محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با روزنامه ایران درباره تاثیر توافق ‍ژنو در حوزه اقتصاد، اظهار نظر کرد.

*این توافق با حفظ خطوط قرمزی که رهبری تعیین کرده‌اند اتفاق افتاده است و جای تقدیر و تشکر از مذاکره‌کنندگان دارد. 

بحث هسته‌ای و تحریم‌ها سرنخ حل بسیاری از مشکلات اقتصادی است و دولت که وعده حل مشکلات اقتصادی را داده بود، بدون حل این بخش نمی‌توانست شعارها و برنامه‌ها را محقق کند. دولت نیز این گره اقتصادی را پیدا کرده و با بازکردن این گره معضل اقتصادی هم حل خواهد شد.

*استناد صحبت‌های ما باید به مذاکره‌کنندگان خودمان باشد که به فرمایش مقام معظم رهبری بچه‌های انقلاب هستند، مشاهده کردیم در مدت کوتاهی آن‌ها چه دستاوردهایی برای ما آوردند. و به خاطر همین موفقیت، آقای رئیس‌جمهور نامه‌ای به محضر رهبری نوشتند و مقام معظم رهبری هم از دولت و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای تشکر کردند و این اتفاق را تبریک گفتند.
اینکه مثلاً به سخنان وزیر خارجه یا رئیس‌جمهور امریکا استناد کردن درست است؟

*متأسفانه این گونه عمل کردن خیلی بد است که به نیروهای انقلاب و نظام بی‌توجه باشند و هر جا به نفع‌شان بود به حرف بیگانگان استناد کنند و هر موقع هم مصلحت سیاسی‌شان اقتضا کرد به حرف‌های آن‌ها اتکا نکنند. به هرحال هیچ وقت حرف‌های آن‌ها قابل اتکا نیست چه در راستای سیاست ما باشد یا نباشد نباید به حرف‌های آن‌ها توجه کرد.
* باید این موضوع را توجه داشته باشیم که نمایندگان رسمی ما به ژنو رفتند و با آن‌ها (1+5) صحبت کردند. به هر حال منشور این توافقنامه در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها وجود دارد و می‌دانیم که در این توافق حق غنی‌سازی برای ایران امضا شده است و این اتفاق بزرگ و مبارکی است که کام مردم ما را شیرین کرده است. ما نمایندگان نیز این اتفاق بزرگ را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت شریف ایران تبریک می‌گوییم.
/27212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =