مردی که روحانی ، او را سرهنگ خطاب کرد، کیست؟

به اعتقاد حسن روحانی، آنهایی که توافق ژنو را زیر سوال می برند، حقوقدان نیستند و سرهنگ اند.

دکتر حسن روحانی در مصاحبۀ تلویزیونی خود با موضوع ارائۀ گزارش 100 روزه در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات برخی غربیها در باره مذاکرات هسته ای ژنو گفت: "آنهایی که این حرفها را می زنند، حقوقدان نیستند و سرهنگ اند".
از آنجا که پس از مذاکرات ، طرف آمریکایی و به خصوص وزیر خارجۀ آمریکا بر این مسئله تأکید کرده بود که حق غنی سازی ایران در مذاکرات ژنو برای ایران تثبیت نشده، ظاهراً خطاب آقای روحانی به جان کری بوده است؛ چرا که ایران همچنان طبق توافقنامۀ ژنو می تواند در خاک خود غنی سازی 5% داشته باشد.
سوابق نشان می دهد جان کری در جوانی یکی از افسران نیروی دریایی آمریکا بود که دفاع آتشین وی از عقب نشینی آمریکا از ویتنام در سال 1971 در مقابل کمیتۀ روابط خارجی سنای آمریکا بسیار مشهور است. در آن روز کری خطاب به نمایندگان گفت: "چگونه می خواهید یک اشتباه را برای مردی توجیه کنید که قرار است آخرین نفر باشد که در این جنگ کشته می شود؟ "
جان فوربز کری، متولد 11 دسامبر 1943 در یکی از شهرهای ایالت کلرادو است. او تحصیلات خود را در دانشگاه معروف ییل در رشتۀ علوم سیاسی پشت سر گذاشته از سال 1985 تا 2013 نمایندۀ ایالت ماساچوست آمریکا و رییس کمیتۀ روابط خارجی آمریکا بوده است. جان کری در سالهای 1966 تا 1978 در نیروی دریایی آمریکا و در جنگ ویتنام خدمت کرده و سه مدال نظامی(برنز و نقره) نیز دریافت کرده است.
وی در سال ۲۰۰۴ رسماً به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد که از جورج بوش شکست خورد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 95
    پرو پاگاندای رسانه ای در امریکا(از نظر روزنامه های امریکایی همان تحلیل) خیلی بیشتر از ایران بود. نشان می دهد که پیچیدگی های سیاسی که با اقتصاد در امریکا تنیده شده خیلی زیاد است. خداوکیلی امریکا بد گره هایی به سیاست خودش زده!! مردم امریکا باید تاوان اون رو بدن.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    خبرآنلاين ممنون از اين توضيح. هميشه حرفه اي بودن تون رو به ديگران گفته ام
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    8 76
    ایشان سرهنگ 3 هستند
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    127 9
    آدم بدی نیست.
  • حسین شمس IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    اشتباه میکی خبرآنلاین
    • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      بله منظور ایشون از داخلی ها بودن. خبر لطفا تفسیر صحیح ارائه کنید.
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    بوش یه جمله معروفی داشت میگفت : جان کری آدمه نامناسبیه برای کار نامناسب در زمان نامناسب!....حالا من هم امیدوارم کری حد و اندازه های خودش رو بدونه و اینقدر با اعصاب ما بازی نکنه
    • رضا IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      4 17
      اینایی که منفی میدن انگار کری پدرشونه واقعا خجالت داره اصالت خودمونو به این میفروشیم که بخوایم بگیم ما طرفدار آمریکا هستیمو ژست روشن فکرانه بگیریم اما در واقع کوته فکری بیش نیستیم حالا میبینیم همین کری چه بلایی سرتون میاره آقایون که به خاطرش جون خودتونو میدین منم دوس دارم اوضاع خوب بشه از توافقم حمایت میکنم اما اصالتمو فراموش نمیکنم
    • رکسانا IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      8 0
      دوست عزیزِ بی نام این رو برای بستن دهان اون تتانیاهوی نادان و اون بخش مخالفان داخلی گفته و میگه! بعدشم مگر قرار نشد به دولت و تیم مذاکره کننده اعتماد داشته باشیم؟!
  • بحری A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    بسمه تعالی به بنده منظور دکتر روحانی از سرهنگ جان کری نبوده بلکه نظر ایشان سردار سلامی بوده که دیروز اعلام کرده بودن نتیجه پیشرفت در مذاکرات فقط مدیون غنی سازی 20 در صدی ومقاومت مردمی بوده منالله توفیق
    • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      من که نمیشناسم این سرهنگی که میگی اما راست گفته خوب! ...اونموقع 5% بود اونا میگفتن باید غنی سازی بره تو یه کشور دیگه!... الان که شد 20% گفتن تا 5% غنی سازی کنید!... گرچه حالا تا 6 ماه دیگه باز کلی داستان داریم
    • paco A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      جدا اگه نمی گفتین مردم نمی دونستن منظور ایشون کی بود ؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      دوستان بدانند ایران در حال حاضر امکان استفاده از سوخت 20 درصد را نداشت، انبار آن هم بیش از مقدار فعلی خطرناک بود و ایران ناچار می باید غنی سازی 20 درصد را متوقف می کرد هنر ایران در این بود که از این مورد امتیازات زیادی گرفت. البته برای تولید برق هسته ای غنی سازی با غنای 3.5 درصد کافیست.
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      کساني که فکر مي کنند منظور آقاي روحاني چهره هاي داخلي بود، سخنان ايشون رو درست گوش نکردند. کاملا واضح بود دارند به کري طعنه مي زنند
    • فرید A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      دوستان عزیز من یک سوال دارم ما اگر غنی سازی رو برای تولید برق، نیازهای پزشکی و صنعتی میخوایم پس چرا آقای جلیلی 6 سال بر روی غنی‌سازی 20% پافشاری کرد و ما رو به روز سیاه نشوند؟! غنی‌سازی 5% کل نیازهای کشور ما رو تامین میکنه، غنی سازی بالاتر از 20% یعنی ساخت کلاهک اتمی؛ خواهش میکنم نظر من رو منتشر کنید.
    • علی A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      69 7
      نظامی هم نظامیهای اونها جمله را داشته باش تو را به اعتقاداتت:"چگونه می خواهید یک اشتباه را برای مردی توجیه کنید که قرار است آخرین نفر باشد که در این جنگ کشته می شود؟ "
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      18 41
      دوستی که میگه جا برای انبار بیش از 200 کیلو اورانیوم 20 درصد نداریم !!!!! میدونید چقدر جامیخواد این 200 کیلو ؟ حداکثر یک حجم 10 لیتری . اینقدر جا نداریم واقعا !!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      36 19
      جواب به فرید::::::: مگر جلیلی چه کار ست؟ که از پافشاری جلیلی میگویید!جلیلی فقط یک مذاکره کنند بود که باید سیاست ایران را در قبال مسائل هسته ای پیش می برد الانم سیاست ایران در قبال انرژی هسته ای عوض شده یعنی به کم قانع شدیم و این ربطی به دولت نداره .(من نه طرافدار جلیلی هستم نه دشمن دولت )
    • علیا IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      28 10
      آقای فرید من اصلا از روند سیاسی در دوران احمدی نژاد خوشم نمیومد و طرفدار شخص جلیلی هم نیستم. بلکه طرفدار توافق ژنو هستم. اما با شانتاژ و دورغ مخالفم. اولا 6 سال نبود که ما غنی سازی 20 درصد داشتیم. ما نیاز به سوخت 20 درصد داشتیم که به ما ندادند و بعدشم ساز و کار سانتریوژ ها برای 20درصد تغییر پیدا کرد و به اندازه دوبار سوخت گذاری در تهران 20 درصد تولید شد. بعدشم 20 درصد دیگه تعطیل شد اما ساختارها ی این غنی سازی باز نشد. کلا موضوع 20 درصد 2 یا 3 سال هست که وارد پرونده شده اونهم به دلیلی که عرض کردم. پس خواهشا به خودمون احترام بذاریم. به نظرم شما کسی هستی که میخوای طرفدارای آقای روحانی و ظریف رو به عنوان انسانهایی نادان و بی اطلاع نشون بدی.
