه وضع کرده است. بر اساس قوانین جدید هواپیماهای عبوری از این منطقه باید هویت کامل و برنامه پروازی خود را به مقام های چینی اطلاع دهند و در غیر این صورت با اقدامات و تدابیر دفاعی چین روبرو خواهند شد.
آمریکا با بی توجهی به این درخواست چین دو فروند هواپیمای بمب افکن بی-52 خود را بدون اینکه به مقام های چینی اطلاع دهد بر فراز منطقه به پرواز درآورده است.این در شرایطی است که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد طی هفته آینده به چین، ژاپن و کره جنوبی سفر کند. مهمترین هدف از انجام این سفر تلاش آمریکا برای کاهش تنش در روابط چین و ژاپن اعلام شده است.
در حالی که وزارت دفاع چین اعلام کرده است که پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز دریای شرق چین را زیر نظر داشته ولی سخنگوی پنتاگون گفت، هواپیماهای آمریکایی زیر نظر هواپیماهای چینی نبوده اند و هیچ تماسی از سوی هواپیماهای چینی گرفته نشده است.
دولت آمریکا همچنین به شرکت های هواپیمایی خود توصیه کرده است که در زمان پرواز بر فراز دریای شرق چین تدابیر امنیتی ویژه ای را اتخاذ کنند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، جو بایدن در سفر به پکن مساله ایجاد منطقه دفاعی هوایی را با مقام های چینی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    45 19
    ژاپن واسه چینیا حکم متجاوز رو داره. در زمان جنگ جهانی ژاپنیا قسمتهایی از چین رو اشغال کرده بودن و حتا حکومت منطقه ای هم براش درست کرده بودن!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      13 9
      نیست که چین متجاوز و جنایتکار نیست ( اشغال تبت تهدید تایوان کشتن مسلمانان شست و شوی مغزی مخالفان بزرگترین امار اعدام جهان سرکوب تظاهرات ان هم با تانک !!!) وقت کردی یک ابی به صورتت بزن تا از خواب بلند شی
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    10 11
    امریکا از این پس هر وقت خواست از ازادی و دمکراسی دروغینش سخن بگه اول بره از عربستان و القاعده و ترکیه اجازه بگیره بعد بیاد حرف بزنه.
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    10 15
    ننگ بر امریکا ، جاسوس جهانی و حامی اول و اخر تروریست های تندرو در هر کجا و هر زمان. امریکا از این پس بهتره دیگه در مورد ازادی سخن نگه چون مثل عربستان مردم جهان بهش میخندند. سالها بعد خواهند نوشت جهانی که امریکا قدرت نخستش بود همون جهانی بود که عربستان مدعی رعایت نشدن حقوق بشر در کشورهای دیگه بود!!!!!
    • باب اتش A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      5 2
      ننگ به مسلمان بد دهن و مدعی در هر زمان و در هر کجا شما آبرو برای مسلمان نگذاشتی هر جا نظری هست با فحش به دیگران ختم میشه
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    19 5
    ژاپن چه پشتوانه قوی داره