مروری بر یک واقعه/ فرزندی که پس از 31 سال به آغوش مادرش بازگشت

مروری بر یک واقعه مهم که 10 روز پیش اتفاق افتاد.

ماجرا این گونه آغاز می شود که شهید مجید ابوطالبی چند بار به خواب مادرش می آید و به او می گوید که برگشته و در یک اتاق سنگی است و می پرسد که چرا به دیدنش نمی آیند!

مادر این شهید که فرزند دیگرش، فرید ابوطالبی نیز جزو شهدای سال های دفاع مقدس است و تا کنون خبری از بازگشت پیکر مجید به او نرسیده با مرکز تحقیقات ژنتیک تماس می گیرد تا شاید آنها بتوانند درباره این خواب که مکرر تکرار شده به او کمک کنند. چرا که پیکر شهدای گمنام پس از تفحص برای بررسی آناتومیک و نمونه برداری به مرکز تحقیقات ژنتیک تحویل داده می شوند و پس از انجام آزمایشات، یک شناسنامه ژنتیکی برای هر شهید گمنام صادر می شود از همین رو خانواده هایی که هنوز پیکر فرزندانشان بازنگشته است به این مرکز مراجعه می کنند تا با بررسی ژنتیک و تطبیق کدها برخی از این شهدا شناسایی شوند.

مادر و برادر شهید ابوطالبی به مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله مراجعه می کنند تا با گرفتن نمونه ژنتیکی و آزمایش DNA از آنها، اطلاعات به دست آمده با اطلاعات ژنتیکی موجود از شهدای گمنام تطبیق داده شود.
شگفت اینکه پس از انجام بررسی ها، خواب این مادر تعبیر شده و مشخص می شود که پیکر پاک فرزندش در تفحص یافت شده و چند سال پیش در کهف الشهدای ولنجک به خاک سپرده شده است.

روزهای فراق و چشم انتظاری به پایان می رسد و فرزند شهید به آغوش خانواده باز می گردد. اولین بار که مادر پا در مزار فرزندش می گذراد صحنه های خواب به یادش می آید و می گوید: «فرزندم چند بار در خوابم آمد و هر بار وی را در یک اتاق سنگی مشاهده می کردم.»

شهید مجید ابوطالبی

مجید ابوطالبی، شهید گمنام مدفون در کهف ‌الشهدای ولنجک است که پس از گذشت بیش از 31 سال از شهادتش در عملیات مسلم بن عقیل، پیکرش شناسایی شد.

شهید مجید ابوطالبی
غار کهف الشهدای تهران، مدفن 5 شهید گمنام است که روزانه پذیرای عاشقانی است که برای زیارت به این منطقه کوهستانی رهسپار می شوند. این غار در انتهای بلوار دانشجو خیابان ولنجک قرار دارد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CN ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    54 0
    روح شهدای عزیزمان شاد ویادشان گرامی باد...
  • رضا A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    87 0
    اما من فرزندی را میشناسم که مادرش را بعد از 60 سال پیدا کرد.... اما خیلی دیر شده بود، بر سر مزارش رفت... حسرت دیدار فرزندش سالها بر دلش ماند، وصال مادر ممکن شد، اما در دیار باقی...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    61 0
    خدا بررحمتش بیفزاید
  • آ-ر A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    21 3
    قابل توجه آقای بابک زنجانی وهزاران تن مثل او . ایامی که هنوز مادرشهیدان لحظه لحظه دنبال خبر پیدا شدن پیکر عزیزشان هستند عده ای چه میکنند درسینما درفوتبال دراقتصاد اینهمه زیاده خواهی ...این ره که تومیروی به.........
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      14 0
      چرا فقط اسم بابک زنجانی رو میارین هزاران نفر هستن که خیلی بدتر و بالاتر از این کارارو انجام میدن و هیچ کس هم نه اسمی ازشون میاره نه خبری از کارشون داره نه جرات خبردار شدن رو دارن. روح همه شهدای عزیز ما شاد و گرامی باد. اجر همه شون با امام حسین (ع)
  • ملک حسن گریوانی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    16 1
    از طرف جانبازان به امریکا بگویید ان زمان های قدیم ایران 25ملیونی گزینه جنگ عملی با 35کشور بود هیچ غلطی نتوانسته ای بکنی وای بحالت که الان 80ملیون هستیم و70 میلیون بسیجی وجانگذشته داریم وده میلیون کودک درگهوار بانام حسین بزرگ می شوند تو جرات نداشتی تازه پشنهاد ایران را ردکنی شلوارترا خیس کردی و تکیه به اسراییلها کردی