التماس دعای ظریف از مردم برای موفقیت در «مذاکرات دشوار»

وزیر امورخارجه کشورمان از مردم خواست برای«مذاکرات دشوار» دعا کنند.

به گزارش خبرآنلاین، محمد جواد ظریف که دوشنبه شب میهمان گفت و گوی ویژه خبری بود، در حالی که مجری این برنامه زنده تلویزیونی در حال خداحافظی با بینندگان بود، خطاب به مردم ایران گفت:«در این روزها از همه تقاضای دعا میکنم برای موفقیت در این مذاکرات دشوار»
وی در آغاز این گفت و گو اظهارداشت: از مردم برای دعا و حمایتشان متشکرم. برای رهبری برای حمایتی که از ما کردند متشکرم. همانطور که فرمودند از فرزندان این ملت در این مذاکرات حضور دارند.
ظریف با اشاره ضمنی به برخی اظهارات داخلی درباره مذاکرات هسته ای گفت: به برخی از مهرورزی ها عادت کرده ایم که کارخودشان را می کنند. امیدوارم با انتقادات سازنده نظراتشان را مطرح کنند.
ظریف با بیان اینکه «رسیدن به تفاهم شجاعت بیشتری می خواهد» افزود: خیلی باید به توانتان مطمئن باشید. این ناشی از باور به توان و حضور مردم است و این باعث می شود که نگران نشویم یک نفر مفابل شش نفر نشسته اند؛ افرادی که برخی اوقات به یاری همدیگر می آیند. زمانی که شش نفر با شما چالش می کنند و از موضع کشور دفاع کنید یک مقداری سخت است. خیلی تشکر می کنم از همکارانم که مذاکرات طولانی و نفس گیر داشته اند. 

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه ما در نیویورک اجلاس وزرا با هدف طرح مسائل جدید برگزار کردیم ادامه داد: روشی را که غرب به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده بود فقط موجب بیان صرف مواضع و مذاکره در فاصله سالهای 81 تا 84 شد، از این رو تصمیم گرفتیم که این امر را بکردانیم.

ظریف تصریح کرد: به صراحت در نیویورک گفتیم که سیاست فشار سبب شده که سانتریفیوژها از 200 تا به 19 هزار تا برسد.
وی گفت: مردم ایران تحریم‌های تحمیل شده از سوی غربی‌ها را نتیجه عملکرد آنها می‌دانند و از آنها منزجرند.

ظریف در ادامه تاکید کرد ما هشت سال قبل 200 سانتریفیوژ داشتیم اما اکنون تحریم‌ها باعث شد که 19 هزار سانتریفیوژ داشته باشیم.

به گفته وی بیشتر وقت مذاکرات سه روزه ژنو به گفت‌وگوهای داخلی 1+5 در نتیجه اختلافات آنها سپری شد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد غرب باید اعتماد مردم ایران را جلب کند.

ظریف زمان تخمینی برای حل مساله هسته‌ای را کمتر از یک سال اعلام کرد به شرطی که طرف غربی به دنبال بهانه تراشی نباشد.

وی همچنین خطاب به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت که نگران نباشند چرا که مذاکرات اخیر و پیش رو درباره حل مساله هسته‌ای ایران است نه رابطه با آمریکا.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در نیویورک گفتید انتظار داریم کمتر از یکسال این پرونده به سرانجام برسد، در مرحله کلیات آیا این برآورد همچنان با توجه به سختی هایی که وارد جزئیات شدید، قبول دارید گفت: بله بنده معتقدم باید اینگونه باشد یعنی اگر حسن نیتی وجود داشته باشد، حتی به یکسال هم نیازی نیست. در نیویورک گفتم که ما در فاصله کمی می توانیم به طرح کلی در قدم اول به نتیجه برسیم.

بهانه تراشی و طولانی شدن مسیر
وزیر امور خارجه همچنین تصریح کرد: در فاصله ای که به قدم اول برسیم، جزئیات را شروع کرده و به اجرایی کردن خواهیم پرداخت. بنده معتقدم که کمتر از یکسال هم برای رسیدن به این وضعیت ممکن است هدف حل موضوع هسته ای است اگر به دنبال این هدف بهانه تراشی باشد، یقینا مسیر کمی طولانی خواهد شد زیرا در این مسیر همیشه بهانه وجود داشته اما اگر موضوع این باشد که مسئله هسته ای حل شود، یک بحران دیگر نیز از میان برداشته خواهد شد و زمینه برای کار جدی تر فراهم می شود. 

ظریف با تاکید بر اینکه منطقه و جهان با معضلات جدی روبروست، گفت: دنیا به نقش موثر و مثبت ایران نیاز دارد و اگر تلاش کنیم با جدیت به این موضوع بپردازیم، در فاصله کمتری به مرحله نهایی اجرایی شدن این طرح خواهیم پرداخت.

ظریف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ما شاهد بودیم به یکباره بمب خبری منفجر شد و وزرای خارجه بدون پیش بینی برنامه های خود را لغو کردند و به ژنو آمدند چه شد که به یکباره این وزرا به این منطقه سرازیر شدند گفت: آنها دیدند مذاکرات در حال جدی شدن است و زمینه برای رسیدن به تفاهم فراهم شده احساس کردند کار از دستشان رفته و وجودشان مورد نیاز است باید بیایند دیدگاه های متفاوت خود را مطرح کنند و این یک حضور فزاینده ای را درست کرد و به دنبال آن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد اگر مذاکره جدی شود، به مذاکره می پیوندد.

تحریم ها یکطرفه و مخالف قراردادهای بین المللی بر ما تحمیل شده است
ظریف با اشاره به اینکه تحریم هایی که علیه ایران صورت گرفته، از سوی آمریکاست گفت: این تحریم ها یکطرفه و مخالف قراردادهای بین المللی بر ما تحمیل شده است و دولت آمریکا قبلا هم اقدامی کرده بود و آمدن وی طبیعی بود و آنها می ترسیدند که از قافله عقب بمانند.

وی با اشاره به اینکه وزیر خارجه چین و روسیه روز آخر به مذاکره پیوستند گفت: چین به این علت در مذاکره دیر رسید زیرا کمیته مرکزی حزبش جلسه داشت وگرنه زودتر به این مذاکرات می پیوست.

همه اینها نشان دهنده این بود که همگی احساس می کردند پیشرفت قابل توجهی فراهم شده و رسیدن به تفاهم نزدیک است و بنده فکر می کنم پیشرفت بسیار خوبی داشتیم و اکثرا اعلام نظر کردند وقت زیادی از این سه روز تلف شده است برای اینکه خودشان به نتیجه برسند، اما ما به صورت جدی و با تاکید بر خواسته و دیدگاه حقوق حقه ایران دست از کوتاهی نخواهیم کشید.

هدف از مذاکرات کاستن از بی اعتمادی‌های است‌
ظریف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر جان کری در سفر به ابوظبی گفت: بعضی وقت‌ها دیپلمات‌ها مواضع متفاوتی را در برابر سوالات متفاوت برای حل کردن نگرانی‌ها دولت میزبان مطرح می‌کنند البته اگر دیپلمات‌ها یک روش و رویکرد یکسان و منسجمی نداشته باشند باعث خدشه واردشدن به اعتبار آن‌ها و همچنین صدمه دیدن اعتماد موجود در مذاکرات می‌شود چرا که اساسا هدف از مذاکرات کاستن ازبی اعتمادی‌های است که در هشت سال گذشته به وجود آمده واین مواضع غیرواقعی سازنده نیست.

هنوز امیدواریم که طرف‌های غربی بتوانند فرصت به وجود آمده استفاده کنند
وزیر امور خارجه افزود: مردم در چند روز گذشته مواضع مخالفان مذاکرات را دیدند، این که آنها بخواهند به قول روزنامه‌نگاران یک چرخش جدیدی به خبر بدهند اعتباری برای آنان باقی نمی‌گذارد البته از آن جا که من انسان خوش‌بینی هستم تمایل دارم این پنجره فرصتی را که ملت ایران برای جامعه بین‌المللی و کشورهای غربی که بعضا خود را به اشتباه جامعه بین‌المللی می پندارد غنیمت بشمارم تا آنها بتوانند مجددا اعتماد ملت ایران را کسب کنند و ما هنوز امیدواریم که طرف‌های غربی بتوانند از این فرصت استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: بعید می‌دانم این اظهارنظرها که در حقیقت پاسخی به نگرانی‌ها مقطعی گروهی خاص است کمکی به حل مشکلات کند

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای برخی رسانه‌های غربی از اطلاع از جزییات مذاکرات اظهار داشت: تا به حال مطلبی را ندیده ام که حتی نزدیک به واقعیت مذاکرات بوده باشد. 

وزیر امور خارجه افزود: همانطور که قبلا نیز بیان کرده‌ام این که شما تاکنون چیزی از جزییات مذاکرات نشنیده‌اید نشان دهنده جدی بودن مذاکرات است.

وی تاکید کرد: اینها نشانه‌هایی از ورود مذاکرات به مراحل جدی است و واقعیت این است که این رسانه ها چیزی برای منعکس کردن ندارند.

ظریف ادامه داد: تمام این مسائل نشان‌دهنده ظن و توهم این هاست چرا که اگر خیلی از مسائلی که این رسانه‌ها منتشر کرده‌اند واقعا روی میز مذاکرات مطرح می‌شد.

وی افزود: تلاش‌های این رسانه‎ها ادامه دارد و شما می‌توانید عصبانیت‌های امثال نتانیاهو را در اظهار مواضع اخیر وی ببینید البته برخی از دوستان ما در منطقه نیز از این مذاکرات نگران بوده و وحشت زده شده‌اند.

ظریف تاکید کرد: آنها باید بدانند اساسا موضوع این مذاکرات روابط ایران و آمریکا نیست بلکه مسئله اصلی آن پرونده هسته‌ای ایران است.

نمی‌دانیم چرا برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ناگهان نگران شدند
وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما نمی‌دانیم چرا برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ناگهان نگران شده و به دوستان قدیمی خود نیز اخم می‌کنند.
وی اظهار داشت: به آنها می‌گویم که بی جهت نگران نباشید چرا که اولویت جمهوری اسلامی در سیاست خارجی، همسایگان ایران است ایران به عنوان بزرگترین و قدرتمندترین کشور منطقه منافع همسایگان خود را در نظر داشته و باور ما این است که ناامنی همسایگان ما ناامنی خودماست و این مذاکرات ارتباطی به نگرانی‌های این کشورها ندارد.
وزیر امور خارجه افزود: کشورهای منطقه بهتر است در شرایط حاضر از بهانه ای که منجر به آتش کشیدن منطقه می شد دست برداشته و از منافع ملت های خود دفاع کنند من اگر جای آن ها بودم نه تنها نگران روند فعلی مذاکرات نبودم بلکه خوشحال می شدم که جمهوری اسلامی به عنوان برادر بزرگتر منطقه خواهان حل مشکلات منطقه است.
ظریف افزود: این مواضع ناشی از نگرانی و وحشت است که منجر به تلاش برای برهم زدن روند فعلی می شود.

منافع رژیم صهیونیستی و طرفدارانش در منطقه در خطر است
وزیر امور خارجه تصریح کرد: البته عده ای منافعشان در خطر است رژیم صهیونیستی و طرفداران آن ها در آمریکا حیاطشان در تنش و بحران است و بنابراین نمی خواهند که مشکلات منطقه حل شود و از این جهت حق دارند که نگران باشند.
وی اظهار داشت: این جریانات به این دلیل می‌خواهند با استفاده از ابزار رسانه‌ای خود جهت غلطی به افکار عمومی بدهند اما مردم چشم و گوش داشته و آگاهند چرا که واقعیت‌ها را می‌بینند.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: امیدواریم دوستان و همسایگان ما که در پناه رژیم صهیونیستی منافعشان درآرامش منطقه است نگران نباشند.
وی تاکید کرد: منافع دوستان ما در تضاد با رژیم صهیونیستی است این است که با همسایه بزرگتر خود روابط خوب وسازنده‌ای داشته باشند و ما نیز می‌خواهیم که براساس منافع مشترک و پیوندهای قدیمی اعتقادی، تاریخی و فرهنگی روابط خود را حفظ کنیم.
وی اظهار داشت: اما برخلاف دوستان ما در منطقه رژیم صهیونیستی حق دارد که مخالف روند مذاکرات باشد چرا که منافع وحیات این رژیم در ایجاد تنش در منطقه است.

به سفرا دستورالعملی ارائه دادیم تا از همسایگانمان در منطقه نگرانی زدایی شود
ظریف اظهار داشت: در ژنو که بودیم دستورالعملی دادیم تا از همسایگانمان در منطقه نگرانی زدایی شودالبته با همه اعضای 1+5 وکلیه کشورها ارتباط داریم و اولین سفر خارجی خود را از عراق شروع کردم تا نشان دهم منطقه در اولویت سیاست خارجی ما است. وی ادامه داد: من قصد دارم در اولین فرصت به منطقه سفر کنم با کشورها صحبت نمایم و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با بیشترسفرای کشورهای منطقه دیدار کردم که از جمله آن می توانم به دیدار با سعودالیصل اشاره کنم که دیدار کوتاهی در مجمع عمومی با یکدیگر انجام دادیم اما وی خیلی سریع سازمان ملل را ترک کرد و پس از آن با وی تماس تلفنی داشتم چرا که از گذشته دور با یکدیگر آشنا هستیم و قبل از ایام حج برای وی آرزوی موفقیت در برگزاری این رویداد عظیم کرده ام.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان داشت: امیدواریم در آینده نزدیک به کلیه کشورها رفت و آمد داشته باشیم البته این روزها رفت و آمد به تهران زیاد شده چرا که دیروز وزیر خارجه ژاپن به ایران آمد و با وی در فرودگاه دیدار کردم البته ما با کشورهای 1+5 ارتباط داریم و هم چنین باید به منطقه هم سری بزنیم. وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا توافق بین ایران و آژانس به وجود آوردن مدالیته جدید است یا اعتمادسازی اظهار داشت: این بیانیه مشترک یک توافق نامه و برای اجرایی شدن به امضا رسیده و برای اعتمادسازی شروع به اجرا می کند. 

