مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 5 آذر 1392

روزها پشت سرهم می‌گذرد؛ دنیا باید در عالم کودکیشان به تندی سپری شود اما روزها کش می‌آیند. آن‌قدر روزهای تکراری می‌آید و می‌رود که انگار امروز با دیروز فرقی ندارد. امروز هم به مانند روزهای قبل رهگذران با تعجب و ترحم نگاهش می کنند و گوش‌هایش پر از صدای ترحم‌آمیز مردم غریبه و چشم‌های کم بینایش شاهد نگاه منتظر و نگران اطرافیانش است. هرچه در ذهن کوچک خود کاوش می‌کند، نمی‌تواند پاسخی برای علامت سوال‌های ذهن پیدا کند اما همه سوال‌ها در برابر علامت سوال بزرگی به نام «گناه من چه بود؟» رنگ می‌بازد. آینده‌اش از حالش مبهم‌تر است و نمی‌داند در دنیایی که عقلشان به چشمشان است چگونه امید به زندگی ببندد.
گاهی دردی به سراغت می‌آید، جسم ضعیفت مریض می‌شود و به دنبال مداوایش می‌گردی. اما دردهایی است که روح، روان و جسم را با هم می‌سوزاند، هر چه سعی می‌کنی پنهانشان کنی، نمی‌شود، زخم‌ها نمایان است، جزیی از زندگیت می‌شود و از آن روز تو باید با این دردها و زخم‌ها زندگی کنی بدون هیچ مرهمی که زیبایی‌ات را به تو برگرداند! حالا تصور کن قربانی خشم افرادی که با اسید آرام می‌شوند، یک طفل خردسال باشد. طفلی که یا خود قربانی اسیدپاشی فردی کینه توز شده یا در صحنه خشونت حضور داشته و حالا مادرش به کابوس‌های شبانه‌اش بدل شده است.
به گزارش ایسنا، کودکان شادند و بازی‌های کودکانه آنها حتی بر خرابه‌های زندگی ادامه دارد اما کودکانی هستند که زندگی‌شان توسط افراد دیگر با اسید خراب شده است. یکی از این کودکان رعنای شش ساله است، او که به همراه مادرش در نیمه‌های شب قربانی اسیدپاشی شد، این روزها به مهدکودک می‌رود، اما به جای دغدغه مدادرنگی و کاغذ کادو نگرانی‌اش چروک چهره و نداشتن مو است.
سمیه، مادر رعنا در تشریح تاثیرات اسیدپاشی روی رعنا به ایسنا می‌گوید: رعنا بسیار پرخاشگر و حرف گوش نکن شده و به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار می‌خواهد به همه ثابت کند که مشکلی ندارد، به طوری که هنگامی که سعی می‌کنیم در برخی مواقع مراعاتش را کنیم واکنش جدی نشان داده و با پرخاشگری اعتراض خود را نشان می‌دهد.
این زن که خود نیز قربانی اسیدپاشی همسر معتادش شده می‌گوید: در شب حادثه رعنا در کنار من در حال شیر خوردن بود که همسرم اسید را روی ما ریخت و هنگامی که من با داد و فریاد به حیاط خانه آمدم هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که گریه رعنا نیز به دلیل سوختگی باشد و فکر می‌کردم که این طفل که آن موقع کمتر از دو سال داشت از صدای فریادهای من ترسیده و گریه می‌کند و این دیر رسیدن و بی‌توجهی به رعنا سبب شد که چشم راست این دختر کاملا از بین برود به گونه‌ای که پزشکان نسبت به تخلیه این چشم اقدام کردند.
سمیه با بیان اینکه تنها آرزویش، کاشتن مو برای رعنا و نصب پروتز چشم برای این دختر است، گفت: پزشکان به دلیل سن پایین رعنا عنوان کردند که نصب پروتز غیرممکن است اما کاشتن مو یکی از اهدافی است که به نظرم باید قبل از رفتن رعنا به کلاس اول اجرایی شود. چرا که قطعا بچه‌ها به رعنا به دلیل کچلی و نداشتن چشم می‌خندند.
این قربانی اسیدپاشی با بیان اینکه پزشکان عنوان کردند که سن رعنا برای کاشت مو کم است، گفت: گذاشتن کلاه‌گیس علاجی باشد تا رعنا بزرگتر شود تا بچه‌ها در مدرسه به او نخندند و من نمی‌دانم که بچه‌های مردم چه زمانی بزرگ می‌شوند و یاد می‌گیرند به بچه‌های دیگر که ممکن است از لحاظ ظاهری با آنها فرق داشته باشند، نخندند.
پانیذ که این روزها او نیز به پیش دبستانی می‌رود و خود را برای آموزش‌های بیشتر آماده می‌کند نیز یکی دیگر از قربانیان بی‌گناه اسید پاشی است. دختربچه‌ای که هنگامی که کمتر از سه سال سن داشت، قربانی کینه‌توزی زنی شد که با پدرش در ارتباط بود و هنگامی که این زن با سه لیتر اسید در صدد آن برآمد که مادرش (طاهره) را از سر راه خود بردارد او نیز قربانی اسیدپاشی شد.
پانیذ با اینکه کمتر از رعنا آسیب دیده اما از ناحیه لب و قسمتی از پا و صورت دچار سوختگی شدید شده و هنگامی که همکلاسی‌هایش از او در مورد جراحتش می‌پرسند او می‌گوید که با چای داغ سوخته است.
طاهره در مورد دخترش می‌گوید: پانیذ پیش از این هنگامی که از او می‌پرسیدند صورتت چه شده می‌گفت که از دوچرخه افتاده و حتی به برخی دیگر می‌گفت که با چای داغ سوخته اما حالا یاد گرفته است که یک پاسخ یکسان برای سوال‌کنندگان بیاورد و در برابر سوالات مخاطبان می‌گوید که با چای داغ سوخته است.
آرین هشت ساله بزرگتر از پانیذ و رعناست، او تنها پنج سال داشت که مادرش قربانی اسیدپاشی پدربزرگش (پدر پدرش) شد و هنگامی که مادرش به بهانه آوردن هدیه آرین نزد پدربزرگش رفت این مرد به جای هدیه اسید به او داد. با سن بیشترش دغدغه و نگرانیش از جنس دیگری است، این روزها دغدغه آرین از پیداکردن کلاه‌گیس مناسب و یافتن پاسخی واحد برای سوال‌کنندگان بزرگتر است.
او مدتی است که کابوس جدایی از مادرش را می‌بیند چرا که مدتهاست خانواده پدری‌اش که مادرش را به این روزگار انداخته‌اند به دنبال حضانت این طفل هشت ساله هستند و آن‌گونه که معصومه (مادر آرین و قربانی اسیدپاشی) می‌گوید آرین این روزها از ترس جداشدن از مادرش شب و روز برایش معنا ندارد و بسیار وابسته شده و حتی اگر او را برای لحظه‌ای از خود جدا کند تصور کند که خانواده پدری‌اش برای بردن او به خانه خواهند آمد.
شنیده‌ایم که می‌گویند کودکان شیرینی زندگی هستند و عصای دست والدینشان در زمان پیری می‌شوند اما این کودکان که خود قربانی اسیدپاشی شده‌اند خود نیازمند عصای محکمی هستند تا با تکیه بر آن کودکی پرمخاطره‌شان را سپری کنند و به آینده نامطمئن‌ خود چشم امید بدوزند.

 

مرد قاتل در ساری دستگیر شد
ماموران پلیس آگاهی مازندران موفق شدند، پس از گذشت چهار روز از کشف جسد مردی در داخل خودروی شخصی‌اش، قاتل این مرد را شناسایی و دستگیر کنند.
به گزارش ایسنا، در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در ساعت 9:45 روز چهارشنبه گذشته مبنی بر کشف جسد مردی 38 ساله در داخل پژو پارس در یکی از روستاهای حومه‌ی شهرستان ساری، ماموران پاسگاه انتظامی فریم سریعاً به محل وقوع جنایت عزیمت کردند.
ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه با جسد خون آلود فردی 38 ساله که در پایین صندلی عقب پژو پارس رها شده بود مواجه شدند.
در ادامه با توجه به نظریه پزشکی قانونی و تایید قتل این فرد، پرونده برای رسیدگی بیشتر و شناسایی قاتل یا قاتلان به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.
ماموران پلیس آگاهی مازندران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی موفق شدند سرنخی از رد یک زن را در این پرونده کشف و در ادامه تحقیقات متهم به قتل 23ساله اهل و ساکن ساری را شناسایی کنند.
ماموران پس از شناسایی مخفی‌گاه متهم به قتل وی را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
متهم به قتل در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس علت و انگیزه قتل را سرقت برشمرد و افزود: پس از سرقت وجه نقد، راننده خودرو را به قتل رسانده و در همانجا رها کردم.
ماموران در ادامه‌ با بازرسی از مخفی‌گاه متهم موفق شدند، آلت قتاله و پول‌های سرقتی آغشته به خون را کشف و ضبط کنند.
متهم پس از تشکیل پرونده با تشریح صحنه قتل برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

کاروانسرایی در بازار بزرگ رشت آتش گرفت
شب‌گذشته یک کاروانسرا در بازار بزرگ رشت دچار آتش‌سوزی شد و خساراتی برجا گذاشت.
در پی تماس شهروندان با سامانه 125 در ساعت 23:30 دقیقه دوشنبه شب‌ آژیر ایستگاه‌های 8 و 2 و 1 از سوی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت به صدا درآمد اما به جهت موقعیت حساس مکان آتش‌سوزی ایستگاه‌های دیگر آتش‌نشانی با 37 خودرو و 78 آتش‌نشان بی‌درنگ به سوی محل حادثه در بازار بزرگ راسته ماهی‌فروشان شتافتند.
کریم مکرم رفتاری، معاون حوزه عملیات آتش‌نشانی رشت به ایسنا گفت: یک کاروانسرای دو طبقه با قدمت زیاد که بخشی از آن برای نگهداری و فروش طیور و پرندگان و انبار استفاده می‌ شد به علت نامشخصی دو شنبه شب‌ آتش گرفت.
سربندی 300 مترمربعی کاملا غرق در شعله‌های آتش بود و دود بسیار زیادی از آن متصاعد می‌شد، در نتیجه حریق به سربندی چند مغازه ماهی‌فروشی و همچنین خواروبار فروشی همجوار نیز سرایت کرد اما با سرعت عمل آتش‌نشانان از پیشروی حریق جلوگیری به عمل آمد.
رفتاری با اعلام اینکه آتش‌سوزی از پرنده‌فروشی شروع شد افزود: به واسطه قدمت زیاد و یکپارچگی و استفاده از مصالح قابل اشتعال از جمله چوب در سربندی این مکان و عدم‌وجود دیوارهای آتش‌بُر دامنه حریق در چند دقیقه به شدت گسترش و به قسمت‌هایی از مکان‌های همجوار سرایت پیدا کرد که با شعله‌های آتش و دود بسیار غلیظ همراه بود.
همین امر عملیات اطفاء را برای آتش‌نشانان دشوار کرده بود، نیروهای آتش‌نشانی با توجه به شدت زیاد دود و شعله، به سرعت دست بکار شده و با کشیدن چندین رشته لوله آبدهی از چهار جهت وارد عملیات شدند.
آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه تنفسی و تلاش زیاد از گسترش حریق به اماکن دیگر ممانعت به عمل آورده و سرانجام این آتش‌سوزی را کاملا مهار کردند.
این نکته قابل توجه است که اگر این حادثه در ساعاتی از روز که ترافیک ازدحام جمعیت در آن نقطه از بازار که افراد دست‌فروش و دکاکینی که با پیشروی مسیر منتهی به مدخل‌های ورودی را با ایجاد سد معبر، غیرقابل دسترس می‌کنند، اتفاق می‌افتاد حادثه غیرقابل تصور همچون آتش‌سوزی بازار در تیرماه سال 83 را شاهد بودیم.
علل بروز این آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش‌نشانی این سازمان در دست بررسی است، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

 

دو کارگاه تولید مبل در اتش سوختند
آتش سوزی یک کارگاه تولیدی مصنوعات چوبی در شهرک چهاردانگه با تلاش نیروهای آتش نشانی ایستگاه 12 تهران و شهرک چهاردانگه خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در ساعت 8:20 دقیقه صبح امروز سه شنبه در پی تماس تلفنی تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر رؤیت دود وشعله زیادی که از یک کارگاه تولیدی مصنوعات چوبی به آسمان برمی خاست، ستادهماهنگی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 12 را به محل وقوع آتش سوزی واقع در شهرک صنعتی چهار دانگه در جاده ساوه اعزام کرد.
این ستاد همزمان با اعزام آتش نشانان تهران، وقوع این آتش سوزی را نیز به ماموران آتش نشانی شهرک چهاردانگه اطلاع داد تا آنان نیزسریعا به محل ذکر شده راهی شوند.
قدیر کارگری، معاون عملیات منطقه چهار آتش نشانی تهران در این خصوص گفت: یک کارگاه تولیدی میز و صندلی و مصنوعات چوبی به وسعت تقریبی300 متر مربع مملو از تولیدات چوبی و مقدار زیادی الوار و چوب کاملا آتش گرفته و در حال سرایت به کارگاههای مجاور خود بود بطوریکه دود ناشی از این آتش سوزی از کیلومترها دورتر کاملا نمایان بود.
آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن به محل به دو گروه تقسیم شدند و از دو جهت اقدام به مهار شعله های سهمگین آتش کردند و موفق شدند از گسترش شعله های آتش به انبارهای مجاور جلوگیری بعمل آورده و در نهایت این آتش سوزی را در کوتاهترین زمان ممکن خاموش کنند. در پایان آتش نشانان تهران پس از تحویل محل به عوامل آتش نشانی چهار دانگه، خاتمه عملیات خود را اعلام کرده و به ایستگاه مربوطه بازگشتند.

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر آتش سوزی در یک گاراژ تولیدی مبل بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 62 و 87 بهمراه تانکرآب ایستگاه 62 را به محل این حادثه واقع در کوی یافت آباد، بلوار معلم، نرسیده به میدان الغدیر اعزام کرد.
رحیم عیساوند، رئیس ایستگاه 87 آتش نشانی تهران دراین باره گفت: در داخل گاراژی به مساحت تقریبی 3 هزارمتر مربع با کاربری های مختلف از جمله انبار مبلمان، کمد و صندلی، تعداد زیادی کارگاه های کوچک و بزرگ رنگ کاری و رویه کوبی مبل و تولید میز و صندلی، یکی از این کارگاهها به وسعت تقریبی 150 متر مربع کاملا طعمه شعله های آتش شد.
آتش نشانان دو ایستگاه بلافاصله از طریق پشت بام و همچنین جهات مختلف اقدام به خاموش کردن شعله های سرکش آتش کرده و موفق شدند در یک عملیات سریع و سنجیده، آتش را فرونشانده و از گسترش آتش سوزی به کارگاههای همجوار جلوگیری بعمل آورند.
رئیس ایستگاه 87 آتش نشانی با اعلام این مطلب که علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی درحال برررسی است، تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از افراد حاضر در محل آسیب جانی نرسید ولی خساراتی به اموال این کارگاه تولیدی وارد شد.

فضولک دستگیر شد
رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی از دستگیری شرور سابقه‌دار معروف به فضولک به همراه همدستانش خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حجت نیک‌مرام با اعلام این خبر، گفت: در پی شرارت‌های مکرر باندی در محدوده شهرک‌های شهید باهنر، شهیدرجایی، مهرآباد، رضوی، مهدی‌آباد شهر مشهد به سرکردگی فردی به نام رشید معروف به فضولک موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
با انجام تحقیقات مشخص شد، این شرور خطرناک به همراه فرزندانش با اقدامات مجرمانه متعددی نظیر نزاع و درگیری مسلحانه، ضرب و شتم، زورگیری، عربده‌کشی، قدرت‌نمایی، حمل‌ونقل و نگهداری سلاح‌گرم، ایجاد رعب و وحشت باعث اخلال در نظم عمومی و آسایش شهروندان در این محل‌ها شده است.
در ادامه تحقیقات تیم‌های ویژه پلیس امنیت عمومی، سرانجام موفق شدند، ضمن شناسایی تمامی اعضای مرتبط با این فرد شرور، اطلاعات دقیقی از موقعیت و مخفی‌گاه‌های آنان به دست آورند اما این شرور خطرناک با علم به تحت تعقیب بودنش از سوی دستگاه‌های قضایی و نظامی، همواره مخفی‌گاه‌های خود را تغییر و با همراهی و پشتیبانی ایادیش زندگی خود را سپری می‌کرد.
پس از سه ماه تحقیقات گسترده پلیسی، ‌مخفیگاه متهم در منطقه قاسم‌آباد شهر مشهد شناسایی و روز گذشته در یک اقدام ضربتی با سازمان‌دهی دو تیم از ماموران وارد عمل شدند و با نفوذ در مخفی‌گاه آنها سرکرده باند به نام رشید معروف به فضولک را به اتفاق چهار تن از همدستانش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
در این عملیات ضمن توقیف پژو 405 و پژو پارس در بازرسی از مخفی‌گاه متهمان یک قبضه سلاح کلت‌کمری به همراه چهار فشنگ، یک تیغه‌خشاب، دو عدد تبر، یک قطعه شمشیر، سه قبضه چاقو، 20 عدد چوب و چماق، 12 سیم‌کارت، دوربین فیلمبرداری و آلات و ادوات استعمال موادمخدر کشف کردند.
متهمان با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

 

تخلیه اضطراری ساختمان دو طبقه در مجاورت گودبرداری
ریزش پی ساختمانی دو طبقه در مجاورت یک زمین گودبرداری شده سبب تخلیه اضطراری ساکنان این ساختمان شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با بیان اینکه حادثه ریزش بخشی از دیواره‌های یک محل گودبرداری شده در ساعت 48 دقیقه بامداد امروز سه شنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد به ایسنا گفت: به دنبال این حادثه عوامل گروه نجات 4 به محل حادثه واقع در قیطریه اعزام شدند.
پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که در ضلع غربی قطعه زمینی به مساحت 300 متر مربع که هشت متر گودبرداری شده بود، ساختمانی دو طبقه قرار داشته که به دنبال ریزش دیواره‌های این بخش از محل گودبرداری پی زیر این ساختمان نیز تا حد زیادی ریزش کرده و تخریب شده بود.
وی با اشاره به ایجاد ترک‌های شدید در دیوارهای ساختمان و احتمال ریزش آن افزود: آتش نشانان به سرعت اقدام به تخلیه اضطراری ساکنان این ساختمان کرده و 10 تن از آنان را به فضای باز منتقل کردند.
وی با بیان اینکه این ساختمان کاملا ناامن شده و احتمال ریزش آن در هر دقیقه متصور بود گفت: تخریب پی ساختمان سبب شده بود تا آتش نشانان در حین عملیات صداهای ترک خوردن این ساختمان را بشنوند که خوشبختانه با اقدام به موقع ساکنین نجات یافتند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش نشانان پس از ایمن سازی محل را برای بررسی علت به عوامل شهرداری و مالکان تحویل دادند افزود: آتش نشانان در ساعت 2:27 بامداد امروز به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.
ملکی درباره احتمال سکونت مجدد در این ساختمان نیز تصریح کرد: برابر شواهد موجود و ترک‌های شدیدی که در ساختمان ایجاد شده بود به نظر می‌رسد باید نسبت به تخریب این ساختمان اقدام شود. اما به طور کلی این مهندسان هستند که در این زمینه باید نظر قطعی خود را اعلام کنند.

 

باند بین المللی قاچاق آثار تاریخی در کرمانشاه متلاشی شد/ کشف 32 قطعه عتیقه از دوران مادها
با تلاش شبانه روزی نیروهای اطلاعاتی سپاه استان کرمانشاه 32 قطعه عتیقه از دوران مادها و 11 کیلوگرم ماده مخدر از یک باند قاچاق آثار باستانی و عتیقه کشف و ضبط شد.
به گزارش مهر، نیروهای اطلاعاتی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با زیر نظر گذاشتن دوماهه یک باند قاچاق عتیقه در استان کرمانشاه و رابطین آنها سرانجام موفق به متلاشی کردن این باند قاچاق عتیقه و مواد مخدر در این استان شد.
این بررسی ها سر انجام به دستگیری دو نفر، کشف و ضبط 32 قطعه اشیاء عتیقه از دوران مادها، ضبط 11 کیلو گرم مواد مخدر و فروپاشی سر شاخه های بین المللی این باند قاچاق عتیقه شد.
این قاچاقچیان قصد خارج کردن اشیاء عتیقه از کشور را داشتند که پس از پایان اقدامات اطلاعاتی در یک عملیات دقیق و از پیش تعیین شده دستگیر شدند.
قاچاقچیان در حالی می خواستند قسمت نهایی نقشه خود برای خروج عتیقه ها را از کشور انجام دهند که مردم بسیاری از مناطق استان کرمانشاه در حال مقابله با پیامدهای متعدد زلزله در استان هستند.