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      24 1
      جنابی که میگی سیاست ما این بوده حالا قانع شدیم!!!! اینو چی میگی؟؟»» ظریف: اکثر تعهداتی که ما دادیم را تا حالا انجام می​دادند ولی صدایش را در نیاوردند! وی خطاب به نمایندگان گفت: هم سوخت 20 درصد تا کنون تبدیل می​شده و هم فوردو زیر نظر آژانس بوده منتها کسی گزارشی از آن نمی​داده است
    • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      16 33
      آقا فرید!!! کی گفته نیازهای پزشکی با اورانیوم 5 درصد حل می شه؟!!! اتفاقا رآکتور تهران که رادیو-دارو تولید می کنه با اورانیوم 20 درصد کار می کنه. اظهار نظرهای اتوبوسی هم حدی داره!!!! انگار نشسته توی اتوبوس با چند تا مردم کوچه و بازار حرف می زنه!!!!
    • نادر A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      37 5
      کلا منظور ایشون نظامی ها بودند در ایران که پست هایی مثل شهرداری یا نمایندگی مجلس دارند.
    • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      27 1
      ایـــــنـــهــمه ســـر مــســائل هــســته ای تــاوان دادیم آخــرش نفهمیدیم برای مصارف صلح آمیز اورانیوم تا چند درصد باید غنی بشه؟؟!! بابا یه کارشناس نیست جواب بده؟
    • رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      9 40
      زمانی که ما 20 درصد نداشتیم غرب حاضر به 3 درصد هم نبود ولی با مقاومت مردم و دکتر جلیلی و تلاش شهید شهریاری به غنی سازی 20 درصد رسیدیم و غرب مجبور به پذیرش 5 درصد شد
  • حمید IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    دمتون گرم خوب مردم رو سرکار گذاشتین منظور رییس جمهور آقای قالیباف بودجان مادرتون تو سایت بذارین
    • زارع IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      توهم اگر ترشی نخورده بودی یک چیزی میشدی. بابا کاملا مشخصه که منظورش جان کریه .
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      86 3
      آقای قالیباف هیچ اعتراضی به مذاکرات نداشته و از طرفداران دولت فعلی است؛ منظور ایشان برخی از فرماندهان و نظامیانی هستند که در چند روز گذشته مذاکرات را در پایگاه های خود زیر سوال بردند. ولی هر چه هست منظور ایشان داخلی ها هستند نه آقای کری.
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      29 0
      منظورش هر نظامی بود که بدون اطلاع از مسائل حقوقی بین الملل و بصورت شعار گونه اظهار نظر می کنه.
    • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      4 20
      دانشمند منظورش جان کری بود. قالیباف که از نتیجه ژنو حمایت کرد. کجایی تو؟!
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    54 11
    جالبه نظامی ها خیلی در سیاست امریکا هم حضور دارن! جان مک کین هم نظامی و افسر نیروی هوایی بوده. ایزن هاور رییس جمهور هم که ژنرال جنگ دوم بوده. کالین پاول وزیر خارجه هم فرمانده جنگ خلیج فارس اول بوده!
    • مرد غارنشین IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      47 1
      جالبتر از حضوری نظامی های آمریکا در سیاست حضور نظامی های ما در اقتصاد و تجارت و عمران و مخصوصا صنعت پتروشیمی هستش
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      19 1
      حتی توی هواپیمایی هم بیشتر خلبان های هواپیماهای مسافربری ما از نظامی ها هستن
  • پدرام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    250 3
    آخه کج فهمی تا چه حد؟؟؟ آخه مغالطه تا چه حد؟؟؟منظورشون اون نماینده ی مجلسی بود که سابقه ی نظامی هم داره و علیه مذاکرات موضع گرفت اما «ان پی تی» رو هم فارسی هم انگلیسی نوشت: «ام پی تی»!!! منظورش این بود اونایی که تا این حد هم اطلاع از جریانات ندارن میان اظهارنظرهای تخصصی میکنن!!
  • نما IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    113 2
    جان كري هم حقوقدان هست.نگاه كنيد به سوابقش در ويكي پديا
  • حسین 2007 IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    264 3
    اتفاقا منظورش همین سردارهای وطنی خودمونن
  • محمد A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    35 10
    میخواهید باور بکنید یا نه این جان کری ریشه ایرانی دارد
    • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      64 0
      ریشه که نه...اما شاخ و برگش ایرانی شده؛ چون دامادش ایرانیه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      46 0
      ریشه که نه ، داماد ایرانی داره
    • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      4 42
      باز چند تا جوون خام جو گیر شدن و اوباماو کری شدند کعبه آمالشان این کار افراط نیست ای کاش جوان بداند و پیر بتواند
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    47 2
    خبرانلاین، این اصطلاحی بود که در برنامه های تبلیغاتیش آقای روحانی بکار برد. گفت من یک حقوقدان هستم نه یک سرهنگ. کلا این جمله رو زیاد تکرار کرده. اون زمانها جان کری چیکاره بود؟!
  • بی نام CA ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    104 2
    اي خداي محمد، بسيار واضح بود منظور ايشان از بيسوادي، نماينده محترمي بودند كه ان پي تي را ام پي تي خوانده و نوشته بودند، و به جاي هفتاد مليون ايراني فكر مي كنند.از شما اين طور ماست مالي كردن بعيد بود خبر آنلاين، نام هم ببرم؟ جناب آقاي كريمي قدوسي مد نظر رييس محترم جمهور بودند.
  • میلاد A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    25 2
    کاملا مشخص بود به شوخی گفتن و خودشون هم موقع گفتنش خنده‌شون گرفته بود. فکر نمیکنم منظورشون کس خاصی بود و فقط چون این جمله شون معروف شده بود تکرار کردن
  • رکسانا IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    42 4
    چقدر مغالطه و سفسطه گری!!!! یعنی مردم و کاربرهای خودتون رو تا این اندازه بی سواد و نادان فرض کردین؟ منظور ایشون از به کار بردن واژه "سرهنگ" کاملن مشخصه! پدرام حمید خیلی خوب به این موضوع اشاره کردن. در ضمن جان کری علاوه بر سوابق نظامی و سیاسی، یک حقوقدان برجسته نیز هست!
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      8 18
      همون حقوقدان برجسته گفت ما تو ژنو هــیــچ حق غنی سازی برای ایران قائل نشدیم! اما آقای ظریف گفت این حق رو ان پی تی به ما داده!!! در صورتی که توی ان پی تی هم همچین چیزی نیومده«««« بعد گفتن به مگه حق ساختن نیروگاه اومده و فلان و فلان!!!.......فکر کنم تو ان پی تی ذکر شده که بقیه کشورها می تونن کمک کنن به بقیه کشور های عضو برای دسترسی به انرژی صلح آمیز، مثلا اونا برای ما غنی کنن بدن دست ما... این آمریکایی ها هم منظورشون همینه دقیقا اما نمیدونم ما چرا هی خودمون رو میزنیم به یه راه دیگه؟!
  • امین A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    32 3
    به نظر من جان کری خیلی درست میگه که حق غنی سازی در ان پی تی ذکر نشده چون با این کلمه هر کشوری که عضو باشد می تواند بمب بسازد گفته شده استفاده از انرژی صلح آمیز یعنی همان 5 درصد که به ایران تو توافق اجازه دادند . بنابراین بهتره مغلطه نکنیم.
    • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      9 19
      جان کری چند بار با تاکید گفت ما هیچ حق غنی سازی به ایران ندادیم! تکرار می کنم هیچ حقی!!!!! یعنی بعد از 6 ماه همین 5 درصد هم باید جمع کنید!...اینا از اول همین حرفشون بود که ما غنی میکنیم میدیم دست شما...احتیاجی نیست شما غنی سازی رو تو ایران انجام بدید!
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    93 1
    منظور رییس جمهور محترم جناب کریمی قدوسی نماینده محترم مشهد بوده است
  • سعید1 A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    8 1
    تو ذهنم اسم خیلیها رفت از جمله شریعتمداری و حتی شاید همین جان کری و نتیاهو. اما بگمانم بیشتر در آن لحظه ایشان قصد مزاح و یادآوری سبب اعتمادی که رای دهندگان بهش داشتند و بدان صفت معروف شد را داشت تا تقابل با شخصی خاص. کما اینکه چندین بار از شعار روحانی مچکریم هم یاد کرد.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 0
    در ضمن خواهش میکنم راهی که برای عده ای در این مملکت رفته شده و میروند و با تحلیل و تفسیر جملاتشون براشون ربوبیتی ساخته میشود برای فرد دیگری نروید. به همین دلیل و از حیث موضوعی به مطلبتون 1ستاره امتیاز بمعنی بسیار ضعیف دادم
  • دانا A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    9 33
    يك سرهنگ بودن افتخار است كه شايد بدست اوردنش راحت نباشد ولي همه حقوق دان هستند
    • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      13 2
      هر چیزی جای خودش افتخاره سرهنگ بودن در نیروهای نظامی مسلماً افتخاره و حقوقدان بودن در کارهای حقوقی مثل هر شغل هر کسی باید جای خودش باشد
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      15 4
      طرز تفکر یه سرهنگ رو هیچ وقت نمیشه عوض کرد! همیشه همه چیز رو نظامی میبینه و راه حلی بجز جنگ نداره!!!
    • بی نام EU ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      5 0
      جان؟ همه حقوقدان هستند؟ ممنونم که این مطلب جالب را به اطّلاع ما رساندید!
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 2
    خبر آنلاین لطفا، فیلم آن قسمت از صحبت های دکتر روحانی را منتشر کند.
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    37 1
    باباجون خبر آنلاین نمی خواد رو رسات باشه منظور سرداران وطنی بود که ان پی تی را ام پی تی می نویسند :دی
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    24 0
    كاري به داستان هاي امروز ندارم ، اما جان كري يك قهران ضدجنگ در امريكا مي باشد و سوابقش هم محترم ، همانطور كه سرهنگ هاي خودمان سوابقشان براي ما محترم است . اما ملاك عمل امروز است و اين سرهنگهاي ايراني و امريكايي نبايد در عرصه سياست سرهنگ گونه رفتار كنند . هروقت خدايي نكرده جنگ شد آنوقت مي توانند براي هم رجز بخوانند پس تا آن موقع به احترام جواد ظريف و حسن روحاني سكوت كنند
  • مهدی A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    11 53
    من هنوز موندم که جناب روحانی که لباس دین و اخلاق رو بر تن دارند چطور در مناظره ها آقای قالیباف رو به صورت توهین آمیزی سرهنگ خطاب کردند و این رویه رو هم همچنان ادامه میدن. این مشخص میکنه که این حرفا و کارا برای رضای خدا نیست و مسائل دیگری نشات میگیره مثل قدرت طلبی. اگه رضای خدا در نظر ایشون بود ادبیاتشون فرق میکرد. ان شاء ا... خدا ما رو به راه راست هدایت کنه.
    • پرنیان A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      23 3
      مگه قالیباف نظامی نیستن؟ این کجاش توهینه؟ شما برید از اون کسی که بگم بگم راه انداخت و ممه رو لولو برد و آب بریز همونجایی که می سوزه انتقاد کن؛ همونی که تو هشت سال به ویژه از نظر اقتصادی خیلیا رو زمین گیر کرد و اقتصاد و روابط بین الملل رو به خاک سیاه نشوند انتقاد کن
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      8 4
      اصلا آقای قالیباف اظهار نظر خاصی در این مورد نداشتن که بخوان مخاطب جناب رییس جمهور باشن!
    • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      6 1
      اینکه منظور آقای روحانی کی بوده نمیدونم، اما میدونم که آقای قالیباف از اول از این مذاکرات حمایت می کردند و بعد از توافق هم تشکر کردند و این در سایت فردا کاملا مشهوده.
  • بوشناس A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 45
    منظورش به معاون اولش بود
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    24 0
    نماینده مجلس شورای اسلامی سردار جواد کریمی قدوسی http://khordadnews.ir/news/27649
  • حیدر A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    21 0
    منظور ایشان در جریان انتخابات آقای قالیباف و امثال ایشان بود. بعد از انتخابات هم تمام کسانی که نظامی اند و در کارهای سیاسی و حقوقی دخالت ناشیانه ای دارند. به نظر من چندان به جان کری ربطی نداشت و منظور ایشون از لحنشون پیدا بود که خطاب به سرهنگ های خودمون بود.
  • علی DE ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    10 29
    من متاسفم برای آقای روحانی که به نظامیان این مملکت که جونشون رو کف دستشون گذاشتن برای دفاع از وطن توهین می کنه...اگر کسی من غیر حق به سرداری رسیده واز این فرصت سوء استفاده می کند دلیلی ندارد آقای روحانی به نظامیان این مملکت توهین کند،من نظامی ،سرهنگ دانشکده افسری وهدفی جز خدمت به کشور ومردمم ندارم ودزد هم نیستم ورانت هم نمی خورم وهنوز گرد وخاک جبهه وجنگ بر تنم هست شما آقای روحانی ،آقای حقوق دان به چه مجوزی بخودت اجازه توهین بما می دهی؟ ............................
    • الله کرم A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      21 0
      یکی از همسایه های ما 8 سال رزمنده بودن و الان هم جانباز هستن کارهای اجرایی که به ایشون پیشنهاد میشه رو قبول نمیکنه و میگه من اگه کار خنثا کردن مین هم باشه تا پای شهادت هم هستم ولی کار ریاست و این چنینی بلد نیستم نمی خوام برم مدیون مردم باشم؛ آره ما مدیون نظامیایی که به کشور خدمت کرده و می کنن هستیم ولی این دلیل نمیشه بیان در سطح کلان وارد حیطه هایی بشن که تخصص ندارن؛ این توهین نیست هرکسی هرجوری که تخصص داره باید خدمت کنه حالا چه نظامی باشه چه غیر نظامی
    • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      3 0
      دوست عزیز احترام شما سر جاش ولی اگر یک مهندس برجسته که برای مردم خانه میسازد بیاید در اتاق عمل جراحی قلب دخالت کند قطعا به او میگویند جناب مهندس شما در این امر دخالت نکن و به کار ساختمان سازی که در ان سوابق درخشانی داری بپرداز... این توهین به مهندس نیست بلکه یاداوری تفکیک مشاغل و تخصص هاست. اگر حقوقدان ها و سیاسیون در مسایل تخصصی نظامی دخالت کنند هم نظامیان وظیفه دارند به انها یاداورری کنند که تخصص آنها سیاست و حقوق است و این توهین به حقوق دان ها نیست. توی مملکت ما هر حرفی شده توهین و به یک قشری بر میخوره !!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    7 18
    من طرفدار روحانی هستم ولی با وجود این همه سرهنگ و سرگرد در کشور این لفظ ایشون درست نیست.
    • زهرا IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      10 3
      لفظ ایشون مشکلی نداره فکر کنید سوپور محلتون به بچتون بخواد درس یده بهش نمیگید مگه تو معلمی اونوقت به معلما باید بربخوره؟؟!!!
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    14 0
    منظور ایشان تمام کسانی که نظامی اند و در کارهای سیاسی و حقوقی دخالت ناشیانه ای دارند.
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    24 0
    منظور ایشون نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی بود که قبلاً فرمانده بسیج مشهد بوده و در طرحی که به مجلس و علیه دولت داده، "ان پی تی" را "ام پی تی" نوشته!! و خبرش توی سایت ها هست...
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    12 1
    برادران سرهنگ!!!!!!