وی ادامه داد: آژانس در نطنز، فردو و اصفهان حضور گسترده دارد و گزارشات مفصل، میزان غنی سازی و تعداد سانتریفیوژ نشان از شفاف سازی ما دارد ونشان می دهد ایران هیچ چیزی برای پناه کاری ندارد و فقط به دنبال این هستیم که به حق مردم احترام گذاشته شود.

امیدواریم توافق نامه ای که بین رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با آمانو به امضا رسید اجرایی شود
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: با این شرایط و سابقه فکر کردیم که مذاکره باید برای مذاکره باشد بلکه باید برای رسیدن به هدف باشد و امیدواریم توافق نامه ای که بین رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با آمانو به امضا رسید اجرایی شود تا زمینه اعتمادسازی را ایجاد کند تا موضوعی حل نشده بین ایران و آژانس وجود نداشته باشد.

ظریف در پاسخ به این سوال مبنی براینکه تکلیف این توافق نامه در مذاکرات ایران 1+5 چه خواهد بود تصریح کرد: کار با آژانس جزیی از راه حل است چون هر توافقی که با 1+5 می شود باید از طریق آژانس راستی آزمایی انجام شودبنابراین آژانس نقش قابل توجهی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان بیان داشت: نقش دیگر آژانس در موضوع پرونده هسته ای کشورمان ابهاماتی است که از گذشته دربرنامه ایران ایجاد شده که باید با کمک ایران و آژانس حل شود البته حضور ظالمانه شورای امنیت باید خاتمه یابد و هم چنین باید شامل حذف همه تحریم ها باشیم چرا که از همان ابتدا این تحریم ها حقوقی نبوده و هم چنین پرونده ایران به یک پرونده عادی تبدیل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: یکی از وظایف آژانس نظارت است و انتقال فناوری از دیگر وظایف آژانس است بنابراین به جای این که کار بی جهتی که گردن آژانس افتاده باید از منابع محدود آژانس به انرژی هسته ای برسد البته همان طور که میدانید آژانس بین المللی انرژی اتمی کار مهمش در آفریقا شیرین کردن آب است اما ما امیدواریم پرونده کشورمان سریعتر حل و فصل شود.

گفتگوها باعث شفاف شدن موضوع و کاسته شدن تفاوت ها شد
وی در پاسخ به این سوال که در مذاکرات ژنو شاهد برگزاری جلسات دو جانبه بودیم آیا این گفتگوها توانسته راهکاری را برای نزدیک کردن دیدگاه های کشورها ایجاد کند افزود: این گفتگوها باعث شفاف شدن موضوع و کاسته شدن تفاوت ها شده و همان طور که اعضای 1+5 گفتند باید نزدیک تر شویم. 

ظریف ادامه داد: مطرح کردن موارد اختلافی کار را سخت تر و پیچیده تر می کند و تصویری که در این دو الی سه روز از گفتگوها ارائه شده نشان می دهد که 1+5 شش کشور با 6 موضع متفاوت است که امری طبیعی است.

رئیس دستگاه دیلپماسی کشورمان بیان داشت: در دیپلماسی چند جانبه شاهد تفاوت ریز و جدی هستیم که شاید در سر یک ویرگول ساعت ها بحث شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: مردم باید مذاکرات رابا حوصله پیگیری کنند چرا که ما بر سر منافع ملی دقیق هستیم و از توان کارشناسی خوبی برخوردار هستیم البته مذاکره سخت است.

رسیدن به تفاهم به خوباوری بیشتری نیاز دارد
ظریف اظهار داشت: اعلام موضع راحت اما رسیدن به تفاهم به خوباوری بیشتری نیاز دارد و برای این که در روی جزییات بحث کنیم نیاز به خودباوری است که این امر به خواست مردم محقق می گذاشت و می گذارد به طور جدی وارد مذاکرات شویم با این حال با دعای خیر مردم می توانیم در مقابل شش نفر بنشینیم و آن ها شما را چالش و شما آن ها را چالش کنید که امری بسیار سخت است.  ظریف ادامه داد: از همکارانم که بار سنگین این مذاکرات را بر دوش دارند تشکر می کنم و همیشه خوش بین هستم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جنابعالی چگونه باشخصیت های مختلف تعامل برقبرار می کنید گفت: اگر قرار باشد با کسی که همنظرمان است تعامل داشته باشیم دیگر نیازی به مذاکره نداریم زیرا با آنها دارای مواضع یکسان و نظراتمان با یکدیگر همسو است پس در این صورت باید به اختلاط با یکیدگر بپردازیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جنابعالی چگونه باشخصیت های مختلف تعامل برقبرار می کنید گفت: اگر قرار باشد با کسی که همنظرمان است تعامل داشته باشیم دیگر نیازی به مذاکره نداریم زیرا با آنها دارای مواضع یکسان و نظراتمان با یکدیگر همسو است پس در این صورت باید به اختلاط با یکیدگر بپردازیم.

در ۱+۵ واقعا مذاکره انجام می شود
وی با اشاره به اینکه مذاکره معنایش این است که شما با کسی که با آن در ارتباط هستید هم موضع نباشید وگرنه می شود تبادل نظر و همفکری افزود: در ۱+۵ واقعا مذاکره انجام می شود.

ظریف با اشاره به اینکه اکثر کسانی که در طرف مقابل ما نشسته اند در موضوعات ختلف با آنها اختلاف نظر داریم خاطرنشان ساخت: اختلاف نظرها کم و بیش زیاد است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب کشورمان با چین و روسیه گفت: با برخی از کشورهای غربی عضو گروه ۱+۵ دارای روابط نسبتا خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه ممکن است با برخی دیگر از کشورها روابطمان دچار فراز و نشیب های بسیاری باشد ادامه داد: عموما روابط ما با این کشورها مثبت بوده به گونه ای که دراای سابقه تاریخی خوبی با یکدیگر هستیم.

ظریف با بیان اینکه اختلاف نظر ما با ۱+۵ زیاد است افزود: اگر اختلاف نظ نداشتیم ده سال پرونده هسته ای ایران به همین منوال ادامه پیدا نمی کرد.