 

پژو 206 با 36 میلیون ریال خلافی در قم متوقف شد
پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم پژو 206 را با بیش از 36 میلیون ریال خلافی روانه پارکینگ کرد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اردشیر جمشیدی راد، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پیش از 223 خودرو به علت داشتن خلافی بالای 10 میلیون ریال توقیف و روانه پارکینگ ها شده اند.
دیروز دوشنبه ساعت 12:00 پژو 206 پس از استعلام از سیستم و داشتن جریمه پرداخت نشده به مبلغ 36 میلیون و 350 هزار ریال توسط تیم گشت پلیس راه قم - کاشان متوقف و به پارکینگ منتقل شد.
چنانچه جریمه خودروها به بیش از ده میلیون ریال برسد برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با توجه به ابلاغ قبلی پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو توقیف می شود.

 

توقیف 5 خودرو با خلافی 20 میلیون تومان
سرهنگ عین الله جهانی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف 5 خودرو با خلافی 20 میلیون تومان در روز گذشته در تهران خبر داد و به فارس گفت: در راستای طرح برخورد با خودروهای دارای خلافی بالای یک میلیون تومان، روز گذشته تعداد 56 خودرو توقیف شده است.
در این میان میزان جریمه تنها 5 خودرو به 20 میلیون تومان می‌رسد.
2 پژو و 3 کامیون خودروهای توقیف شده را تشکیل می‌دهند که جریمه کامیون‌ها به ترتیب 5 میلیون و 80 هزار تومان، 3 میلیون و 915 هزار تومان و 3 میلیون و 542 هزار تومان است.
وی میزان جریمه پژو ها را 3 میلیون و 817 هزار تومان و 3 میلیون و 210 هزار تومان عنوان کرد.
همچنین تعداد 8 گواهینامه نیز در این روز به علت نمره منفی بالای 30 توقیف شده است.

 

قاتل خاموش در کمین 27 دانش‌آموز
حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران حادثه گازگرفتگی در یکی از مدارس ابتدایی تهران را تشریح کرد و به ایسنا گفت: ساعت 11:52 امروز سه‌شنبه خبری مبنی بر مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه با گاز منواکسیدکربن به مرکز اورزانس تهران مخابره شد.
با دریافت خبر هشت آمبولانس به آدرس محلاتی به سمت 17 شهریور، تکیه اکبرآبادی جنوبی اعزام شدند.
عباسی تکنیسین‌های اورژانس تهران با حضور در مدرسه تمامی 27 دانش آموزی (10 تا 13 ساله) که علائم مسمومیت داشتند را مورد معاینات پزشکی قرار داده و اقدامات درمانی لازم را در محل انجام دادند.
وی علت این حادثه را نقص نشت گازمنواکسیدکربن درکلاس ذکرکرد و گفت: به دلیل هوشیاری مسئولان این واحد آموزشی که با دیدن علائمی مثل سرگیجه و حالت تهوع دانش‌آموزان بی‌درنگ با مرکز اورژانس تهران 115 تماس گرفته و با توصیه کارشناسان اورژانس تمامی محصلان را به محیط باز هدایت کردند.
به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، با توجه به عدم وخامت حال دانش‌آموزان همگی آنان در محل مورد مداوا قرار گرفتند و هیچ یک به بیمارستان اعزام نشدند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    2 1
    به نظر می رسد تنها کاری که در مورد اسیدپاش ها می توان کرد دادن "نشان افتخار ملی" به آن ها است چون هم وجهه کشورمان را در دنیا افزون می کنند و هم کار دیگری در موردشان نمی توان کرد!