لاریجانی: باید به هیات مذاکره کننده قدرت مانور حل موضوع را داد/ساختار فناوری هسته‌ای باید حفظ شود

رییس مجلس تاکید کرد: مقامات آمریکایی هم شفاها و هم کتبا نظر مثبت خودشان درباره غنی سازی ایران را گفته بودند و این دروغگویی است که گاهی چیز دیگری می گویند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رییس مجلس در پایان صحبت های محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه و نطق نمایندگان، در سخنانی با اشاره به اینکه گفتگوی امروز مجلس با تیم مذاکره کننده هسته ای لازم بود، گفت: به دلیل اهمیت مباحث هسته ای مجلس باید پیگیر این موضوع باشد. سخنان آقای ظریف نشان می داد که تسلط کافی در این موضوع وجود دارد و پیچیدگی بحث را نشان دادند.

وی تصریح کرد: همه دوستان هم به تاثیرگذاری این مذاکرات در عرصه اقتصادی، سیاسی و روابط بین الملل اشارات خوبی داشتند و این قابل تقدیر است. از سوی دیگر نمایندگان هم دغدغه‌های خود را در این لحظات کم بیان داشتند.

وی خطاب به وزیرامورخارجه گفت: آنچه همیشه در سخنان نمایندگان مورد تاکید بوده این است که آقای ظریف و هیات مذاکره کننده تلاش بکنید که ساختار فناوری هسته ای ایران را حفظ کنید. این چارچوب و ساختار باید حفظ شود یعنی هم در تحقیق و توسعه ابعاد این کار نباید محدود شود هم دانش هسته ای نباید دچار محدودیت شود. بنابراین ین موضوع مورد توجه قرار گیرد.

لاریجانی در عین حال تاکید کرد: باید به هیات مذاکره کننده قدرت مانور حل موضوع داد لذا برخی مسائل تکنیکی به این مانورها برمی گردد که هیات باید در دست داشته باشد.

وی درخصوص جوسازی های طرف غربی درباره حق غنی سازی ایران هم گفت: توضیحات آقای ظریف نشان داد که هم در مقدمه و هم چشم انداز نهایی به نحوی به مساله غنی سازی ایران اشاره شده است، آنها تعریف و تفسیر دیگری دارند مشکل خودشان است تا آنجا که به خاطر دارم همین مقامات آمریکاییی هم شفافا و هم کتبا نظر مثبت خودشان را گفته بودند و این دروغگویی است که چیز دیگری می گویند.

رییس مجلس با تاکید براینکه ما نیازی به تایید آنها در بحث غنی سازی نداریم، گفت: وقتی ایران ان پی تی را پذیرفته صاحب همه این حقوق است. فکر می‌کنم مهمترین بخش گام بعدی است که دوستان مذاکره کنند باید بردارند که بخش پرچالش، حساس و مهمی است که غرب باید طبق همین مذاکرات تحریم‌ها را بردارد لذا باید حتما تیم مذاکره کننده را حمایت کرد و نیازمند یک همبستگی داخلی در موضوع هسته ای است و باید با نگاه ملی به موضوع توجه شود.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =