مقام معظم رهبری در هشتم شهریور 1384 در نخستین دیدار هیات دولت نهم با ایشان سخنانی ایراد کردند که در آن توصیه هایی به دولت داشتند.

بخشهایی از این سخنرانی را می خوانید:

*دولت جدید باید با انسجام و هماهنگی و قدر شناختن فرصت 4 ساله خدمت به مردم، حتی یکروز را از دست ندهد.


*دولت جدید که با شعار مبارک دولت اسلامی روی کار آمده است باید تلاش کند تا در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی، از جمله رفتار با مردم، به طور جدی و واقعی به این شعار پایبند باشد تا گام بزرگی در جهت تحقق کشور اسلامی برداشته شود.


*اگر مسؤولان و مدیران کشور نتوانند در رفتار و گفتار به نصاب لازم و در خورشان جمهوری اسلامی برسند نباید مردم را ملامت کنند چرا که اگر کارگزاران نظام، حقیقتاً اسلامی شدند رفتار مردم هم، بالطبع اسلامی می‌شود و کشور نیز اسلامی خواهد شد.


*اگر عقل و خرد و علم در تشخیص مصادیق عدالت و راههای تحقق آن به کار گرفته نشود بدون تردید عدالت، محقق نخواهد شد.
باید با پرهیز از انفعال در برابر جریان عمومی سلطه سیاسی و اقتصادی جاری در دنیا، با تحول و تحرک، با این وضع، مقابله عقلانی کرد.


*پیگیری عدالت بدون توجه به معنویت، به ریاکاری، انحراف و ظاهرساری تبدیل می‌شود ضمن اینکه معنویت بدون عدالت و بی‌اعتایی به لزوم مبارزه با ظلم و سلطه نیز مورد قبول نیست.


*باید فضایی فراهم شود که انسانها واقعاً آزادانه فکر کنند تا آزادی بیان هم محقق شود، زیرا آزادی بیان تابعی از آزادی فکر است و اگر فضای آزاد اندیشی و آزاد فکری وجود نداشته باشد آزادی بیان هم عملاً وجود نخواهد داشت.


*ادبیات دینی باید تشویق شود همچنان که ترویج نشانه‌ها و تعظیم شعائر دینی، امری ضروری است، ولی باید بیشتر از ظاهر و فرم، عمل و محتوا را اسلامی کرد،چرا که غفلت از محتوا و پرداختن به شعار، ریاکاری را در مردم هم ترویج می‌کند.

 

*همه اعضای هیات دولت و مسئولان و مدیران وزارتخانه‌ها، باید هم در برابر خطاهایی که انجام می‌شود و هم در برابر کارهای لازمی که انجام نمی‌شود، پاسخگو باشند،چرا که انجام ندادن کارهای لازم هم،تخلف محسوب می‌شود.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324925

برچسب‌ها