محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان همراه با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای فردا با حضور در صحن علنی مجلس توضیحاتی را درخصوص مذاکرات ژنو به نمایندگان ارائه خواهند داد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امورخارجه که روز گذشته در دیدار با علی لاریجانی گزارشی از روند و توافقات صورت گرفته ژنو به رییس قوه مقننه ارائه داده بود، {اینجا} در راستای تعامل با این قوه فردا نیز در صحن مجلس حاضر خواهد شد.

براساس آنچه محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، در پایان نشست علنی امروز مجلس اعلام کرد در جلسه علنی فردای مجلس قرار است محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در پارلمان حضور یابد و گزارشی از نشست اخیر ایران با 1+5 و توافقات هسته‌ای ارائه دهد.

محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس هم پیش از پایان جلسه علنی، گفت: فردا آقای ظریف در جلسه علنی مجلس حضور می‌یابد که در این نشست نیز سه تن از نمایندگان قرار است به قید قرعه سخنرانی کنند، لذا نمایندگانی که تمایل دارند در این نشست صحبت کنند، پیش از آغاز جلسه علنی ثبت‌نام خود را انجام دهند.

صحن علنی مجلس البته امروز فارغ از اعلام این خبر و نطق‌های هسته‌ای نمایندگان، با تجمع نمایندگان اطراف معاون پارلمانی وزارت امورخارجه نیز همراه بود که سوالاتی را درخصوص مفاد توافقنامه داشتند.

قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه در پاسخ به انتقادات برخی نمایندگان و همچنین سوالات مطرح شده در مورد تفاهم‌نامه توضیحاتی را به آنها ارائه کرد.
بنا به آنچه ایسنا به نقل از محمد اسماعیل نیا نماینده کاشمر گزارش داده است، قشقاوی در پاسخ به سوالات نمایندگان، مطرح کرد که

خروجی مذاکرات یک برنامه است که دو طرف ملزم به اجرای آن در طول شش ماه آینده شدند. علاءالدین بروجردی نیز در این رابطه گفت که صحبت برخی نمایندگان بر روی واژه‌های تفاهم نامه بود که توضیحاتی به آنها ارائه شد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 37
    درود بر نمایندگان که پیگیر حق ملت هستند.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    22 1
    بنده خدا چند بار باید توضیح بده.بعضی از نماینده هاظاهرا نمیخواهند بفهمند چه گذشته.
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 36
    آقا سوال شود كه ما واقعا وخدايي چه توافقي كرديم ! در گزارش ها وحتي خبر 30/20 كه اعلام ميشد همش تعليق وقطع فعاليت بوده چرا طوري ديگر گزارش ميدهند اين حق مردم ايرانه.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    31 2
    مجلسیها وزیر عزیز را راحت بگذارید
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    17 1
    من نگران کمر ظریف در پس فردا هستم!
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    26 2
    درود بر ظریف عزیز
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    3 0
    فقط یک سوال!! نمایندگان محترم مجلس که خیلی هم به فکر حق و حقوق مردم هستند توی 8 سال گذشته کلا چند بار مسوولان دولت قبلی را برای سوال و بازخواست به مجلس احضار کردن؟؟!!!!!