کار بی چالش شیرین نیست
وی با اشاره به اینکه هنر در این است که ما با حفظ مواضع و اصولمان در تلاش باشیم تا به یک تفاهم برسیم، خاطرنشان ساخت: کار بی چالش شیرین نیست به طوری که شیرینی کار در چالش است، پس بنابراین باید از پس این چالش ها برآییم.

وزیر امور خارجه مان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جنابعالی در زمانی که بر سر میز مذاکره با اعضای ۱+۵ هستید، چه احساسی نسبت به ملت شریف ایران داریم، گفت: علی رغم مسئولیت های مختلفی که پرونده هسته ای ایران داشته، ولی همیشه یک اجماع داخلی نسبت به موضوع هسته ای وجود داشته است، به طوری که در این مرحله هم نیز همانند سایر دوره ها شاهد حمایت مقام معظم رهبری، مردم و رسانه های گوناگون از تیم مذاکره کننده بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه بار سنگینی این میزان لطف، بزرگواری و محبت را بر دوشمان همیشه احساس می کنیم، افزود: فکر نمی کنم در لحظه ای مذاکرات باشد که این بار سنگین را احساس نکرده باشیم.

ظریف با اشاره به اینکه باید مشکلات را از سر راه کشور برداریم خاطرنشان ساخت: باید ضمن حفظ حقوق ملت شریف ایران برای رفاه مردم کمک کنیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 139
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    159 1
    خدا پشت پناهتان ای فرزندان خوب وطن
  • امین هاشمی A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    222 1
    اقای ظریف فرد با شخصیتی مثل شما و خنده های زیبایتان باعث افتخار هر ایرانیست ، خدا پشت و پناهتان به امید موفقیت و حفظ ابروی ایرانی با این تمدن بسیار طولانی . واقعا از صمیم قلب دوستت دارم .
  • بی نام IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    147 1
    واقعا موفق باشی وزیر عزیز دوست داشتنی
  • امیر از کاشمر FI ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    161 1
    ظریف نمایندۀ واقعی افکار عمومی ایران بزرگ است .. مردم ما لطمه های زیادی خورده اند اما اگر غرورشان احیا شود همان مردم با سابقۀ فرهنگی کهن و کم نظیر در عالم خواهند شد و راههای پیشرفت و سرافرازی را به سرعت خواهند پیمود. سرعتی باورنکردنی. خدا حفظت کند آقای ظریف ظریف!
  • محمد IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    118 1
    برای شما و دوستانتان دعا می کنیم که انشااله موفقیت شما باعث سربلندی کشور و کمتر شدن مشکلات مردم گردد
  • ایوب A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    235 2
    خدا پشت و پناهت وزیر محبوب.الان تو این برهه حساس نقش شما نقشی مثل رزمندگان جنگ تحمیلیه.دعای خیر یک ملت رنج دیده ضامن کارشماست.من به این مذاکرات خوشبینم.چون میبینم واقعا تلاش میکنید
  • علی اصغر A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    193 1
    اقای دیپلمات خدا یار و یاورت .موفق و موید باشی و با دست پر برگردی .
  • نون IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    145 1
    سلام الحق كه دكتر ظريف سردار با غيرت و ديپلمات ارزشمندي است. خدا حفظش كند. تند رو ها ي رانت خوار هم از مردم ياد بگيرن. تخريب نكنند.
  • رضا IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    119 0
    خدا دلسوزان واقعی ایران را حفظ کند.دکتر خداقوت.
  • علی IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    115 0
    آقای ظریف عزیز بی شک مردم ایران همگی دعاگوی شما هستند مگر قشری افراط طلب و قشری که منافعشان در تحریم و سختی مردم قرار دارد.
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    8 129
    چرا مجلس در مقابل تهديد كنگره امريكا خروج از ان پي تي را در دستور كار قرار نميدهد ؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      32 1
      چون از شما بىشتر سرشان مىشود
    • بی نام MY ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      27 2
      تنت میخواره برای جنگیدن کشتن و مردن قحطی و گرسنگی و آوارگی آره تن تو امثال تو میخواره
  • مهدی A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    تعجبی نیست که کشورهای منطقه مخصوصا امارات عربستان و ترکیه و اسرائیل باید از زابطه ایران با آمریکا بترسند چون از عذم این رابطه و از جیب ملت ایران صدها میلیارد دلار خوردند و میخورند....
    • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      483 4
      بي خردي و لجاجت ما بوده كه كشورهاي همسايه رو به آب و نون رسونده وگرنه الان هم بايد توي بيابون شتر مي چراندند! اميدوارم با تدبير ايران عزيز رو به جايگاه واقعي اش در منطقه و دنيا بازگردانيم
    • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      جناب مهدی جوک نگو مثلا زمان شاه که مملکت در بست دست امریکایی ها بود اسرائیل به خاطر وابستگی ایران به امریکا در بدبختی زندگی میکردند یا جفتشون با هم ایران را میچاپیدند .
    • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      ترکیه رو خوب نیومدی!!
    • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      308 6
      چین را از قلم انداختید
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      255 5
      و البته برخی هم فکران داخلی شون...!!
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      165 5
      جناب بی نام با تاشکر از نظرتون ولی اگه خوب به جغرافیای اقتصادی و سیاسی دنیا نگاه کنید در زمان شاه خیلی از این کشورها که از ما عقب افتاده تر بودند و روند توسعه را دیر تر شروع کردند الان از ما جلو ترند مثال: ترکیه کره مالزی چین ویتنام امارات ...بازم مثال میخواید برید یه سر بزنید به رتبه توسعه یافتگی کشورها در زمان شاه و الان در ضمن به نظرم بعد از 34 سال دیگه بهتره شاه رو فراموش کنید و به اینده نگاه کنید
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      95 0
      بهتر بود تحليل مي كردي آقا مهدي. عربستان و قطر رو بايد جدا بررسي كني . اسراييل جدا، تركيه جدا . سود اين تحريمها بيشتر به سود چين بود كه كلا فراموش كردي. اسرائيل هم سود مالي نبرد پس اشتباه با بقيه يكجا آوردي . تركيه هم كه قدرت اول منطقه شده البته بدون داشتن نفت و سودش استراتژيك بود.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      6 61
      ترکیه با ایران مشکلی نداره در ضمن اتا تورک قبل از رضا خان ترکیه رو مدرن کرد
  • جمال IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    دعا 70 ميليون ايراني پشت سرته رزمنده
    • حسن IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      مدیونی منفی بدی :|
    • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      قرن بیست ویک وعوام فریبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      584 9
      وزیر محبوب. میدونی چی آدمو نگران میکنه؟؟؟؟؟؟ اینکه در این کشور، آدمهای محبوب به خصوص سیاستمداران محبوب را به زیر میکشند،فقط به خاطر محبوبیت
    • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      خوشبین نیستم
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      380 3
      ما همیشه دعات میکنیم دکتر ...
    • مسئول موتور برق IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      179 4
      خدایا تندرو ها رو سر عقل بیار.
    • مهرداد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      141 4
      یه جوری میگی انگار تو 8 سال گذشته عوام فریبی ندیدیم
    • علی A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      10 0
      دعا میکنیم که مثل چند سال گدشته مذاکره برای مذاکره نباشه بلکه برای یک نتیجه عالی باشه. البته من یک مذاکره با نتیجه مورد نظر طرفین رو بعید میدانم مگر این که یکی از طرفین مذاکره کوتاه بیاید که این هم بعید است. به هر حال این یک قانونه که جمع نقیضین محال است.و بنابراین برآیند این مذاکرات راضی کننده به نظر نمیرسد.مگر اینکه شاهد رویکردهای جدید و غیر منتظره از ظرفین باشیم.به امید خدا آقای وزیر لایق و باکفایت
  • بهمن IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    118 0
    اطمینان دارم که در این ایام عزیز همه مردم برای موفقیت تیم دیپلماسی کشورمان در مذاکرات هسته ای دعا می کنند . یک نکته مهم قابل ذکر هم اشاره دکتر طریف به تنها بودن ایران در مذاکرات در مقابل شش کشور اروپایی و آمریکا می باشد . واقعاً نقش روسیه و چین در این مذاکرات چیست ؟ اینهمه از ایران باج گرفتند ولی در مهم ترین و حساس ترین مذاکرات ایران را تنها گذاشته اند . آیا غیر از این است که درصورت موفقیت ایران در مذاکرات و برداشتن تحریمها ؛ منافع آنها نیز قطع خواهد شد !؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    216 1
    پیروز باشی فرزند ملت.
  • مجيد A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    175 1
    براي شما آرزوي سرافرازي دارم جناب آقاي دكتر ظريف.
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    116 0
    همیشه دعاگویتان هستیم آقای ظریف
  • رهگذر A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    182 0
    کور بشه اون که نتونه تو رو ببینه ...دعای ما پشت سرته مطمئن باش.....بعضی از مسئولین حال یک رای دادنم ندارند پشت میزشون و بعضیا روزنامشونو کردن تریبون اسرائیل هم قدم شدن با اونا اسم خودشونم گذاشتند کیهان...هیچ کاریم برا این ملت نکردند اما تو .................(خبر ترو خدا نظز بزارش)
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    82 1
    خسته نباشید دکتر ظریف ، واقعا اکثریت مردم ایران قدردان زحمات فشرده شما بوده و خواهند بود. انشالله خداوند بهتان عزت بیش از پیش دهد.
  • حامد IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    90 1
    محتاجيم به دعا
  • هوشنگ IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    180 1
    موفق باشی مَــــــــــــــــــــــــــــرد
  • حسن IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    65 0
    دمت گرم جواد جون
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    87 1
    درود بر ظریف دلسوز واقعی مردم و کشور خداوند پشت و پناهتان باشد
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    144 1
    خدا به همراهت مرد بزرگ
  • علی A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    76 0
    با سلام جناب آقای ظریف خدانگهدارت باشد - مادر جنگ یکه و تنها بودیم و در مزاکرات نیز همچنین - و لی خنده های پر معنی شما در مذاکرات به همه امید نشات و سر زنده ای داد - امید دارم به فضل خداوند که سر بلندو خندان هم خواهی ماند - چون حق با ماست - ... و مکرو مکر الله و الله خیرٌ ماکرین ( و انن نقشه کشیدن و خدا نیز نقشه کشید و خداوند بهترین نقشه کشان است ( البته که خدا با مظلو مان و حق است ) انشاء الله که بتوانید ایران و ایرانی با غیرت را سربلند کنید . وسلام - دوستدار ایران و ایرانی
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    103 1
    آقای ظریف خسته نباشید، خدا قوت ......
  • ایرانی IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    86 0
    خدا پشت و پناهت دکتر ...
  • مريم IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    48 1
    دعاي ما هميشه بدرقه راه شما باشد اميدوارم ايراني با عزت و سربلندي و افتخار داشته باشيم و البته به تدبيرمردان بزرگ دور نخواهد بود .
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    64 0
    خداوندا تیم مذاكره كننده ايران ياري كن چرا که همه چیز آن توست جناب دکتر ظریف شما با تو کل به خداوند موفق میشوید پس انشاالله با دست پر از ژنو بر خواهی گشت
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    67 1
    انشاالله موفق میشیم و مشت محکمی در دهان اعراب و ترکیه و اسراییل می زنیم که سالهاست سرمایه ما را به تاراج برده اند
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    147 1
    دردود بر ظریف و روحانی و خاتمی
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    127 3
    دکتر ظریف، قهرمان ملی
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    27 62
    نام رژیم اسرائیل را نباید در زمره کشورهای منطقه آورد
  • علی A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    62 1
    خداوند نگه دار آقای ظریف و هیات دیپلماتیک باشد آقای ظریف به جان خودم برای شما دعا می کنیم
  • بی نام FI ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    117 0
    من از داشتن چنین وزیر با تدبیر ی به خودم می بالم
  • حسن IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    96 0
    زنده باد ظریف.. خدا حفظت کنه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    78 1
    درود بر جواد ظریف و زنده باد رئیس جمهور آینده
  • ابوذر A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    50 0
    جناب ظریف خدا قوت . اکنون که دعا و حمایت رهبر عزیز مان و دعا و حمایت ملت غیور پشت سر شما و تیمتان است از خارها نترسیده و به حول قوه حق به پیش روید ما آرزوی موفقیت برایتان داریم
  • میثم A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    72 0
    ما از ته دل برای شما و همکارانتون دعا میکنیم، خدا پشت و پناهتون
  • امیر RU ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    82 1
    محمد جواد جون مولا میفرمایند: ارزش هر کس به اندازه کاریه که میتونه به خوبی انجامش بده. یا علی . پشتتیموهر چی از توان داریم دریغ نمی کنیم. یا علی .
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    71 0
    خدا پشت و پناهتون
  • محسن ص IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    77 0
    در این شبهای عزیز برای شما و تیمتون و برای هر کسی که به کشور صادقانه خدمت میکنه دعا میکنیم.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    زريف آدم خوش صحبت و زرنگي است و برايش آرزوي موفقيت مي‌كنم. خوبه آدمايي مثل آقاي عارف اخلاق و نحوه برخورد رو از ايشون ياد بگيرن
    • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      37 1
      آقایون خانوما همه لطفا توجه کنن : خواهش میکنم توی نظر نوشتن خودتون دقت کنین ..بابا خب درست تایپ کنین .. از اون بالا به پایین که بیای میبینی چقدر اشتباه شده .. ی دوستی "رابطه" رو نوشته "زابطه".. بخدا ظریف با "ز" نیست!...
    • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      44 0
      خوبه شما هم از رو ظریف روزی سه صفحه بنویسی یکم دیکتت خوب شه ظریف نه زریف!!!
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      40 2
      بهت منفی دادم نه به خاطر آرزوی موفقیت برای آقای ظریف بلکه به خاطر حرفی که به آقای عارف زدی ، ایشون هم خیلی زحمت کشیدن واسه پیروزی دولت در انتخابات ، بی انصافیه اگه این جوری نظر بدی ...
  • مهدی IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    189 1
    جالب بود برای اولین بار عادل فردوسی اعتراف کرد که دلیل کم فرستادن پیامک به برنامه نود مصاحبه دکتر ظریف در شبکه 2 هست به این میگن دیپلماسی عمومی
    • کامیاب A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      111 2
      و باز هم پخش صحبت های یک وزیر از دولت همزمان با پخش برنامه نود من فوتبالو دوسدارم و طرفدار سپاهان ولی تا آخرین کلمه صحبت های دکتر ظریف تموم نشد نرفتم شبکه 3 برام از 10 تا قهرمانی سپاهان مهم تر بود
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      48 2
      من کل هفته رو منتظر بودم نود ببینم ولی بعد وقتی فهمیدم دکتر ظریف مصاحبه داره دلم نیومد حتی یه جملشو از دست بدم
  • احسان A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    81 0
    دكتر ظريف ما دعاي خير مردم ايران بدرقه اي راهت اين مسير دشواره ولي يه نگاه كه به پشت سرت بكني متوجه ميشي كه 70ميليون ايراني پشت سرتند پس دلت قرص، گام هاتا جوري محكم بردار كه معرف غيرت عزت وشرف ايراني باشه
  • ارسلان IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    98 0
    به خداقسم اشگم درامدامام حسین کمکت کند
  • امیرحسین IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    82 0
    خدایا یه کاری کن دیگه این همه سختی ها تموم بشه ، خدایا پشتیبان همه باش
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    99 0
    خداییش دستاوردش تو همین چند ماه شرف داره به دستاوردهای چند ساله هیات قبلی..خدا به همرات
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    70 1
    دوستت داریم دکتر و از صمیم قلب برای موفقیت شما و همکارانتان دعا میکنیم
  • حسین 2007 IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    109 0
    چقدر دوست داشتنی هستی تو مرد ایشالا که همیشه سربلند باشی
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    63 3
    ما دعا میکنیم اما شما هم نرمش قهرمانانه یادتون نره. دیگه از تحریمها خسته شدیم تو رو خدا یه کاری کنید
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    85 0
    عزیزی دکتر !خدانگهدارت باشه
  • حسن A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    77 0
    كار اجرائي كردن واقعا سخت است و وقتي ايشان ميفرمايند 1نفر جلوي 6 نفر حقيقتي است كه اگر هركسي در آن شرايط قرار گيرد سختي آن را درك ميكند و مشكل تر اينكه در جهت منافع مملكت نخواهد كوتاه بيايد و بخواهد بازي را طوري جلو ببرد كه خواسته مقام معظم رهبري - ملت شريف - شهدا و همه دلسوزان اين سرزمين باشد . آقاي ظريف آرزوي موفقيت براي شما تا باشد موجب سربلندي ايران عزيز اسلامي مان .
  • مهر IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    305 4
    زنده باد آقای ظریف ...
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    132 1
    لعنت بر مهرورزان
  • محمدرضا A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    388 6
    دکتر ظریف واقعا از همه لحاظ کم نظیره : 1-صداقت 2-فهم بالا از دیپلماسی بین المللی 3-اعتماد به نفس 4-فن بیان 5-تسلط به زبان های بین المللی و.... واقعا جدا از مسائل جناحی همه باید قدر این جور افراد را رو در داخل کشور بدونیم و یه کاری نکنیم مثل چند ساله گذشته خونه نشین بشن که در نهایت این ایرانه که متضرر میشه... به امید موفقیت و پیروزی
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    196 1
    دوستت داریم دکتر ظریف۰ خدا پشت و پناه شما و همکارانتان۰
  • پیمان EU ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    131 2
    دست حق به همراهت... حضرت رسول(ص) و جمیع ائمه اطهار(ع) فرمودند: النجاه فی الصدق.. چون که صادقی و با نیت پاک.. مطمئن باش که در کمال عزت، رهنمون و سربلند خواهی شد. انشاءالله.
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    42 1
    یعنی چی نگران نباشید هدف مذاکرات رابطه با آمریکا نیست؟! یعنی دارید میگید اگه همچین مذاکراتی شد باید نگران باشن یا ما باید به خاطر نگرانی عربستان و امارات با امریکا رابطه نداشته باشیم؟ حتی اگه توافق هسته ای هم صورت بگیره وقتی رابطه با آمریکا اینطوری باشه به طور قطع دوام نمیاره چون مشکل اصلی همینه نه موضوع هسته ای لازم نیست حتما دوست باشیم فقط باید از این حالت نه جنگ نه آشتی در بیاد مثل روسیه و آمریکا - چین و امریکا و...
    • ناشناس IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      10 11
      رهبری فرمودن هدف از مذاکرا ت مسله هسته ای است ولا غیر
  • حاج درویش A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    115 0
    خدایش طی چندسال که از انقلاب می گذرد وزیرخارجه به این بافکرمسلط مسول ندیدم خداوند یارش باد
  • سهیل IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    50 0
    دست خدا به همراهت مرد ظریف
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    155 1
    بعنوان يك مسيحي پابه پاي هموطنان عزيز مسلمان براي شما آرزوي بركت و راهنمايي الهي مي كنم. موفق باشيد
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      115 0
      واقعا ممنونم از نظر شما دوست عزیز اتحاد بین ما ایرانیا با هر فکر مذهبی و سیاسی میتونه رمز موفقیت ما باشه ...
    • علي لو IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      2 0
      افرين بر تو اي برادر ما هم مثل تو قبل از اينكه ديني داشته باشيم ايراني بوديم و خواهيم ماند مسيحي كليمي يهود مسلمان شيعه و سني و زرتشت و .... فرقي ندارد تا ايران هست جانم فدايش باد اين حرف تو لرزه به جان دشمنان ايران انداخت و از صد سلاح هسته اي و غير و موشك و ناو و هواپيما مهلك تر بود روح داريوش و كورش و ... همه ايرانيان از اتحاد ما ايرانيان شاد و خرامان جاي امثال تو در قلبمان
  • سین A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    135 0
    آقای ظریف، بنده با بیماری سرطان درگیر هستم . پزشکان قطع امید کرده اند و شاید تا یک ماه دیگر زنده نباشم . خواهش می کنم برای توافق تلاش کنید که تمامی بیماران سرطانی به دلیل کمبود و بیشتر نبود دارو بیماریشان پیشرفت می کند و مرگ را پذیرا می شوند .
    • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      40 0
      خدا شفاتون بده دوست عزیز. من برای شما هم دعا میکنم
  • جواد IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    59 1
    صبروظرافت آقاي ظريف ودعاي مردم حتمأنتايج مثبتي درپي داردالبته جبران اشتباهات 8سال سخت است
  • amir IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    98 0
    به طور قطع ظریف محبوب ترین وزیر تاریخ جمهوری اسلامیه خدا به همرات آقای وزیر
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    خدایا این جو گیری ایرانیا رو از ما نگیر همه مزه زندگی تو ایران همین جوگیریه! این آقای ظریف رو بد جو گرفته من نمیدونم مرحوم مصدق، یا نلسون ماندلا یا گاندی هم از این حرفا میزدن، البته اگه قابل مقایسه باشه، بابا جون آشی که خودتون پختین حالا میخوایین جمش کنین راهشم کاملا معلومه دیگه این لوس بازیا چیه!!!
  • محمد SI ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    52 0
    دعاي خير ما به همراهت اي آرش كمانگير ما
  • مهدی A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    48 0
    تمام مردم به شما علاقه دارند ای مرد نجیب دکتر ظریف عزیز.خدا به همراهتان
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    9 67
    آقای ظریف پرونده هسته ای ایران ازآژانس (ان.پی.تی)به شورای امنیت سازمان ملل رفته وآن رادرقالب فصل هفتم منشور یعنی خطری برای حفظ صلح وامنیت بین المللی قرارداده اند.هیچ صحبتی ازبازگشت پرونده ایران به آژانس بین اللملی نمی شود،باوجوداین که ایران بابازرسان آژانس همکاری خوبی دارد!آیاشمابرنامه ای برای احقاق حق ملت ایران ودریافت خسارت ازدشمنان ایران به سرگردگی آمریکادرمجامع حقوقی بین اللملی داریدیانه؟
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      59 0
      عزیزم میتونی این سوال رو توی صفحه ی شخصی فیسبوک آقای ظریف ازشون بپرسی ، مطمئنا جواب میدن
    • بی نام CA ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      87 6
      انقد دشمن دشمن نکنید ! دشمنان ایران الان معلومه کیا هستنند ! امریکا دشمن ما نیست بلکه کشورهایی که نگران رابطه مجدد ما با امریکا هستنند
  • محسن IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    60 0
    یاشاسن دکتر ظریف...
  • محمد A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    53 0
    درود بر اقای ظریف . درود بر روحانی .زنده باد خاتمی . با توکل به خدا و دعای خیر ملت ایران آقای ظریف مشگلات را حل خواهند کرد . 8 سال بحران را عده ای تندرو و افراطی به وجود آوردند و مردم ایران را تحت سخترین شرایط نگه داشتند .
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    43 0
    خدا قوت به دکتر طریف دعای خیر مردم همراه شماست
  • مردم شریف ایران IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    57 3
    آقای شریف ما مردم شریف ایران پشت شما هستیم /و تو دهنی به تندرو هایی می زنیم که لنگه کفش به رئیس جمهور مورد تایید رهبر پرتاب کرده است. آقای ظریف ما مردم ایران از امریکا و اینگلس غذر خواهی می کنیم بابت ارازل و اوباشی که از در سفارت ها بالا می رونند و غارت می کنند. و هویت مردم ایران را در دنیا تیره و تار کرده اند و منافع شخصی خود را بر منافع مردم شریف ایران ارجحیت می دهند ما مردم شریف ایران خواهان دوستی با تمام ملت ها ی دنیا هستیم و با هیچ قوم مذهبی دشمنی نداریم. امیدواریم شما دست جان کر ی را بفشارید و پیام مردم ایران را به ایشان بدهید و از ایشان دعوت کنید به ایران بیاید و ببینید چگونه مورد استقبال 72 میلیون ایرانی قرار میگیرد/ و فقط 3 میلیون مخالف دارد که حتی 2 درصد جامعه نمی شونند /
    • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      1 15
      دوست من یادت نره همین کری بود که گفت ایران مانع ادامه مذاکرات بوده و مذاکرات رو به شکست کشونده
  • علیرضا A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    41 0
    دورود به شرفت ای مرد ایرانی؛دوستت دارم
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    40 0
    آقای دکتر به حق دل همین شب های محرم خدا شما رو سلامت و سربلند نگه داره.
    • علی A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      2 18
      به حق دل همین شب های محرم یعنی چی میشه یه کمی بیشتر توضیح بدین . مجبوری نظر بدی دوسن عزیز نظرات دیگران رو بخون تایید کن اینقدر هم خودتو زحمت نده والااااااااااااااا
  • بی نام CA ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    34 0
    اقای دکتر ظریف عزیر ما همیشه دعات میکنیم نه فقط شما بلکه دکتر روحانی عریز و تمام تیم دولت تدبیر و امید واقعا به شما میبالم احسنت بر شما انشالله همیشه موفق باشید خدا پشتو پناهتون *:
  • حسین IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    34 1
    آقای دکتر شما واقعا انسان موفقی هستید و از اینکه شما به عنوان دولت مردان ایران هستید احساس غرور می کنیم به امید خدا همیشه موفق باشید.
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    18 0
    چند سال پیش جنگ پشت خاک ریزها بود امروز جنگ پشت میز مذاکره است . آقای کری ما به فرمانده جنگ امروزمون بسیار بسیار اعتماد داریم همانطور که دیروز به فرماندهان جنگمان اعتماد کردیم و نتیجه گرفتیم . آقای کری لطفا ما را با کشورهایی مثل عربستان و امارا ت و کویت و آذربایجان و ترکیه مقایسه نکنید ما از فرهنگ عاشورا وام میگیریم با ما باید از دیدگاه برابر مذاکره کنید ما به هیچکس باج نمی دهیم نه ظلم میکنیم نه ظلم میپذیریم .
  • آرش IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    12 0
    سربرگ و ویرگولی که جناب ظریف بدان اشاره نمودند همان داستان ویرگولی است که در زمان جرج بوش ( پسر ) ایران و آمریکا را تا آستانه ی جنگ برد. !!
  • محمد A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    16 2
    زنده باد فرزند كوروش
  • حسن، دانشجوی دکتر ظریف IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    18 0
