ایسنا نوشت:

سیدعباس عراقچی درباره ادعای کاخ سفید مبنی بر این که آمریکا در حاشیه نشست 1+5 با مقامات ایرانی درباره زندانیان آمریکایی در ایران گفت‌وگو کرده است، گفت: در چند دور ملاقات‌های انجام شده با هیات آمریکایی در حاشیه نشست 1+5 موضوع افراد دستگیر شده یا تحت تعقیب، از سوی دو طرف به عنوان یک موضوع انسانی در انتهای دیدارها و در حد یک یادآوری مختصر مطرح شد.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با 1+5 خاطرنشان کرد: در این گفت‌وگو هیات ایرانی هربار خواستار آزادی و یا عدم پیگیری قضایی ایرانیانی که به دلایل واهی و به اتهام شکستن تحریم‌ها تحت بازداشت و پیگرد هستند، شد.

همچنین حمید بعید‌ی‌نژاد، مدیرکل سیاسی وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان به همراه رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس عصر روز چهارشنبه ساعت 14 به وقت وین با یوکیا آمانو دیدار کردند.

در این دیدار مدیرکل آژانس در جریان نتایج مذاکرات ایران و 5+1 قرار گرفت و درباره نظارت آژانس بر اجرای اقدامات داوطلبانه ایران در چارچوب تفاهم ژنو 3 گفت‌وگو شد. اقدامات فنی مربوط به نظارت بر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی در چارچوب تفاهم ایران و 1+5 توسط آژانس انجام خواهد شد.

هم‌چنین قرار است هیات ایرانی حاضر در وین، پس از دیدار با آمانو جزییات مباحث را در دیدار با هیات کارشناسی و فنی آژانس به ریاست معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها مطرح کنند.

دیدار هیات ایرانی با مسوولان و کارشناسان فنی آژانس در حالی صورت می‌گیرد که نشست فصلی شورای حکام از روز دوشنبه هفته جاری آغاز به کار کرده است و موضوع ایران ظرف امروز و فردا (چهارشنبه و پنج‌شنبه) در دستور کار قرار می‌گیرد. در نشست شورای حکام توافق ایران و آژانس (برنامه اقدام مشترک)بررسی خواهد شد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =