۱ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰
اندروید؛ دوای درد بلک بری؟

همگان می دانیم که بلک بری بدجور مریض است و اکنون -هر چند بسیار دیر - دنبال نسخه ای بنام "اندروید" برای درد خود است.

 

 کمپانی کانادایی پس از ضرر 1 میلیارد دلاری، اخراج مدیر اجرایی، فروش قریب الوقوع کمپانی رو به موت، اکنون سعی می کند راه چاره ای با مدیریت جدید خود پیدا کند.

چند سال پیش بلک بری همراه با نوکیا در قله های اول صنعت موبایل بودند و کسی فکر نمی کرد این دو کمپانی زمین بخورند. نوکیا با سیستم عامل سیمبین اش و بلک بری هم با سیستم عامل بلک بری اش! (کمپانی RIM اخیرا نام بلک بری را برای خود انتخاب کرد و بلک بری نام سیستم عامل اش بود که حالا نام کمپانی را نیز در بر گرفته است)

سال 2006 بود که برای بلک بری (Rim سابق) و سیستم عامل امن و مطمئن اش سر و دست می شکستند و رقبا و دشمنان را در دادگاه شکست می داد و حالا باید برای زنده ماندن اش تقلا کند.

بلک بری هنوز روح نشده و با مدیر اجرایی جدید اش می خواهد سرنوشت نوکیا را پیدا نکند، چرا که نوکیا با سیمبین (و در آخر با ویندوز) ماند و باخت و بلک بری اگر با سیستم عامل خود بماند همان سرنوشت را پیدا می کند و به همین خاطر قصد حرکت به سوی سیستم عامل اندروید را دارد.

در وبلاگ منتشره، آمده که تیم اندرویدی در بلک بری به موفقیتهای زیادی دست پیدا کرده و گوشی های این کمپانی را با جدید ترین نسخه ها مانند جلی بین 4.2.2 سازگار کرده است و به خصوص بلک بری 10.2.1 (سیستم عامل آینده بلک بری) شامل موارد زیر است:

-          پشتیبانی از سیستم عامل اندروید به صورت بومی با اشتراک گذاری فایل های کتابخانه ای با تولستی toolset بنام Android NDk و رابط کاربری برای برنامه نویسی اپلیکیشن ها API.

-          سازگاری با بلوتوث آندرویدی و سازگاری بلوتوث اندرویدی با بلک بری 10 و مصرف کم انرژی هنگام نقل و انتقال داده.

-          Mapview v1 دو نقشه مپ ویو و اوپن استریت ویو همدیگر را می خوانند و در نسخه بعدی بلک بری هر دو با هم کار می کنند.

-          بحث ثبت اپلیکیشن ها از روی اشتراک فریم ورک روی هر دو سیستم عامل

-          وسعت یافتن فرهنگ لغات کلمات روی بلک بری از طریق خواندن و ادیت کلمات ورودی اندرویدی.

در واقع آنچه قبلا پشتیبانی نمی شده و کاربران بلک بری نمی توانستند با اندروید ارتباط برقرار کنند، در نسخه آتی بلک بری قابل دسترس خواهد شد.

نوشتن اپلیکیشن های اندرویدی با پس زمینه برنامه ای بلک بری از دیگر کارهایی است که کمپانی کانادایی برای زنده ماندن در حال انجام آن است و اغلب برنامه ها و اپ های اندرویدی توسط بلک بری خوانده می شود.

البته آلک ساندرز قائم مقام در بخش روابط توسعه ای کمپانی تاکید می کند که این به معنای پشت کردن به اپ های بومی خود بلک بری نیست و تصمیمی برای پشتیبانی از "گوگل پلی" گرفته نشده است.

واقعیت این است که باید بلک بری را درک کنیم: کمپانی با سیستم عاملی که یک روز هیچ کس را تحویل نمی گرفت و حالا اپ های خود را اندرویدی می کند و می گوید هنوز بومی بودن را فراموش نکرده ایم و ....

 

 

منبع: زد دی نت

56502

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    6 22
    نهههههههههههههههههههههههههه! با اینکار قبر خودش رو میکنه!!!!!!!
  • ایماز GB ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    12 2
    مسلما اندروید یه چیز دیگست ولی یه طرحی کلی توی دنیا هست مثل لینکوس در مقابل ویندوز احتمالا یه چیزی ترکیبی که هم قابلیت های اندروید روداشته باشه هم امنیت سیم بین وایفون دوای درد اینگونه شرکته های در شرف ورشکستگیه....
  • علیا GB ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    30 20
    اندروید یه راه میانبر برای حضور هست. اندروید نگاه نمیکنه چه چیزهایی باید باشه. فقط چیزهایی که شما موقت دوست دارین رو بهتون میده. مهمترین چیز امنیت که اندروید تواناییش رو نداره اما بلک بری در بالاترین سطح داشت. یا کاربردی بودن که سیمبین و ویندوز و آی او اس داشتند اما اندروید فقط توی بازی و نمایش فیلم و ظاهری پر زرق و برق خوب هست. هنوز سیمبین نصب شده روی نوکیا 3230 که من سال 85 داشتم یه برنامه های کابردی و منوهای مفدی داشت که اندروید الان نه داره و نه جایزینی براش داره.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      12 10
      به هر حال دوران تلویزیون سیاه و سفید هم تموم شد!!!حالا شما از اون زمان تعریف کن!!! ضمنا مگه شما تو ایران بلک بری می دیدین که قصه اش رو می خورین ؟
  • شادي A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    8 2
    بعضي از اپاي اندرويد رو پلي بوك اجرا ميشه، از فروشگاهشونم كه تو ايران نميشه استفاده كرد.ولي حيفه اگه مثه نوكيا بشه!
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    29 7
    خیلی جالبه تو این سایت از اندروید و سامسونگ طرفداری بکنی تایید نمیشه ولی از اندروید و سامسونگ بد بگی و از اپل خوب بگی زود تایید میشه!!!افرین به شما خبر انلاین که اینقدر بی طرف هستید!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    14 17
    اندروید امنیت نداره و سیستم عامل پر مصرف از نظر رم می باشد گوگلی کاری با سازندگان کرده که مجبور بشند هر یه مدت سخت افزار متناسب با برنامه تولید کنند اما گوگل به خودش زحمت مدیرت بهینه مصرف و امنییت نمیده خیالش راحته و یکه تاز هست روزی میرسه که مایکروسافت از همه جلو میزنه
    • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      13 1
      ميتونم ازتون بپرسم شما به عنوان يه مصرف كننده عادى با گوشيتون چيكار ميكنيد كه اينقدر امنيت امنيت ميكنيد؟؟؟ ايرانيا عادت دارت الكى قمپوز در كننا...
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    13 4
    دوستانى كه ميگن اندرويد امنيت نداره، نگران نباشيد. اين كه نگفته ميخواد سيستم عاملشو به اندرويد تغيير بده. گفته سيستم عامل همون بلك برى ميمونه، فقط برنامه هاى اندرويد هم توش قابل نصبه، كه اين فوق العادست؛ هم سيستم عامل امن بلك برى رو دارى و هم برنامه هاى جالب اندرويد.
  • mehman A1 ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    13 1
    هنوز هم منی که بلک بری دارم اندروید و .... رو تحویل نمیگیرم.بلک بری یدونه اس
  • قیمت تبلت A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    1 0
    بسی جالب