دستاوردها و حوادث امنیتی و دفاعی کشور در صد روز اول دولت یازدهم چه بود؟

صد روز از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید می​گذرد و در این صد روز کشور هم دستاوردهای امنیتی و دفاعی داشت و هم برخی اتفاقات افتاد که رنگ و بوی امنیتی داشت.

سید صادق روحانی : اگرچه نمی​توان دستاوردهای صدروزه اول در حوزه دفاعی را یکسره به نام دولت یازدهم نوشت اما این دستاوردها در این دولت به ثمر نشسته است و برای تحقق آن​ها نیاز به همکاری و هماهنگی در دولت بوده است. در ادامه برخی از این دستاوردها می آید:

تاریخ

دستاورد

توضیحات

31 شهریور

سامانه دفاعی s-200

سامانه متحرک‌سازی شده S-۲۰۰ در رژه نیروهای مسلح برای اولین بار رونمایی شد. سامانه دفاعی اس200 بعد از آن ساخته شد که روسیه با فشار آمریکا از تحویل سامانه اس 300 به ایران خوداری کرد.(ایــنــجـــا)

3 مهر

سامانه‌های موشکی قادر هواپایه و نصر هواپایه

با طراحی و ساخت این موشک های هواپایه ضمن تجهیز جنگنده های نیروی هوایی کشورمان به موشک های پیشرفته قادر هواپایه با برد بیش از 200 کیلومتر و نصر هوا پایه بابرد بیش از 35 کیلومتر قدرت عملیاتی و توان بازدارندگی آنان به نحو چشمگیری افزایش یافت.(ایــنــجــا)

5 مهر

پهپاد بمب افکن بدون سرنشین شاهد 129

تکنولوژی شاهد 129 که در نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخته شده یک پهپاد در حد فناوری روز جهان است وایران توانست انحصار آن را از دست آمریکا خارج کند.(ایــنــجــا)

11 آبان

نیروی دریایی در سایه

سردار علی‌اکبر خراتیان معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، از ظرفیت عظیم بسیج برای تشکیل «نیروی دریایی در سایه» سخن گفت و خاطرنشان کرد: بسیج دریایی باید با همکاری نیروی دریایی سپاه و سازمان بسیج به سرعت سازماندهی شود.(ایــنــجــا)

27 آبان

فطرس، بزرگترین پهباد تولید داخل

این پهپاد جدید بزرگ‌ترین هواپیمای بدون سرنشین راهبردی کشور بوده که از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.(ایــنــجــا)

از سوی دیگر در همین صد روز حوادثی رویداد که اگرچه همه آن​ها امنیتی نبود اما رنگ و بوی امنیتی داشتند. در ادامه برخی از این حوادث می آید:

تاریخ

حادثه

توضیحات

3 آبان

حادثه تروریستی سراوان

در حادثه تروریستی سراوان که شب گذشته اتفاق افتاد، ۱۴ مرزبان به شهادت رسیدند. (ایــــنـــجـــا)

15 آبان

ترور دادستان زابل

دادستان شهر زابل طی یک حمله به خودرو‌ی شخصی وی فرد به فیض شهادت نائل آمد. در این حادثه علاوه بر دادستان راننده وی نیز به شهادت رسید.(ایـــنــجــا)

19 آبان

قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت

معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک سوء قصد در میدان سبلان تهران کشته شد. «صفدر رحمت آبادی» معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی که سوار بر خودروی شخصی (پژو پارس) در میدان سبلان، ابتدای خیابان جانبازان شرقی (گلبرگ) بود مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. البته چند روز پس از این حادثه مسئولان اعلام کردند که قتل با انگیزه های شخصی صورت گرفته است.( ایــنــجــا)

28 آبان

انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت

دو انفجار در روبروی سفارت ایران در منطقه جنوبی بیروت روی داد. ساختمان سفارت ایران در بیروت آسیب جدی دید.(ایــنــجــا) "ابراهیم انصاری" رایزن فرهنگی کشورمان در انفجار تروریستی بیروت به شهادت رسید.(ایــنــجــا) القاعده مسئولیت انفجار تروریستی علیه سفارت ایران را برعهده گرفت.

2 آذر

حادثه ایرانشهر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از شهادت دو نفر از مأموران انتظامی ایرانشهر در تیراندازی اشرار به سمت آنها خبر داد.(ایــنــجــا)

 

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 0
    یعنی توی همین 100 روز این همه تجهیزات نظامی به ثمر رسیده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا اگه بقیه کارهای صد روز هم همینجور باشه که خیلی عالیه.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    3 0
    بسیار تحلیل بی محتوایی بود! وقتی پروژه های دفاعی توی این 100 روز افتتاح شده یعنی حداقل 3 الی 4 سال پیش شروع شده بوده و چه این دولت می بود چه نمی بود افتتاح میشدند! این دولت، دولت اعتدالِ. لطفا بی منطق نباشید!
  • من A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 0
    دولت با غفلت از امور داخلی و ایزوله شدن در تهران عملا محبوبیت خود را در استان ها از دست خواهد داد ضمنا دولت شدیدا از امور فرهنگی غافل شده است از یاد نبریم که اگر در جامعه ایمان نباشد هیچ کس حاضر نخواهد بود در شرایط جنگی وارد میدان شود دشمن فرهنگ مارا هدف قرار داده و براحتی جولان می دهد و دولت از ترس اخم دشمن بسیاری از امور فرهنگی را رها کرده است امروز ایرانی حتی از یک سنگاپوری بی هویت تر شده دشمن کیست ؟ دوست کیست؟ ارمان ما چه بود ؟ خدا در کجای دولت قرار دارد ؟ این یک موضوع نیست که در قالب یک نماز حل شود یا با بسنده کردن به خانواده شهدا که امروز خانواده هستند ولی بی یاد شهدا !؟
  • من A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 2
    در امور اقتصادی دولت هیچ برنامه ای جز دلخوشی به افت قیمت و بار روانی جامعه بوسیله دست دادن با کری و تلفنی صحبت کردن با اوباما نداشته و فعلا روی کشتی احمدی نژاد ایستاده که البته با خلا مدیران کارامد احمدی نژاد دولت به یک باره با بحران روبرو خواهد شد که بیشتر دولت را به سوی وابستگی پیش خواهد برد دولت در یک کلام یک دولت وابسته و امریکایی است که نسخه ای مناسب برای عربستان و سنگاپور است ولی ایا این ملت ملتی است که نسبت به اقدامات امریکا و جنایات اسراییل بی تفاوت بماند امریکا و اسراییل منتظر یک شوک هستند تا در عملیاتی برق اسا کار جمهوری اسلامی استهاله شده را یکسره کنند این راه راه خمینی نیست راه خدا نیست راه قذافی است اول دستمان را می بوسند بعد گردنمان را خواهند شکست
  • saeed IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 0
    من طرفدار اقای روحانی هستم اما ایند ور از انصاف که مسائل این روز100 اول را تمامش را به این دولت نسبت داد.
  • بی نام EU ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 0
    اونايي که در کردستان ترور شدند سربازان اين مملکت نبودند؟