    سلام و درود بی پایان به استاد همیشگی ام دکتر ظریف، یاد روزهایی که سعادت دیدار در دفترتان را داشتم و در پیشگاه شما اشکالات پایان نامه ام را صبورانه برطرف میکردید آن هم با دقت زیاد، سلیقه ی خوب، موشکافی، ظرافت خاص دیپلماتی که ردای استادی بر تن داشت؛ می دانم که اینک نیز با سختگیری و ظرافتی هزار باره به مذاکره نشسته اید. به شهادت لحظاتی که در محضر شما بودم میدانم که برای ایران«کم» نخواهید گذاشت. تمام لحظات این ایام عزاداری به یادتان بوده و با تمام احساسم دعایتان میکردم، همانگونه که در زمان جنگ به یاد رزمندگانمان بوده و دعایشان میکردیم. خدا پشت و پناه و یاورتان باد. ارادتمند و شاگرد همیشگی شما.
  • هم وطن A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    16 2
    به نظر من در صورت ادامه کارشکنی ها از سوی قدرت های غربی ایران باید مذاکرات را فقط با شرط پخش مستقیم مذاکرات توسط رسانه ها ادامه دهد در این صورت افکار عمومی جهان بیشتر با نیات واقعی دو طرف آشنا خواهد شد. به امید موفقیت و پیروزی فرزندان شایسته وطن.
  • هموطن IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    21 0
    دکتر ظریف یکی از بهترین وزیران ایران درود بر روحانی با انتخاب شما عزیز مردم ایران دعامابدرقه راه شما
  • محسن EU ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    5 47
    خیلی ساده لوح باید باشید که باور کنید تحریم ها برداشته میشه ... تازه اونا خوششون امده ...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    22 0
    درود بر روحانی و ثمره تدبیرش.
  • ایمان A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    22 2
    به خدا قسم دشمن ما امریکا نیست بلکه کشورهایی مثل قطر عربستان امارات ترکیه چین و روسیه هستن که همشون از تحریمها و چپاول داراییهای ایران سود هنگفتی به جیب زدن.
  • ایمان IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    18 1
    برو دکتر دست حق به همرات
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    17 0
    زنده باشی
  • اریا A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    16 0
    دکتر ایران پشت توست
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    15 0
    ما دعا میکنیم که خرد جمعی بر کلیه مذاکرات با سایرکشورها حاکم شود و سایه بی تدبیری که این هشت سال برکشور حاکم بود از سر این مردم کوتاه شود .
  • حسن IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    15 1
    بنام خدا ماهشت سال با عراق جنگ داشتیم.این همه جوان شهیدشدند.وخسارات که تا حالا هم آثارش نمایان است.ولی باز بهترین میوه وماشین نصف قیمت و.......خدمت آقایان قاتل و....درعراق تحو یل میشه.حالا نتیجه اینکه امریکا هم از آن جنایتکاران بعثی حمایت کرده امااندازه عراق جان جوانان مارانگرفته.واندازه روسیه ازما نبرده/امید ماصلح با تمام حهان است به غیراز اسراییل وعربستان//////
  • افرا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    14 0
    من ازهمه کسانی که برای سرافرای ایران تلاش میکنند تشکر میکنم ٬ ولی این نکته را هم متذکرمیشوم که مردم آن مردم ده سال پیش نیستند. باوجود این همه رسانه واقعیتها را میفهمند . تقاضای من این است هر چه میگذرد به مردم بگوییم .زیراتجربه نشان داده اگر بامردم روراست باشیم ٬آنها هم اطمینان بیشتری به ماخواهندداشت
  • حسین A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    14 0
    آقا محمد جواد جان خیلی دوست دارم و همیشه برای موفقیت دعا میکنم
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    4 48
    سیاست التماس دعایی .... وای به حال ما !
    • سیاست زده A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      1 16
      این جملات مصرف داخل داره عزیزم
  • مرتضی A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    15 0
    ای کاش میشد الان یه موسسه بین المللی در مورد میزان مقبولیت هر یک از مذاکره کننده ها در بین مردم کشورشون نظرسنجی می کرد. من مطمئنم دکتر ظریف از همه محبوبتره
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    15 0
    از شرکت های حقوقی آمریکایی که خوب بلدند در کنگره لابی کنند هم استفاده کنید (مثل عربها که اینکار را خیلی خوب بلدند. )
  • علی A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    18 0
    چاکریم دکتر خداپشت وپناهت مطمئنم موفق میشی
  • مصطفی A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    5 84
    کار خاصی که نکرده . همش میره کشورای اروپایی بهترین هتلها بهترین غذاها........ خدمت واقعی رو احمدی نژاد میکرد که میرفت محرومترین مناطق کشور خودمون به مردمان بیچاره سر میزد بدون هیچ منتی درود بر احمدی نژاد
    • زهرا EU ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      1 7
      مگه تو کله ی این مردم قدرنشناس میره؟!
    • آرمان IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      6 0
      منت احمدی نژاد انتخاب شدن مشایی برای دور بعد بود که موفق نشد اگر تحریم ها برداشته بشه کل ایران از اون غذاها که گفتی میخوره پس نوش جونش تازه جلیلی هم کم از این سفر ها نمیرفت خود احمدی نژاد هم که فقط هشت بار با کاروان خودش به نیویورک رفت و هیچ منفعتی هم نصیب ایران نکرد انقدر مغرض نباش
    • رضا A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      5 0
      پس اونی که هر سال شال و کلاه میکرد با پرواز چارتر اهل محلشون رو میبرد نیویورک لابد خواجه حافظ شیرازی بوده. بعضیا چقدر زود آلزایمرشون عود کرده.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    6 0
    مصطفی جوک نگو 8 سال مملکت رابه ویرانه تبدیل کرد برا پیشرفت کشور دکتر ظریف داره جونشو فدامیکند داره گندهای احمی نژاد را درست میکند عقلت کجاست واقعا برات متاسفم دکتر ظریف برا کشور نعمت الهی است
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    2 37
    احسن مصطفی راست گفتی درود بر احمدی نژاد
  • ستاره IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    6 0
    درود بر ظریف وهمه خدمتگزاران ملت مطمئن باشید دعای خیر مردم همراه شماست انشاالله موفق باشید وخداوند لعتت کند کسانی رو که میخوان کاسه داغتر ازآش بشن وبه نام منافع ملی وخون شهدا (که در واقع به دنبال منافع شخصی خودشون هستند یا میخوان جلب توجه کنن که ما خیلی میفهممیم وملت نمیفهنن وخیلی مقدس هستیم ) سنگ اندازی کنن
  • مصطفي IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    6 0
    اكنون كه براي دفاع از وطن در تلاش هستيد من شخصاً شما را به چشم سرداران دوران دفاع مقدس ميبينم خدا يار و ياور شما سرداران عزيز وطن
  • مانی FI ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    2 2
    کارماازاین حرفها گذشته
  • jamshid A1 ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    2 0
    برادر ظریف قول میدم روز عاشورا برات دعا کنم تو هم قول بده حافظ خون شهدای هسته ای وعزت مردم ایران باشی. خدا پشت وپناهت.