  • بابک IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    16 1
    اونهایی که انقدر نگران اورانیوم و درصد غنی سازی هستن و توافق رو نقد می کنند، آیا موضوعات دیگر رو هم میبینند؟ درصد فقر رو؟ در یک توافق باید یک چیز داد و یک چیز گرفت. ما برای فعالیت صلح آمیز هسته ایمون اصلا نیازی نداریم به غنی سازی 20 درصد. حالا بگذریم از اینکه دولت قبلی با بی توجهی به تحریمها و سیاست مثلا مقاومتی، اونقدر موضع مارو ضعیف کرد که حالا برای رفع هر کدوم از همون کاغذ پاره ها باید یک امتیاز بدهیم. اما تیم مذاکره کننده ی ما با درایت کامل ضرر ها را به حداقل رسانده
  • مقصود شجاعی A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    7 1
    اولا منظور دکتر روحانی منتقدین داخلی این توافق بود دوما این یک هنر است که تیم مذاکره کننده ما تونستن اون شفافیت لازم را ایجاد کنند و امتیاز های جالبی بگیرند ثالثا ما که نمیخواهیم بمب بسازیم پس چه لزومی داره با این همه نا واضحی رو درصد های بالای غنی سازی پافشاری کنیم با خواندن متن توافق نامه بسادگی میشود فهمید که دکتر ظریف و اقدامات تیم ایشان ترجمان عملی فتوای رهبر معظم انقلاب بود.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    10 1
    کنایش به mpt و مجلس بود برادر!
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 1
    اقای روحانی منظورش سردار بود گفت سرهنگ البته چهت ملاحظات سیاستمدارانه
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 10
    امریکا سراسر تاریخش چیزی جز جنایت و حمایت از تروریست ها نبوده. میگید نه تنها یه نمونه بیارید که امریکا به نوعی از تروریست های تندرو حمایت نکرده باشه. دو نمونه نه فقط یکی هم باشه کافیه!!
  • ازناب IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 0
    بد نبود اگر این 3 خبر نگار از آقای حیدری روش مصاحبه را یاد می گرفتند و این همه تعریف و تمجید الکی نمی کردند متشکرم
  • ليلي A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 0
    اصلا منظورش به خارجي ها نبود. مگه نشنيديد بعدش چه تيكه ي باجالي به آقاي كريمي انداخت كه ان پي تي رو نوشته بود ام پي تي!!! و صدوده نفر از مجلسي ها هم امضا كرده بودن!!! آقاي روحاني صريحا گفت كه اگه يه سرهنگ اشتباه كنه طوري نيست، اما از يه حقوقدان واقعا بعيده! شما چرا گوشاتون نمي شنوه؟
  • حقيقت IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 4
    با سلام /قاليباف و جليلي و رضايي هر سه از فرماندهان عملياتي جنگ بوده اند كه بارها تا مرز شهادت پيش رفته اند اما ديگراني كه شعار حضور در جنگ داده وافتخار آن را بيان مي كنند در آن روزهاي سخت شلمچه و فاو و فكه و مهران در كدام سنگر بتوني نظاره گر اوضاع بودند چرا از قافله ي شهادت باز ماندند ؟
  • محسن A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 4
    عزیزانی که فکر می کنند ما امتیاز گرفتیم یا اینکه انبارهای ما پر شده و دیگر جانداریم، گول نخورید. اگه قرار بود در 3/5درصد توقف کنیم، افزایش سانتریفیوژ نداشته باشیم، اورانیوم 20% را تقلیل کنیم که همون 6 سال پیش دکتر جلیلی توافق کرده بود. آقای روحانی دفعه قبل بعنوان مذاکره کننده فعالیت هسته ای را تعلیق کرد و این دفعه بعنوان رئیس جمهور
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    1 4
    اگر داشتن انرژی هسته ای نشانه قدرت است چرامانبایدداشته باشیم امااسراییل وجدیدا عربستان باحمایت امریکاآری؟به این مسئله فکرکنید.درکل نشانه های فریب رادرتک تک سلولهای چهره یک حقوقدان وفیلسوف میتوانتشخیص داداماچهره یک سرهنگ ویاهرنظامی دیگرمعمولاهمان خودواقعیست.
  • ستار A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 2
    میگن به مرگ بگیر تا به تب راضی شه باید تا بیست درصد میرفتیم تا به 5 درصد قانع بشن یادم نرفته که آنها تحمل 100 ساتریوفیوژ تحقیقاتی رو نداشتن و به تعلیق کشیده شد انصاف بود روحانی تقدیری از دولت گذشته بابت دستاورد هسته ای انجام می داد چرا که دولت یازدهم چیزی رو معامله کرد که دستاورد دولت قبلی بود.